Ξεπεράστε τους ανταγωνιστές σας

Η αλήθεια είναι ότι ζούμε σε ένα πολύ σκληρό και απολύτως ανταγωνιστικό κόσμο. Πολλοί θέλουν να πιστεύουν ότι όλοι με όλους είμαστε απλά συναγωνιστές αλλά αυτό είναι μια ουτοπία. Ουσιαστικά, οι πελάτες που τελικά χάνουμε καταλήγουν να ψωνίζουν στο κατάστημα ενός συναδέλφου ο οποίος μπορεί να διατηρεί το μαγαζί του ακριβώς δίπλα από το δικό μας. Φυσικά αυτό δεν πλησιάζει καν στην έννοια της ευγενούς άμιλλας και του υγιούς ανταγωνισμού αλλά καταστάσεις σαν αυτές εξελίσσονται καθημερινά στην περιοχή μας ή ακόμη και στη γειτονιά μας με αμφίβολα αποτελέσματα για το τζίρο και γενικότερα τα οικονομικά της επιχείρησης μας.

Αν θέλουμε λοιπόν να ξεχωρίσουμε από τη μάζα και να ηγηθούμε στην αγορά πρέπει να προβούμε σε κάποιες άμεσες ενέργειες που θα μας βγάλουν από τη δύσκολη θέση στην οποία έχουμε ίσως ήδη περιέλθει. Εννοείται ότι οι διάφορες πρακτικές δυσφήμησης άλλων συναδέλφων θα πρέπει να απορρίπτονται aprioriως άθλιες και απαράδεκτες. Εμείς πρέπει να επικεντρωθούμε στον εαυτό μας και στη δική μας εταιρεία και όχι στο τι κάνουν οι υπόλοιποι. Ξεκινώντας λοιπόν από τα πολύ βασικά, θα πρέπει να κάνουμε εξαιρετικό καταμερισμό αρμοδιοτήτων σε κάθε ένα από τους υπαλλήλους μας. Σίγουρα όλοι δεν κάνουν για όλα, αλλά οι περισσότεροι έχουν πολύπλευρες ικανότητες και μάλιστα σε εξαιρετικό βαθμό. Για παράδειγμα, δεν γίνεται να επιμένουμε να απασχολούμε ένα πολύ κλειστό χαρακτήρα και ντροπαλό άτομο ως πωλητή. Είναι βέβαιο ότι θα αποτύχει. Επίσης, δεν πρέπει να αναθέτουμε σε ένα πρόσωπο που δυσκολεύεται να δουλέψει υπό πίεση πάρα πολλές αρμοδιότητες και διαφορετικά καθήκοντα με ασφυκτικές προθεσμίες. Πρέπει να δηλαδή να ξέρουμε το πως και το πότε θα δουλέψει ιδανικά η ομάδα μας. Εξάλλου, αν τα πράγματα πάνε κατ’ ευχή εμείς θα είμαστε οι κύριοι κερδισμένοι.

Πολύ σημαντικό ρόλο σε μία εταιρεία παίζει και η πειθαρχία καθώς και η ξεκάθαρη θέση του καθενός. Είναι φυσικό μετά από κάποιο χρονικό διάστημα οι υπάλληλοι να νιώθουν μια διάθεση χαλάρωσης αλλά αυτό δεν πρέπει να τους επηρεάσει. Ο σεβασμός και η υπακοή στους ανωτέρους και στους προϊστάμενους είναι εκ των ων ουκ άνευ,αν θέλουμε η επιχείρηση να αναπτυχθεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Σίγουρα όλοι μας θα θέλαμε να ήμασταν διευθυντές ή διευθύντριες αλλά αυτό δεν μπορεί να συμβεί γιατους πάντες ταυτόχρονα. Είναι αυτονόητο ότι ο καθένας θα πρέπει να έχει πάθος με το πόστο του και να μην αναζητά την ίντριγκα και τις πισώπλατες «μαχαιριές» που μόνο κακό κάνουν τελικά.

Ο ιδιοκτήτης από την άλλη θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν περισσότερο ελεύθερο χρόνο ούτως ώστε να ταξιδεύει, να κάνει νέες επαφές και να οραματίζεται προοδευτικές ιδέες και λύσεις στα υπάρχοντα προβλήματα. Ο επιχειρηματίας άλλωστε είναι το «πρόσωπο» της επιχείρησης και αυτόν θέλουν όλοι να βλέπουν και να συζητούν όταν επισκέπτονται το μαγαζί ή το γραφείο κλπ. Αν σκεφτείτε παραδείγματα και από την δική σας εμπειρία, θα συνειδητοποιήσετε ότι συνήθως «δένεστε» με ένα πρόσωπο σε κάθε μέρος και αυτό αναζητάτε σε κάθε σας επίσκεψη εκεί. Είναι δεδομένο ότι αυτό το πρόσωπο συνήθως είναι ένας ανώτερος και μας κάνει να νιώθουμε πιο οικεία και άνετα.

Τέλος, μια προώθηση ιστοσελίδας, της δικής μας διαδικτυακής σελίδας σίγουρα θα είναι αρωγός και οδηγός στην προσπάθεια μας να ξεχωρίσουμε και εντελώς αθόρυβα να αποκτήσουμε ένα πλεονέκτημα. Είναι ένας θαυμάσιος τρόπος προώθησης της δουλειάς μας, το οποίο φυσικά μπορεί να απαιτήσει μήνες ή και κάποια χρόνια προτού «αγγίξει» ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Μόλις οι ανταγωνιστές μας συνειδητοποιήσουν ότι εμείς έχουμε ήδη διευρύνει την πελατεία μας, ακόμη και σε διεθνές επίπεδο πολλές φορές, θα είναι πλέον αργά για να αντιδράσουν αληθινά. Θα βρισκόμαστε δηλαδή ήδη πολύ πιο μπροστά σε σχέση με τις δικές τους πωλήσεις. Όλοι αυτές οι τεχνικές θα πρέπει να βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα προτεραιοτήτων ενός καταστηματάρχη ή ελεύθερου επαγγελματία.

Άρθρο από ThinkTank