Το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων στο Ναύπλιο-Μυκήνες-Επίδαυρο

Στο διάστημα από 10 έως 13 Απριλίου 2024 η Α’ Λυκείου του Σχολείου μας στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος πραγματοποίησε τετραήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας και συγκεκριμένα στο Ναύπλιο, τις Μυκήνες, την Επίδαυρο και τις Σπέτσες.

Την πρώτη μέρα στην πρώτη στάση της καθόδου προς την Πελοπόννησο επισκεφτήκαμε το Κέντρο Ενημέρωσης των Θερμοπυλών όπου παρακολουθήσαμε την αναπαράσταση της ομώνυμης Μάχης. Στη συνέχεια διαβήκαμε πεζή τον Ισθμό της Κορίνθου προκειμένου να θαυμάσουμε το τεράστιο τεχνικό επίτευγμα του τέλους του 19ου αιώνα. Κατόπιν σταματήσαμε και ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο και το Στάδιο της Νεμέας και στο παρακείμενο Αρχαιολογικό Μουσείο. Φτάνοντας στο Ναύπλιο, μας περίμενε η Διευθύντρια του Παραρτήματος της Εθνικής Πινακοθήκης κα Καρακούρτη η οποία μας ξενάγησε στους χώρους και στα ιδιαίτερα εκθέματα της μόνιμης έκθεσης που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έργα εξαιρετικής τεχνοτροπίας όπως του Κωνσταντίνου Βολανάκη, του Χρήστου Μποκόρου, του Θεόδωρου Βρυζάκη κ.λπ.. Στη συνέχεια καταλήξαμε στην Κεντρική Πλατεία του Ναυπλίου όπου περιηγηθήκαμε στα πανέμορφα σοκάκια της παλιάς Πόλης με τις θαυμάσιες μυρωδιές των λουλουδιών και των τοπικών εδεσμάτων! Το βράδυ τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο στο Τολό διανυκτερεύσαμε.

Τη δεύτερη μέρα μετά το πρωινό μεταβήκαμε στην ακτή Κόστα στο Πόρτο Χέλι όπου με φέρι μποτ κατευθυνθήκαμε στο ηρωικό νησί των Σπετσών όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο των Σπετσών (αρχοντικό Χατζηγιάννη Μέξη), καθώς και το χαρακτηριστικό Μουσείο της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας το οποίο στεγάζεται στο αρχοντικό της Καπετάνισσας. Εκεί είδαμε από κοντά πολλά από τα προσωπικά της αντικείμενα καθώς και τους χώρους στους οποίους εγκαταβιούσε με την οικογένειά της. Επιπλέον περιηγηθήκαμε στα σοκάκια του νησιού θαυμάζοντας τα χαρακτηριστικά εξωκλήσια, τις προτομές των θαλασσινών ηρώων, τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική του βοτσαλωτού μωσαϊκού στις αυλές και στις πλατείες και το υπέροχο τοπίο. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο Τολό και, αφού ξεκουραστήκαμε, κλείσαμε τη βραδιά σε μια παραλιακή γραφική ταβέρνα, στην οποία απολαύσαμε πεντανόστιμα εδέσματα και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς που εντυπωσίασαν ακόμα και τους παρακείμενους συνδαιτημόνες.

