Το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σύμπραξης Leonardo Da Vinci στην Τουρκία

epal_11

 

 

 

 

Το 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Τρικάλων, πρωτοπόρο στην ευρύτερη περιοχή μας, στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων Leonardo da Vinci, και μετά από 4 πετυχημένα προγράμματα κινητικότητας LDVIVT τα 3 τελευταία χρόνια, υλοποιεί ευρωπαϊκό πρόγραμμα εταιρικής σχέσης LDV με θέμα «Βελτιώνοντας την ικανότητα σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού χρησιμοποιώντας τη θεωρία μάθησης ARCSAttention, Relevance, Confidence, Satisfaction».

Στην εταιρική σχέση συμμετέχουν 7 εταίροι:

  1.  Osmaniye Ticaret Meslek LisesiΕπαγγελματικό Λύκειο της πόλης Οσμάνια της Τουρκίας όπου έχει και το ρόλο του συντονιστή του Προγράμματος.
  2.  Adam Software &Technology company – Μία τουρκική εταιρεία που ασχολείται με όλες τις πτυχές της ανάπτυξης λογισμικού
  3. Colegiul National de InformaticaSpiru Hare
  4.  Energetic High Complex School Επαγγελματικό Λύκειο της πόλης Λούμπλιν της Πολωνίας 
  5.  Zsigmond Móricz Secondary Grammar and Vocational School of Economics – Επαγγελματικό Λύκειο της πόλης Κιζουζάλας της Ουγγαρίας  
  6.  Secondary Grammar School and Secondary Vocational of SecovceΕπαγγελματικό Λύκειο της πόλης Σέβοβτσε της Σλοβακίας  
  7.  1ο Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο Τρικάλων.

Η εναρκτήρια συνάντηση των συμμετεχόντων πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία από 4/11/2012 εώς 10/11/2012, όπου έγινε παρουσίαση του προγράμματος αλλά και γνωριμία με τον πολιτισμό , την κοινωνική, επαγγελματική και εκπαιδευτική ζωή της Τουρκίας. Ο ελεύθερος χρόνος αξιοποιήθηκε με επισκέψεις σε μουσεία, παρακολούθηση πολιτιστικών εκδηλώσεων, επισκέψεις σε σύγχρονα εμπορικά κέντρα και σε χώρους αναψυχής και διασκέδασης. Επιγραμματικά αναφέρουμε: Στην πόλη διαμονής Osmaniye της Τουρκίας επισκεφτήκαμε την Παλιά πόλη Castabala, τη μεγάλη πέτρινη γέφυρα του ποταμού Seyhan, το ανοιχτό μουσείο και το φράγμα της λίμνης Aslantaş, καθώς και το εργαστήριο χειροποίητης κουβέρτας Karatepe. Στην πόλη των Αδάνων είδαμε το μεγαλύτερο Τζαμί του 16ου αιώνα το Sabancı Mosque και κάναμε μια περιήγηση γύρω από το φράγμα της λίμνης Seyhan. Και τέλος στην πόλη Gaziantep (Γκαζιαντέπ ) επισκεφτήκαμε το μουσείο Zeugma, το ζωολογικό κήπο και την  Παλιά Βουλή.

epal_33

Το Τουρκικό σχολείο ως συντονιστής θα είναι αρμόδιο για την επικοινωνία σε όλα τα στάδια.  Μέχρι το πέρας του προγράμματος, 31/7/2014, θα ακολουθήσουν συναντήσεις στις χώρες καταγωγής των εταίρων. Πληροφορίες για το πρόγραμμα της σύμπραξης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του προγράμματος www.imtusarcs.com. Καθήκοντα  έχουν ανατεθεί σε όλους τους εταίρους, ανάλογα με τις γεωγραφικές, επαγγελματικές και σχολικές τους δυνατότητες.

