Βασίλης Ζυγούρης: Οι καλοί, οι κακοί και οι «άριστοι»

Ο συνδικαλισμός και το συνδικαλιστικό κίνημα είναι δημιουργήματα της νεωτερικής κοινωνίας. Η βιομηχανική επανάσταση οδήγησε στη βίαιη μετατροπή των αγροτικών στρωμάτων σε προλεταριάτο των πόλεων. Ο μόνος τρόπος για να αμυνθούν οι εργάτες απέναντι στις διαθέσεις των καπιταλιστών ήταν οι κοινοί αγώνες, οι κοινές δράσεις και η αλληλεγγύη μεταξύ τους (περίπου αυτά γράφει και το βιβλίο Κοινωνιολογίας που κατάργησε η Κεραμέως, ωχ ανέφερα όνομα άρα ανήκω στους «κακούς»). Δεν είναι τυχαίο πως στα πρώτα συνδικάτα υπήρχαν θεατρικές ομάδες, βιβλιοθήκες και λέσχες πολιτισμού ( καμία σχέση με την ΕΛΜΕ ). Μετά την τεράστια επιτυχία των εργατικών συνδικάτων και του φόβου των αστών για κοινωνική επανάσταση, τα συντηρητικά κόμματα ακόμα και οι βιομήχανοι δημιούργησαν και αυτοί σωματεία και συνδικάτα με σκοπό να μειώσουν τη δύναμη των εργατικών σωματείων. Ουσιαστικά, δεν πίστευαν στον συνδικαλισμό, όπως δεν πιστεύει  η Ν.Δ.,  η ΔΑΚΕ και γενικά η «φιλελεύθερη παράταξη».

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΔΑΚΕ (οι «καλοί») για ακόμα μια φορά  διαχώρισε τη θέση της από την πλειοψηφία της ΕΛΜΕΤ, προφανώς για τα «ψηφαλάκια» και για να φανούν τα «καλά παιδιά» στην πολιτική εξουσία. Γράφουν λοιπόν πως : «H κριτική πρέπει να γίνεται σε πολιτικές αποφάσεις και ποτέ δεν πρέπει να στοχοποιούμε πρόσωπα» Μα, τις πολιτικές αποφάσεις κάποιοι άνθρωποι τις παίρνουν και κάποιοι τις υλοποιούν. Δεν υπάρχει προσωπική επίθεση αλλά αναφορά στην πρόθυμη υλοποίηση κάποιων πολιτικών αποφάσεων. Την πρόταση στο υπουργείο για τη δημιουργία Πειραματικών και Προτύπων στα Τρίκαλα ποιος την έστειλε; Ο «κανένας»;  Όλοι;  Δεν την έστειλε η κ. Ξυνοπούλου; Ή μήπως δεν είναι διορισμένο κομματικό στέλεχος; Δηλαδή, πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας και να ακολουθούμε τη λογική «όλοι μαζί τα φάγαμε». Όχι, δεν τα φάγαμε μαζί και αυτοί που παίρνουν ή υλοποιούν αποφάσεις έχουν και την ευθύνη έναντι των συναδέλφων. Επίσης, ξεχνάνε πως στο παρελθόν έχουν καταγγείλει ονομαστικά πολλούς συναδέλφους (την εποχή που κυριαρχούσε η θεολογική ομάδα ή μήπως αποκηρύσσουν εκείνη την περίοδο;). Η ΔΑΚΕ είχε κάνει δημόσια καταγγελία εις βάρος μου, ότι δήθεν ήμουν υπέρ του κλεισίματος των μικρών σχολείων ενώ αυτοί «αγωνίζονταν» για τα φτωχά αγροτικά στρώματα.

Συνεχίζουν απτόητοι «δυστυχώς, οι αριστερές παρατάξεις ( οι «κακοί») για μικροκομματικά συμφέροντα δεν προσέρχονται σε γόνιμο διάλογο, περιχαρακώνονται γύρω από ένα ξύλινο συνδικαλιστικό λόγο και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η αντιπολιτευτική τους γραμμή. Το αποτέλεσμα είναι η αποστροφή και δυστυχώς η απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος που τόσα έχει προσφέρει από μεγάλο μέρος της κοινωνίας» Κάτι μου θυμίζει από ΣΚΑΙ και Πρωτοψάλτε για τους κακούς συνδικαλιστές που είναι υπεύθυνοι για το κατάντημα της οικονομίας και της κοινωνίας. Στοχοποιούν τους «κακούς  αριστερούς» που ευθύνονται για την απαξίωση των συνδικάτων, ενώ οι «καλοί» φροντίζουν για το καλό της Παιδείας και της κοινωνίας. Ξεχνάνε πως στην ηγεσία των συνδικάτων και σε τοπικό αλλά και σε πανελλαδικό επίπεδο είναι αυτοί και το πρώην ΠΑΣΟΚ. Συνεχίζουν γράφοντας « επί Σύριζα δεν λέγαμε ονόματα»,  μα πώς να πείτε αφού πάλι εσείς και το βαθύ ΠΑΣΟΚ ήταν στα πράγματα. Ξεχνάνε να γράψουν πως ο συνδικαλισμός αποτελεί για αυτούς το μέσο είτε  για προσωπικό όφελος ( μέλη της ΔΑΚΕ στην ΕΛΜΕΤ είχαν πει δημόσια πως εκλέγονται για να παίρνουν απόσπαση στα Τρίκαλα) ή για να φρενάρουν τις διαθέσεις των μελών του Σωματείου ή για το γόητρο των θέσεων π.χ. Πρόεδρος κτλ. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν πάνε να γίνουν μέλη του Δ.Σ. του εκπολιτιστικού συλλόγου του χωριού τους, σε κανέναν όμιλο, εταιρεία ή φιλανθρωπική οργάνωση.