Την Τρίτη μέρα αφού πήραμε το πρωινό στο ξενοδοχείο αναχωρήσαμε για τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, περιοχή στην οποία κατά τη 2η χιλιετία π.Χ. αναπτύχθηκε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα του Ελληνικού πολιτισμού. Αρχικά θαυμάσαμε την επιβλητική «Πύλη των Λεόντων» η οποία κατασκευάστηκε στα μέσα του 13ου αιώνα π.Χ., όταν βασιλιάς ήταν ο Ατρέας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για το μοναδικό μνημείο από την Εποχή του Χαλκού στην Ελλάδα που έχει εικονογραφικό μοτίβο και επιβίωσε χωρίς να θαφτεί κάτω από το έδαφος. Στη συνέχεια ανεβήκαμε στο λόφο στον οποίο βρίσκονταν η ακρόπολη με το παλάτι της και το ισχυρό στρατιωτικό φρούριο που την περιέβαλε. Φυσικά δεν παραλείψαμε να επισκεφτούμε και το ομώνυμο αρχαιολογικό μουσείο στο οποίο στεγάζονται ευρήματα από τις δραστηριότητες των Μυκηναίων αλλά και από τον βασιλικούς τάφους με σημαντικότερο εύρημα το «Προσωπείο του Αγαμέμνονα». Κατηφορίζοντας από την ακρόπολη των Μυκηνών επισκεφτήκαμε τον θολωτό τάφο που ονομάστηκε «Θησαυρός του Ατρέα» από τον Παυσανία (2ος αι. μ.Χ.) ο οποίος χρονολογείται στα 1250 π.Χ., η είσοδος του οποίου στεγάζεται από δύο υπερμεγέθεις ογκολίθους, ο ένας εκ των οποίων ζυγίζει 120 τόνους!

Κατά την επιστροφή μας στο Ναύπλιο επισκεφτήκαμε το φρούριο του Παλαμηδιού με τα θρυλικά 999 σκαλοπάτια (857 για την ακρίβεια) και τους έξι προμαχώνες του, που διατηρείται σε άριστη κατάσταση και αποτελεί ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα της βενετσιάνικης οχυρωματικής αρχιτεκτονικής. Εκεί βρίσκονταν και το κελί στο οποίο φυλακίστηκε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης το 1833 και αποφυλακίστηκε 11 μήνες μετά, αφού του δόθηκε χάρη από τον βασιλιά Όθωνα.

Το παράρτημα του Πολεμικό Μουσείου στο Ναύπλιο ήταν ο επόμενος προορισμός μας. Εκεί στεγάστηκε το πρώτο κτήριο της Σχολής Ευελπίδων η οποία ιδρύθηκε από τον πρώτο κυβερνήτη του νέου Ελληνικού κράτους Ιωάννη Καποδίστρια το 1828. Στους χώρους του ξεναγηθήκαμε στα πλούσια εκθέματα τα οποία παρουσιάζουν την ιστορία της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων από την αρχή της δημιουργίας της μέχρι σήμερα.

Μετά από μια σύντομη στάση για φαγητό στο Ναύπλιο επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και το βράδυ κάναμε μια μεγάλη βόλτα στις παραδοσιακές γειτονιές  που βρίσκονται κοντά στην κεντρική πλατεία του Ναυπλίου.

Επιστρέψαμε για διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο και την επόμενη μέρα μετά το πρωινό ξεκινήσαμε για τον αρχαιολογικό χώρο της Επιδαύρου. Εκεί επισκεφτήκαμε το ομώνυμο αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη ακουστική και αισθητική του. Στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο θαυμάσαμε και τα απομεινάρια του Ασκληπιείου και του άβατου της Επιδαύρου που ήταν η έδρα του αρχαίου θεού της ιατρικής αλλά και το σημαντικότερο θεραπευτικό κέντρο όλου του ελληνικού και ρωμαϊκού κόσμου. Φεύγοντας για Κόρινθο κάναμε μια μικρή μικρή στάση για ξεκούραση και φαγητό στην παραθαλάσσια Αρχαία Επίδαυρο με τις ψαροταβέρνες της και το γραφικό λιμανάκι της και αργά το βράδυ επιστρέψαμε στα Τρίκαλα και στο χώρο του σχολείου γεμάτοι εμπειρίες και νέες γνώσεις που θα μας μείνουν αξέχαστες.

Να σημειώσουμε ότι στη διάρκεια της τετραήμερης εκδρομής, ξεναγηθήκαμε στην ιστορική Πόλη του Ναυπλίου που κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις καθώς και στην ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του νέου Ελληνικού Κράτους. Χαρακτηριστικό σημείο της ξενάγησης αποτέλεσε η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα όπου έπεσε νεκρός ο πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας.