Βασίλειος Zυγούλης: Οι «άριστοι» και οι «άχρηστοι»

Η έννοια της «αριστείας» χρησιμοποιήθηκε και συνεχίζει να χρησιμοποιείται σχεδόν εμμονικά από την παρούσα «φιλελεύθερη» κυβέρνηση και ιδιαίτερα από το υπουργείο Παιδείας. Την αριστεία βέβαια τη χρησιμοποιούν κατά το δοκούν είτε θεωρώντας πως  «άριστοι» είναι τα «δικά μας παιδιά» και αυτοί που σπούδασαν στα Χάρβαρντ και στα Γεηλ είτε για να κρύψουν το πόσο βαθειά ταξικό είναι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, παρουσιάζοντας τις ταξικές-κοινωνικές διαφορές ως φυσικές. Έτσι, στα πλαίσια της «αριστείας» διόρισαν, υποτίθεται για ένα χρόνο, τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίο τυχαίνει να είναι όλοι «δικά τους παιδιά». Η ομάδα αυτή των στελεχών αποτελούν τους «χρήσιμους άριστους», οι οποίοι  εφαρμόζουν κατά γράμμα και με ζήλο τα σχέδια των φωτισμένων του Υπουργείου. Για να μην υπάρχουν τυχόν εμπόδια έκαναν τις «ηλεκτρονικές εκλογές» στα ΠΥΣΔΕ, προφανώς για να μπορέσουν να τα ελέγξουν. Μετά την αντίδραση των εκπαιδευτικών τα ΠΥΣΔΕ αποτελούνται μόνο από διορισμένα, δηλαδή «χρήσιμα άριστα» μέλη.

Προχώρησαν στην κατάργηση ολόκληρων κλάδων  στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως των Κοινωνικών Επιστημών και των Καλλιτεχνικών. Αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι κοινωνικοί επιστήμονες – εκπαιδευτικοί  να χάσουν τις οργανικές τους θέσεις και να μην μπορούν να συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο. Εκπαιδευτικοί με πολλά πτυχία, μεταπτυχιακά, εμπειρία, επιμορφώσεις «παρακαλάνε» να βρουν, έστω και σε δεύτερη ανάθεση, ώρες για να διδάξουν. Δεν γνωρίζανε οι «άριστοι» του Υπουργείου πως 1800 εκπαιδευτικοί των Κοινωνικών Επιστημών θα χάσουν τις θέσεις τους. Προφανώς και γνωρίζανε, αλλά επικράτησε η ιδεοληψία και το άκρως φιλελεύθερο και ορθολογικό σύνθημα: Η κοινωνιολογία κάνει τα παιδιά αριστερά!!!. Στο κάτω- κάτω αν κάποιος «περισσεύει» μπορεί να απολυθεί. Εξάλλου, οι «άριστοι» είναι συνηθισμένοι στο να απολύουν εκπαιδευτικούς!!

Τα «χρήσιμα άριστα» μέλη του ΠΥΣΔΕ, λόγω του άγχους που τους διακατέχει να είναι όλα έτοιμα στις 13 του Σεπτέμβρη, τοποθέτησαν τους συναδέλφους στην τύχη. Στέλνουν συναδέλφους σε σχολεία που ήδη υπάρχουν καθηγητές των Κοινωνικών επιστημών με αποτέλεσμα να αυξάνεται το άγχος και τα αισθήματα ματαίωσης. Δεν προσπάθησαν να τοποθετήσουν τους συναδέλφους με βάση τις δεύτερες αναθέσεις και τις ανάγκες των σχολείων. Η Ιστορία στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δίνεται ως β’ ανάθεση στους κοινωνικούς επιστήμονες και σε πρώτη ανάθεση τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο. Επίσης, όσοι έχουν δεύτερη ειδικότητα μπορούν να πάρουν μαθήματα α’ή β’ ανάθεσης σε όμορο σχολείο. Τι έκανε το ΠΥΣΔΕ με βάση τα παραπάνω ( εάν τα γνώριζε), τοποθέτησε στα σχολεία αναπληρωτές πριν τη διαδικασία συμπλήρωσης του ωραρίου των μονίμων.

Πέρα από όλα αυτά, έφτασαν στο σημείο να μας  χαρακτηρίζουν  «άχρηστους», γιατί δεν έχουμε διδακτικές ώρες!!!

Ποιοι;! Οι οσφυοκάμπτες!!!

ΥΓ: Η φράση «χρήσιμοι άριστοι» δεν έχει καμία σχέση με τη γνωστή «χρήσιμοι ηλίθιοι»!!!

Ζυγούρης Βασίλειος
Κοινωνιολόγος-Εκπαιδευτικός