Διχάζει η θεματική εβδομάδα στα σχολεία

Εκπαιδευτικοί και γονείς αμφισβητούν τη σκοπιμότητά της την ώρα που υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές στα σχολεία

Προβληματισμός επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας σχετικά με την υλοποίηση της περίφημης «Θεματικής Εβδομάδας» στα σχολεία. Φαίνεται ότι δεν έχει πείσει εκπαιδευτικούς και γονείς για τη σκοπιμότητα της πραγματοποίησής της. Και αυτό διότι σε σχολεία με βασικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές, με επιστημονικά αντικείμενα που «κόβονται» ή «ξεχειλώνουν» ανάλογα με την οικονομική πολιτική του υπουργείου Παιδείας και φυσικά μια γιγαντιαία μεταρρύθμιση που… πάει και έρχεται, δεν είναι σαφές γιατί αποτελεί προτεραιότητα ένα πρόγραμμα με ζητήματα «διατροφής, εθισμού – εξαρτήσεων και έμφυλων ταυτοτήτων».

Διευκρινίσεις

 

Με δεδομένες δε τις διαφωνίες και την έντονη συζήτηση που προκλήθηκε από το θέμα ο υπουργός Παιδείας αναγκάστηκε να υπογράψει νέο έγγραφο με διευκρινίσεις επί του εκπαιδευτικού αυτού θέματος, που περιείχε μάλιστα καινούργιες διευκρινίσεις.

Οπως αναφέρεται σε αυτήν: «To Σχέδιο Υλοποίησης στην τελική του μορφή, όπως αυτό επισυνάπτεται στην ανωτέρω σχετική εγκύκλιο, κοινοποιείται από το σχολείο ηλεκτρονικά στους σχολικούς συμβούλους Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου, καθώς και στους υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων) και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω της πλατφόρμας της Θεματικής Εβδομάδας που έχει αναπτυχθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ http://www.iep.edu.gr/index.php/el/fakelos-ekpaideftikoy-ylikoy-2016-2017. Στην εν λόγω πλατφόρμα το κάθε σχολείο αναρτά το τελικό Σχέδιο Υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας στη θέση “Υποβολή Σχεδίου Υλοποίησης”, χρησιμοποιώντας τον Κωδικό που έχει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Για τη διευκόλυνση των σχολείων, στην ίδια θέση περιέχεται κενή φόρμα του Σχεδίου Υλοποίησης την οποία μπορεί να συμπληρώσει το σχολείο και στη συνέχεια να την κοινοποιήσει ηλεκτρονικά με τη διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω».

Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι «η καταληκτική ημερομηνία για την κοινοποίηση του τελικού Σχεδίου Υλοποίησης στους σχολικούς συμβούλους Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου και τους υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων) και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρατείνεται έως τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017».

Οι αλλαγές στα σχολεία

 

Σε αυτό το φόντο συζητήθηκε στη Βουλή και η τελευταία πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για το θέμα, το οποίο και ανέλαβε να… αποσπάσει την «αίγλη» από το πόρισμα της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεια υπό τον καθηγητή κ. Αντώνη Λιάκο και να καταθέσει νέο σχέδιο με κοινά όμως στοιχεία.

Ετσι, στοιχεία της πρότασης αυτής είναι οι ευρύτερες ενότητες μαθημάτων μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων και διαφορετικών αντικειμένων.

Συγκεκριμένα:

n Για τη Β’ και Γ’ Λυκείου τα μαθήματα επιλογής, στα οποία εκφράζεται το ενδιαφέρον των μαθητών στη Β’ Λυκείου να είναι τετράωρα, ενώ στη Γ’ Λυκείου να είναι εξάωρα. Αυτό όμως θα είναι μια κρίσιμη συμβολή του δημόσιου σχολείου στην έλλειψη ανάγκης να παρακολουθεί κανείς φροντιστήρια, καθώς και ο αριθμός των μαθητών θα μειώνεται, αλλά και οι ώρες θα είναι περισσότερες ως εκ τούτου, εφόσον πρόκειται για επιλογές μαθημάτων.

n Για την Α’ Λυκείου βασικό στοιχείο θα είναι η ολοκλήρωση των αναγκαίων γνώσεων και των αναγκαίων ικανοτήτων των μαθητών και θα είναι μια κοινή αφετηριακή τάξη για οτιδήποτε κάνουν οι μαθήτριες και οι μαθητές στη συνέχεια.
Προτείνεται επίσης να είναι υποχρεωτική η Α’ Λυκείου, με μια προοπτική να γίνουν υποχρεωτικές και οι υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και της Α’ τάξης του Νηπιαγωγείου, δηλαδή ένα 14χρονο υποχρεωτικό σχολείο, στο οποίο θα παραμένει μια δυνατότητα επιλογών, άρα πολυκλαδικότητας, στις τελευταίες τάξεις στο Λύκειο.