Τι προβλέπει το business plan των γερμανών για τα αεροδρόμια

aerodromia 5

Τεράστια είναι τα περιθώρια εμπορικής ανάπτυξης για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, σύμφωνα με το business plan της Fraport, το οποίο αποκάλυψε στέλεχος του ομίλου σε παρουσίαση που έγινε στο Μόναχο.

Δείγμα ότι το ενδιαφέρον των Γερμανών για τα αεροδρόμια παραμένει μεγάλο παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα, η Fraport καταρτίζει ήδη αναλυτικό επιχειρησιακό πλάνο για την ανάπτυξή τους, αμέσως μόλις τα παραλάβει από την ελληνική πλευρά, κάτι που εκτιμάται ότι θα έχει γίνει ως το Μάρτιο του 2016.

Σύμφωνα με αυτό, οι εμπορικοί χώροι στα 14 ελληνικά αεροδρόμια θα διπλασιάστουν από την πρώτη κιόλας φάση της επένδυσης – σήμερα υπάρχουν ελάχιστα καταστήματα- ενώ παράλληλα θα εφαρμοστούν νέα μοντέλα λειτουργίας όπως ο γνωστός «περίπατος» των επιβατών ανάμεσα στα καταστήματα μέχρι να φτάσουν στην πύλη εισόδου.

Με βάση πάντα το πλάνο της Fraport, οι Γερμανοί προβλέπουν αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 14 ελληνικά αεροδρόμια περί το 2% ετησίως για τα επόμενα 40 χρόνια της παραχώρησης. Σκεφτείτε ότι πέρυσι, τα συγκεκριμένα αεροδρόμια δέχτηκαν 22 εκατ. επιβάτες, με το 80% της κίνησης να αφορά διεθνείς πτήσεις.

Τα γερμανικά σχέδια για τα 14 αεροδρόμια αποκάλυψε ο Stefan Ruter, επικεφαλής χρηματοοικονομικών και επενδυτικών σχέσεων της Fraport, κατά τη διάρκεια παρουσίασης που έγινε στο Μόναχο (Baader Investment Conference 2015). Είπε επίσης ότι η Fraport θα κρατήσει το 67% της εταιρείας διαχείρισης των αεροδρομίων, και θα διαθέσει το υπόλοιπο 23% σε άλλους επενδυτές.

Το γεγονός ότι η παρουσίαση έγινε από τον υπεύθυνο χρηματοδοτήσεων και επενδυτικών σχέσεων του γερμανικού ομίλου, δείχνει ότι η Fraport έχει αρχίσει να παρουσιάζει δημοσίως το business plan της σχετικά με τα ελληνικά αεροδρόμια, προκειμένου να βρει χρηματοδότες. Δεδομένου ότι το χρηματοοικονομικό κόσρτος έχει ανένει, θεωρούνται απαραίτητοι για να αρχίσει να «τρέχει» το project.

Αλλωστε η παρουσίαση έγινε στο πλαίσιο forum που διοργάνωσε η γερμανική επενδυτική τράπεζα Baader Bank Group με τη συμμετοχή γερμανικών και αυστριακών εισηγμένων και εκατοντάδων διεθνών θεσμικών και ιδιωτών επενδυτών.

Σε πλήρη εξέλιξη οι συζητήσεις Γερμανών-ΤΑΙΠΕΔ

Στο μεταξύ, με εντατικούς ρυθμούς, αν και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, συνεχίζονται οι συζητήσεις μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Fraport σχετικά με την επίλυση θεμάτων που έχουν εγείρει οι ίδιοι οι Γερμανοί, όπως επιπλέον εγγυήσεις για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στόχος είναι η συμφωνία να έχει κλείσει ως το τέλος του έτους, και η κοινοπραξία να έχει παραλάβει τα αεροδρόμια το Μάρτιο του 2016.

Θυμίζουμε ότι για την περίοδο 2016 – 2019 προβλέπονται επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ, ενώ τυχόν επενδύσεις επέκτασης των αεροδρομίων συνδέονται με την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Εκτός από το αρχικό εφάπαξ τίμημα των περίπου 1,2 δισ. ευρώ, η Fraport θα καταβάλει 22, 9 εκατ. ευρώ ετησίως (που θα αυξάνονται ανάλογα με τον πληθωρισμό), ενώ από το 2019 θα πληρώνει και ποσοστό 28,5% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, επίσης σε ετήσια βάση.

Το συνολικό ποσό που θα καταβάλλουν οι Γερμανοί στο δημόσιο μέσω του συντελεστή 28,5% επί των EBITDA θα φτάσει τα 5,3 δισ. ευρώ κατά την περίοδο παραχώρησης.

Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει, επίσης, πως τα τέλη αεροδρομίου θα είναι 13 ευρώ ανά επιβάτη το 2016 και από το 2018 αυξάνονται σε 18,5 ευρώ ανά επιβάτη (συν τον πληθωρισμό).

tanea.gr