Αντιδράσεις για την ομιλία Τσίπρα στα Τέμπη

Για «ρεσιτάλ μικροψυχίας» κατηγορεί τον πρωθυπουργό ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης. Ο κ. Χατζηδάκης που εκπροσώπησε –ακάλεστος, όπως ανέφερε- την αξιωματική αντιπολίτευση στην τελετή των εγκαινίων στα Τέμπη δήλωσε ιδιαίτερα ενοχλημένος από τις αναφορές του Αλέξη Τσίπρα στην κατάσταση στην οποία βρήκε τα έργα η κυβέρνησή του όταν ανέλαβε.

«Στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε ιδιαίτερα που παραδόθηκε ένα μεγάλο έργο και ακολουθούν ακόμα τρία. Χαιρόμαστε περισσότερο που τα έργα αυτά ξεκίνησαν με πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά. Ενώ όταν σταμάτησαν το 2011 λόγω της κρίσης, επανεκιννήθηκαν από την κυβέρνηση Αντώνη Σαμαρά, με εμένα αρμόδιο για τη διαπραγμάτευση και υπουργούς Δημοσίων Έργων αρχικά τον Σταύρο Καλογιάννη και στη συνέχεια τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη», ανέφερε. «Ο πρωθυπουργός αμαύρωσε την τελετή, υποστηρίζοντας ότι αν έλειπε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είχε γίνει τίποτα στην Ελλάδα. Δεν μπορώ παρά να θυμίσω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εναντιώθηκε σε αυτά τα έργα, δεν θα ψήφισε στη Βουλή, ενώ στήριξε το κίνημα «Δεν πληρώνω». Όταν έγινε κυβέρνηση, τα έργα σταμάτησαν για εννέα μήνες λόγω της στάσης πληρωμών που επέβαλλαν και των capital controls. Και έτσι ήρθαν οι εργολάβοι και πήραν πανωπροίκι 500 εκατ. ευρώ και αυτό ο πρωθυπουργός το παρουσίασε ως επίτευγμα! Όλα έχουν κάποια όρια, αλλά ο πρωθυπουργός τα ξεπέρασε».

Την αποδοκιμασία του εξέφρασε με γραπτή δήλωσή του και ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. «Το φαινόμενο ο κάθε υπεύθυνος να προσπαθεί να αποδομήσει το έργο του προηγούμενου με αβάσιμα επιχειρήματα – όπως έγινε με τα έργα αυτά από το 2008 μέχρι σήμερα – είναι αντίθετο προς την πολιτική που απαιτεί η Δημοκρατία», αναφέρει. «Τα έργα αυτά δεν σταμάτησαν ποτέ λόγω απαλλοτριώσεων Τα έργα πάγωσαν το 2010 λόγω της κρίσης  που σκληρά έπληξε τη χώρα μας. Οι κυβερνώντες τα πρώτα χρόνια επέδειξαν πρωτοφανή αδράνεια για τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις όπως προβλεπόταν από την σύμβαση. Αποτέλεσμα, τα έργα να επανεκκινήσουν  το 2013. Τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015. Έστω και έτσι, το ένα μετά το άλλο τα σπουδαία αυτά έργα με τη βοήθεια της Ε.Ε που αύξησε τη συμμετοχή της ειδικά για τα έργα αυτά σε 90% περίπου, ολοκληρώνονται και αλλάζουν την εικόνα της πατρίδας μας. Σε όλους αυτούς που συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια, τους αξίζει η αναγνώριση της προσφοράς τους».

Αντιδράσεις μετά το πέρας της τελετής υπήρξαν και από τους περιφερειάρχες Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό και Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα. Ο κ. Αγοραστός υποστήριξε ότι η μεταφορά των διοδίων στην παλαιά εθνική οδό στα Τέμπη είναι «μεγάλη αδικία», ενώ παραβαίνει τη νομοθεσία, καθώς είναι υποχρεωτική η ύπαρξη παράπλευρου οδικού δικτύου δίχως διόδια. Στο ίδιο πνεύμα και ο κ. Τζιτζικώστας, που ζήτησε να ολοκληρωθεί άμεσα το παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος της ΠΑΘΕ.

Πάντως και οι εκπρόσωποι των εταιριών που ενεπλάκησαν στην κατασκευή των έργων δεν έδειχναν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι. Χαρακτηριστικό είναι πως το όνομα «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (η κοινοπραξία που κατασκεύασε και θα διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακού – Κλειδιού για τα επόμενα 30 χρόνια) δεν αναφέρθηκε ούτε μια φορά από τον πρωθυπουργό ή τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη. Στο άνοιγμα, μάλιστα, της τελετής η εκπρόσωπος του υπουργείου καλωσόρισε την κοινοπραξία… στην τελετή εγκαινίων που η κοινοπραξία διοργάνωσε και πλήρωσε! Η μόνη αναφορά που έγινε ήταν οι ευχαριστίες του κ. Σπίρτζη, στο τέλος της ομιλίας του γενικά στους κατασκευαστές του έργου.

kathimerini.gr