«Το χαμόγελο του Σχολείου μας» από το δημοτικό σχολείο Γόμφων

img1

Το Δημοτικό Σχολείο Γόμφων μετά την κυκλοφορία του 1ου φύλλου της καλαίσθητης και πολυποίκιλης εφημερίδας-περιοδικού «Το χαμόγελο του Σχολείου μας», της οποίας την τεχνική επιμέλεια και εκτύπωση είχαν οι εκδόσεις «ΚΡΟΥΠΗ», μετά την πρωτότυπη εργασία περί μοναστηριακών συνταγών που συνέλεξε την προηγούμενη σχολική χρονιά, βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο με νέα εργασία των μαθητών για τις παραδόσεις του τόπου μας.

Πρόκειται για μια ιδέα του δασκάλου της Ε’-ΣΤ’ δημοτικού κ. Δημήτρη Πάνο με την αμέριστη στήριξη της Διευθύντριας του σχολείου κ. Αικατερίνης Νικολαΐδου, του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων. Η εργασία φέρει τον τίτλο «Ελληνορθόδοξος πολιτισμός», αν και τα παιδιά έβαλαν την δικιά τους πινελιά αλλάζοντας τον τίτλο … « Ρίξε λάδι στο καντήλι η Ελλάδα ν’ ανατείλει!».

Στόχος της εργασίας αυτής είναι και η συγκέντρωση εθίμων, λαογραφίας και παραδόσεων του τόπου μας. Οι μαθητές έχουν ήδη αρχίσει τις εργασίες τους με μεγάλο ενδιαφέρον και μας υπόσχονται την παρουσίαση των εργασιών αυτών στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Μια πτυχή της παραπάνω εργασίας είναι και οι παραδοσιακοί χοροί από όλους τους νομούς της Ελλάδας. Συγκεκριμένα τα παιδιά θα διδαχθούν για την προέλευση του κάθε χορού, το πώς πήρε το όνομά του, ποια η σχέση του με την αρχαιότητα, τη μυθολογία, τις επαναστάσεις των Ελλήνων και τα «μυστικά» που κρύβουν ορισμένες κινήσεις των παραδοσιακών χορών. Έτσι, η παρουσίαση της εργασίας θα συνδυαστεί με την παρουσίαση ορισμένων χορών από τα ίδια τα παιδιά του δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου Γόμφων, αλλά και με τη φιλική συμμετοχή χορευτικών ομίλων.

Απώτερος στόχος να χτιστεί το μέλλον των παιδιών μας με τα γερά θεμέλια του παρελθόντος. Για να μη σβήσει τίποτα από τον περήφανο λαό μας… Η πατρίδα μας είναι η πατρίδα της ορθοδοξίας. Ας κρατήσουμε την παράδοση εκεί που της αξίζει ! Να κρατήσουν τα παιδιά στην καρδιά τους τον θησαυρό της παράδοσης και, με τη σειρά τους, να τον περάσουν αλώβητο στις επόμενες γενιές…

img3

 

.