Ας μιλήσουμε για σεξιστικά και κοινωνικά στερεότυπα και ας μην κρύβουμε τις πομπές μας με έωλα επιχειρήματα!
- «Όλες οι γυναίκες είναι πουτ@ν@ς εκτός από τη μάνα μας». Βέβαια και αυτή η μάνα με κάποια βιολογική διαδικασία γέννησε τον εκλεκτό υιό, εκτός και αν ο κρίνος τον έτεκε σε ανύποπτο χρόνο!
- «Τα ήθελε και τα έπαθε». Η κοπέλα που βρέθηκε με κάποιον και ξαφνικά άλλαξε γνώμη, το παιδί που βρέθηκε στην κερκίδα και έφαγε τη φωτοβολίδα στο κεφάλι, ο φοιτητής που του άνοιξαν το κεφάλι στη διαδήλωση, ο εργάτης που απολύθηκε γιατί ζήτησε τις υπερωρίες του. Πάντα φταίει το θύμα και όχι ο θύτης. Όχι αυτός που έχει την «εξουσία» και ποικιλότροπα την χρησιμοποιεί.
- «Τάξις και ηθική» φωνάζουν κάποιοι/ες, αλλά αρέσκονται στο κοίταγμα από την κλειδαρότρυπα καλλίπυγων νεανίδων στα διάφορα ριάλιτι. Ριάλιτι που εμπορεύονται και βγάζουν στο σφυρί τη γυναικεία σάρκα (βλ. bachelor) για 50000 ευρώ ή διαγωνίζονται με τα ημίγυμνα κορμιά σε τροπικούς παραδείσους που όλως τυχαίως ο φακός έχει μια ιδιαίτερη επιλεκτική κάλυψη προς συγκεκριμένα σημεία του σώματος.
- «Οι γυναίκες μιλούν πολύ και εκνευρίζουν τους άντρες τους», κήρυξε από άμβωνος σεπτός ιεράρχης. ΄Ηταν «ηλίθιος» ο πιλότος ανέφερε στην TV ο υπεύθυνος για τον νόμο στο άστυ «αν δήλωνε το τάδε, σε λίγο θα ήταν έξω». Και από το «καημένε Αθανασόπουλε τι σού’ μελε να πάθεις» φθάσαμε στα αλλεπάλληλα κρούσματα ξυλοδαρμών, βιασμών, κακοποιήσεων και φόνων γυναικών όχι στατιστικά αμελητέων. Και μετρώντας δολοφονίες δυστυχώς είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι είναι ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΕΣ, είναι ακραία βία του ισχυρού προς τον ασθενέστερο.
- «Είναι τοιούτος» και άλλα τέτοια σεξιστικά στερεότυπα. Οπότε τον «τοιούτο» μπορούμε να τον κλοτσούμε μέχρι θανάτου, κάτω από μια βιτρίνα (βλ. Ζακ), να τον θεωρούμε μίασμα της φύσης, να τον λοιδορούμε, αγράμματοι γαρ, αφού η επιστήμη έχει αποφανθεί για τους βιολογικούς και κοινωνικούς παράγοντες που καθορίζουν τη σεξουαλική προτίμηση και μετέπειτα ζωή των ατόμων, (για τους ευρυμαθείς τα βιβλία ιατρικής και βιολογίας των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης είναι μια καλή αρχή ανάγνωσης και μελέτης).
Τα παραδείγματα αυτά όσο και να θέλουν να τα κρύψουν επιμελώς κάποιοι (γιατί άραγε;) έχουν ένα κυρίαρχο κοινό χαρακτηριστικό. Τη βία που πηγάζει από την εξουσιαστική σχέση που θύτη με το θύμα. Εγώ είμαι «άντρας», ρίχνω και ένα σκαμπίλι παραπάνω, σύμφωνα με τις εικόνες του παλαιού ελληνικού κινηματογράφου, εγώ είμαι «άντρας» και πλερώνω, εγώ είναι «άντρας» και μπορώ λόγω της θέσης μου να ποδοπατώ και να εκβιάζω τη θέση και την προσωπικότητα του/της άλλου/ης.
Επιτέλους ας εισαχθεί ως μάθημα η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία, μάθημα από ειδικούς και όχι «ειδικούς» μισαλλόδοξους που θεωρούν τη γυναίκα – θηλυκό υποδεέστερη του άντρα – αρσενικού, παραγνωρίζοντας και διαστρεβλώνοντας αυτά που υποτίθεται πιστεύουν. Ας εκπαιδεύσουμε αυριανούς πολίτες με ελεύθερη συνείδηση και δημοκρατικό ήθος που γνωρίζουν και σέβονται την ελευθερία του άλλου, που συνειδητοποιούν ότι το ναι είναι ναι και το όχι είναι πάντοτε όχι και όχι ναι με αστερίσκους!
Ας θυμηθούμε την περίφημη φράση του Βολταίρου: « Συντρίψτε τον αχρείο. Μην ανέχεστε τους εχθρούς της ανεκτικότητας στο όνομα μιας ανώτερης αλήθειας». Οι δε αμνήμονες που λέγουν «πόρνη είναι τα ήθελε» ας μπουν στο σπίτι του Σίμωνα του Φαρισαίου για να συναντήσουν την «Πόρνη προσῆλθέ σοι μύρα σὺν δάκρυσι κατακενούσά σου ποσί, φιλάνθρωπε…».
Βασίλειος Παππάς – εκπαιδευτικός