Η Θεσσαλία ετοιμάζετε να γίνει η επόμενη τουριστική «Μύκονος»

Μια από τις περιοχές που μπαίνουν δυναμικά στον τουριστικό «χάρτη”, είναι και η Θεσσαλία.

Πρόσφατα παρουσιάστηκε στο Βόλο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ για τη διείσδυση του  τουριστικού προϊόντος των προορισμών της Θεσσαλίας στις βασικές «πηγές” προέλευσης επισκεπτών. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Marketing Greece (το φορέα προβολής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) και την Coca-Cola Τρία Έψιλον, σε στρατηγική συνεργασία με την Περιφέρεια, φορείς οι οποίοι αποτελούν την «Σύμπραξη Τουρισμού για τη  Θεσσαλία». Καρδίτσα, Λάρισα, Τρίκαλα και Μαγνησία τίθενται στην «πρώτη γραμμή” της προβολής, με στόχο να ανεβάσουν το ρυθμό της ζήτησης, να αποκτήσουν μερίδιο από την «πίτα” των τουριστικών εσόδων και επίσης να προσελκύσουν τουριστικές επενδύσεις.

Το 2015- χρονιά που υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία- η Περιφέρεια Θεσσαλίας είχε συνολικά 171.383 διεθνείς αφίξεις στα Αεροδρόμια Σκιάθου και Αγχιάλου.

Η κύρια αγορά προέλευσης διεθνών αφίξεων είναι η Αγγλία (43,9%). Ακολούθησαν οι αγορές της Ιταλίας, της Σουηδίας και της Αυστρίας. Όσον αφορά εντούτοις τις επιδόσεις από τη γερμανική αγορά, που είναι η βασικότερη για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις (φέτος αναμένονται πάνω από 3 εκατ. Γερμανοί τουρίστες), η ζήτηση για την περιοχή είναι απογοητευτική, καθώς οι αφίξεις φτάνουν μόνο το 3% του συνόλου. Το πρόγραμμα στοχεύει στις κύριες αγορές, όπως Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Αυστρία, ενώ μελλοντικά στο στόχαστρο βρίσκονται η Πολωνία, το Ισραήλ και η Ρωσία.

Λίμνη Πλαστήρα

Μέσα από εμπειρίες τουριστικών προϊόντων στην πλατφόρμα προβολής «Thessaly Handcrafted by Time”, η Θεσσαλία λανσάρεται ως τουριστικός προορισμός που μπορεί να προσφέρει εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Παράλληλα για το ελληνικό κοινό, η καμπάνια στηρίζεται στο κομμάτι της παράδοσης, με την «Επιστροφή στις Ρίζες». Σημαντικό μέρος του σχεδίου ανάπτυξης είναι και η εκπαίδευση των επιχειρηματιών της περιοχής που δραστηριοποιούνται στο χώρο του Τουρισμού.

Όπως αναφέρουν στελέχη από το χώρο του Τουρισμού, η Θεσσαλία αξιοποιώντας τη γεωγραφική θέση και την προσβασιμότητα της, δύναται να ενισχύσει την προσέλκυση οδικών τουριστών από ελκυστικές χώρες των Βαλκανίων με στόχο την ενδυνάμωση των συνολικών αφίξεων και διανυκτερεύσεων, ιδιαίτερα κατά την περίοδο του καλοκαιριού αλλά και σε μήνες χαμηλής τουριστικής κίνησης.

Η «Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία» έχει μακροπρόθεσμο ορίζοντα για την ανάπτυξη του προορισμού. Για φέτος προγραμματίζεται μεταξύ άλλων η υλοποίηση ενός στρατηγικά στοχευμένου προγράμματος ψηφιακής προώθησης, αξιοποιώντας τα ψηφιακά μέσα και το περιεχόμενο που ήδη αναπτύχθηκαν το 2016.   Στο πλαίσιο της σύμπραξης την περασμένη χρονιά δημιουργήθηκαν 40 ιστορίες ταξιδιωτικών εμπειριών στην ελληνική και αγγλική γλώσσα καθώς επίσης και μια πλούσια «τράπεζα» φωτογραφικού υλικού για το σύνολο των προορισμών και εμπειριών της Θεσσαλίας. Ακόμη σχεδιάστηκε η διαδραστική ψηφιακή ιστοσελίδα  www.mythessaly.com, που θα αποτελέσει το βασικό όχημα υλοποίησης ενεργειών προώθησης στο ψηφιακό περιβάλλον. Στην ψηφιακή πλατφόρμα, που είναι διαθέσιμη σε ελληνική και αγγλική εκδοχή, παρουσιάζονται οι προορισμοί και εμπειρίες της Θεσσαλίας με ζωντανό και εμπειρικό τρόπο. Στο ίδιο πλαίσιο, προβάλλονται τέσσερις διαφημιστικές ταινίες που αποτυπώνουν το σύνολο του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλίας: Σποράδες, Μετέωρα, Βόλο και Πήλιο. Τέλος έχουν σχεδιαστεί  επισκέψεις εκπροσώπων μέσων μαζικής ενημέρωσης από δημοφιλή και υψηλής αναγνωσιμότητας.

Το σχέδιο μάρκετινγκ (www.thessaly-tourism-plan.gr) έχει αναρτηθεί σε ψηφιακή μορφή, με στόχο την ελεύθερη, άμεση και εύκολη πρόσβαση από τις τοπικές αρχές και φορείς του τουρισμού.

capital.gr