Τι πρέπει να προσέξουμε με τον καύσωνα για να μην «ανάψει» το αμάξι

Μέσα στον καύσωνα, το αυτοκίνητό σου ζορίζεται πολύ, με τον κίνδυνο μιας ζημιάς να παραμονεύει. Δες τι πρέπει να κάνεις για να μην χρειαστείς οδική αυτό το καλοκαίρι.

Ο καύσωνας επανέρχεται από εβδομάδα. Όσοι ταξίδεψαν αυτό το Σαββατοκύριακο με τα 43άρια… είδαν πολλά αυτοκίνητα στους αυτοκινητόδρομους ακινητοποιημένα από τη θερμοκρασία.

Τι πρέπει να κάνετε όμως για να αποφύγετε τόσο τέτοια περιστατικά και να μην «βράζετε» στο αυτοκίνητο όταν ταξιδεύετε;

Δεν είναι όμως μόνο το ψυγείο και το σύστημα του κλιματισμού που θέλουν προσοχή. Και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, βράζει, ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι για ώρες παρκαρισμένο κάτω από τον καυτό ήλιο. Αποτέλεσμα, τα πλαστικά στο εσωτερικό να ταλαιπωρούνται και  χωρίς την κατάλληλη περιποίηση να καταστρέφονται, ρίχνοντας και την αξία του αυτοκινήτου.

Συντήρηση στο σύστημα κλιματισμού

Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου χρειάζεται μία φορά το χρόνο συντήρηση. Η ανανέωση του φρέον στο κύκλωμα, αν και δεν είναι πάντα απαραίτητη, καλό είναι να γίνεται, προκειμένου το air condition να λειτουργεί σωστά και να εκμεταλλεύεστε όλες του τις δυνατότητες. Θυμηθείτε ότι, αν έχει χάσει ποσότητα φρέον και ο αέρας που βγάζει δεν είναι αρκετά παγωμένος, τότε θα αναγκάζεστε να το δουλέψετε σε μεγαλύτερη ένταση, αυξάνοντας την κατανάλωση αλλά και στερώντας από την ισχύ του κινητήρα.

Παράλληλα με το φρέον και σχεδόν κάθε χρόνο, πρέπει να αλλάζουμε το λεγόμενο “φίλτρο γύρης”. Αυτό καθαρίζει τον εξωτερικό αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα. Αν είναι επιβαρυνόμενο, θα αναπνέετε μικροοργανισμούς που μάλλον δε θέλετε. Το φρέον στο σύστημα κλιματισμού πρέπει να ανανεώνεται περίπου κάθε δύο χρόνια.

Συντήρηση στο σύστημα ψύξης του κινητήρα

Οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν φθορές στα κολάρα, αλλά και στην κυψελοειδή διάταξη του κεντρικού ψυγείου. Παράλληλα, αναγκάζουν τον κινητήρα να δουλεύει σε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από ό,τι το χειμώνα, ενώ αντίστοιχα πολύ ζεστός είναι και αέρας που λαμβάνει μέρος στην καύση. Γι αυτό είναι σκόπιμο, να έχουμε πάντα το σωστό αντιπηκτικό – αντιψυκτικό υγρό στο ψυγείο, το οποίο έχει την ιδιότητα να ελέγχει καλύτερα τη συστολή και διαστολή που κάνουν τα μέταλλα.

Πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να βάζουμε απλό νερό στο ψυγείο το καλοκαίρι, κίνηση η οποία πρέπει να είναι προσωρινή λύση. Με ένα απλό ξεβίδωμα ενός κολάρου (καλό είναι να το κάνει μηχανικός και όχι εσείς) μπορείτε να αφαιρέσετε το υγρό που υπάρχει στο ψυγείο και να το αντικαταστήσετε με ένα καλό αντιπηκτικό, ώστε να παρέχετε την καλύτερη δυνατή προστασία στον κινητήρα σας.

Γυάλισμα του ταμπλό

Το γυάλισμα του ταμπλό με ένα από τα ειδικά προϊόντα για την προστασία του, που θα βρείτε σχεδόν σε όλα τα βενζινάδικα, δε συμβάλλει μόνο στη βελτίωση της αισθητικής και στην ενίσχυση της σύνθεσής του. Το υλικό (μικροποσότητα βυνιλίου) από το οποίο αποτελούνται τα προϊόντα αυτά, έχει την ιδιότητα να μην αφήνει σκόνη, γύρη κ.λ.π. να επικάθονται στο ταμπλό. Ειδικά τώρα που έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα, δεν είναι λίγη η σκόνη που εισέρχεται στην καμπίνα.

Πηγή: autotriti.gr