Θα πει κάποιος, μα γίνεσαι πολύ «κακός»( εκτός από «άσχημος») οι άνθρωποι μπορεί να ενδιαφέρονται για το γενικό καλό;

Ο «κακός» και μάλλον «άσχημος» απαντά:

Πού ήταν τα μέλη της ΔΑΚΕ, όταν έγιναν απολύσεις εκπαιδευτικών; Στις παραλίες και στις εξοχές και έτρεχαν οι «κακοί» αριστεροί

Που ήταν τα μέλη της ΔΑΚΕ, όταν γινόταν στους διευθυντές τα σεμινάρια για την αξιολόγηση;  Μέσα στις αίθουσες γιατί δεν μπορούσαν να παραβιάσουν το νόμο και έπρεπε να υπακούσουν στις εντολές της διοίκησης (ενώ στους «κακούς» αριστερούς γίνονταν καταγγελίες για παρεμπόδιση εισόδου στο χώρο των σεμιναρίων από στελέχη του «βαθύ ΠΑΣΟΚ» και της συγκεβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, είπαμε ονόματα δε λέμε). Τα ίδια έλεγαν και οι ναζιστές στη δίκη της Νυρεμβέργης, εκτελούσαν διαταγές.

Που είναι τα μέλη της ΔΑΚΕ στις συγκεντρώσεις και στις απεργίες; Προφανώς κόβουν το γκαζόν! Ενώ στις συνεντεύξεις τύπου; Άπαντες παρόντες!!

Τι θέση έχει η ΔΑΚΕ για τα Πρότυπα; Είναι υπέρ!!! Αλλά, επειδή δεν μπορούν να το πουν φανερά γιατί πατάνε σε δυο βάρκες, μας λένε αφού πρώτα γίνουν καινούρια κτίρια και ο αριθμός των μαθητών να μην είναι πολύ μεγάλος. Δεν τους νοιάζει που θα γίνουν σχολεία δύο ταχυτήτων. Πως η επιλογή θα είναι ταξική και θα την πληρώσουν τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Πως θα συνεχίσει να υπάρχει η ταξική ανισότητα και η  «ευφυΐα» να θεωρείται προνόμιο των κυρίαρχων τάξεων, όπως υποστηρίζει το νεοφιλελεύθερο αφήγημα

Τι θέση έχει η ΔΑΚΕ για την αξιολόγηση; Είναι υπέρ!!! ¨Όχι μόνο υπέρ της αυτοαξιολόγησης, αλλά υπέρ της ατομικής αξιολόγησης!! Αφού βέβαια δημιουργηθεί πρώτα μια κουλτούρα αξιολόγησης (αυτό το πήρανε από τον ΟΟΣΑ) και δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.  Ποιος το εγγυάται αυτό; Τι νόημα έχει η επιστροφή στον «επιθεωρητισμό». Μήπως για να ελέγξουν τους εκπαιδευτικούς και  να καλλιεργήσουν το φόβο και την ανασφάλεια στον κλάδο όπως έγινε την περίοδο Σαμαρά. Ή μήπως ελπίζουν πως αυτοί θα είναι οι αξιολογητές με τα μπλε γυαλιά, καθότι «άριστοι» ( ευτυχώς μπόρεσα να δικαιολογήσω τον τίτλο)

Τα μέλη της ΔΑΚΕ πρέπει να καταλάβουν πως χωράνε δυο καρπούζια σε μια μασχάλη. Δεν υπάρχει «ολίγον έγκυος». Δυστυχώς αποτελούν την επιτομή του κυβερνητικού συνδικαλισμού και η στάση τους μου θυμίζει έναν πολιτικό της «φιλελεύθερης» παράταξης που έχει μείνει στην ιστορία ως ο κύριος «τίποτα» (ονόματα δε λέμε για να μην χαρακτηριστούμε ως «κακοί»)

 

Ζυγούρης Βασίλης ( «κακός» και μάλλον «άσχημος»)