Η εταιρική σχέση έχει ως σκοπό να ενισχύσει τις δεξιότητες του σχεδιασμού και προγραμματισμού εφαρμογών εικονικής διδασκαλίας με το μοντέλο ARCS επαγγελματικά και παιδαγωγικά στους συμμετέχοντες οργανισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, η θεωρία του John Keller – ονομαζόμενη μοντέλο ARCS – δίνει συμβουλές τις οποίες μπορούμε να λάβουμε υπ’  όψιν μας σε σχέση με τα προγράμματα εκπαίδευσης με χρήση υπολογιστών. Το μοντέλο ARCS αποτελεί μια προσέγγιση σχεδιασμού εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, η οποία δίνει έμφαση στην προσφορά κινήτρων στους μαθητές και στην διατήρηση του ενδιαφέροντός τους σε υψηλά επίπεδα. Το όνομά του αποτελείται από τα αρχικά των λέξεων Προσοχή (Attention), Συνάφεια (Relevance), Αυτοπεποίθηση (Confidence) και Ικανοποίηση (Satisfaction).

Οι μαθητές θα έχουν ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια του έργου. Μετά από κάθε κινητικότητα, αυτό το τμήμα της ιστοσελίδας θα κατασκευαστεί από τους μαθητές υπό τον έλεγχο των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές θα επικοινωνούν μεταξύ τους σε αμοιβαίες  ομάδες. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσουν την  ικανότητα στην Αγγλική γλώσσα. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των επισκέψεων οι οποίες θα πραγματοποιηθούν θα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν τον σεβασμό προς τους ξένους πολιτισμούς και να βιώσουν το πνεύμα συνεργασίας στους κόλπους μιας διαπολιτισμικής ομάδας. Τέλος, η συνεργασία η οποία θα αναπτυχθεί ανάμεσα στα μέλη του έργου, θα συντελέσει στην επαγγελματική προετοιμασία των Ευρωπαίων πολιτών.

Για την υλοποίηση του προγράμματος έχει δημιουργηθεί παιδαγωγική ομάδα στο σχολείο μας αποτελούμενη από τον διευθυντή του σχολείου μας κ:  Βαρσάνη Βασίλειο ως υπεύθυνο του έργου, Βράντζας Αθανάσιος την διαχείριση του έργου,  Μπαντέκα Αικατερίνη την οργάνωση, επικοινωνία και  γλωσσική προετοιμασία  των μαθητών στα Αγγλικά, Κόπανου Ευαγγελία και Μητσιάδης Σταύρος την καθοδήγηση και επίβλεψη των αμοιβαίων δράσεων, Δίπλας Αριστείδης την επεξεργασία δεδομένων και στατιστικών στοιχείων, Κάκκιας Αριστείδης και  Μπακάλη Ελένη το σχεδιασμό και την  οργάνωση υποδοχής των εταίρων και Παπαποστόλου Βασιλική την Πολιτιστική Οργάνωση του όλου Προγράμματος.

Επιπλέον έχει ήδη δημιουργηθεί μια ομάδα 30 μαθητών του σχολείου που ασχολείται με το πρόγραμμα.

Στο 1ο ταξίδι συμμετείχαν οι καθηγητές Βράντζας Θανάσης και Μητσιάδης Σταύρος.

Μέσα από την πολύχρονη εμπειρία σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα το 1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων, κατέχει και διαθέτει τεράστια τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Με την παρουσίαση της ιστορίας του έργου στο πλαίσιο της διαχείρισης ενός ευρωπαϊκού σχεδίου, αποσκοπούμε στην ενθάρρυνση άλλων σχολείων και εκπαιδευτικών ώστε να ενταχθούν κι άλλοι οργανισμοί σε  Ευρωπαϊκές συμπράξεις. Αυτή η τεχνογνωσία είναι κτήμα όλης της εκπαιδευτικής ομάδας. Η επόμενη συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού προγράμματος της  Σύμπραξης Leonardo Da Vinci θα πραγματοποιηθεί στην Πολωνία τον Απρίλιο του 2013. Με μελλοντικές μας δημοσιεύσεις θα δοθούν περισσότερες πληροφορίες τόσο από τα ηλεκτρονικά αρχεία μας όσο και από το διευθυντή και τους καθηγητές ή και τους μαθητές μας που τα διαχειρίζονται.

 

epal_22