Επαφή με τους προϊσταμένους των Διευθύνσεων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μαγνησίας κ.κ. Δοδοντσάκη και Παπαϊωάννου είχε ο επικεφαλής της «Θεσσαλών Δύναμη» κ. Απόστολος Παπατόλιας, με σκοπό να διαπιστωθεί ο βαθμός ετοιμότητας των εκπαιδευτικών μονάδων του Νομού ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς, η οποία προβλέπεται ιδιαίτερα δύσκολη εξαιτίας μιας σειράς εκκρεμοτήτων στο λειτουργικό και οργανωτικό επίπεδο, που πρέπει άμεσα να επιλυθούν.
Ο κ. Παπαϊωάννου επεσήμανε ότι το μείζον πρόβλημα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντοπίζεται στην κάλυψη των 90 λειτουργικών κενών που παρουσιάζονται στο Νομό, εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων, των αδειών και των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών. Ο κ. Δοδοντσάκης ανέφερε ότι στη Δευτεροβάθμια τα κενά είναι συνολικά 40 και αφορούν κατά κύριο λόγο την περιοχή του Πολεοδομικού Συγκροτήματος του Βόλου στις βασικές ειδικότητες (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί). Ο κ. Παπατόλιας επεσήμανε την ανάγκη να ολοκληρωθεί ταχύτατα η διαδικασία των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών, ώστε να γίνουν χωρίς προβλήματα οι τοποθετήσεις στις σχολικές μονάδες και να ξεκινήσει απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία.
Το πρόβλημα της έγκαιρης αποστολής των σχολικών βιβλίων από το Υπουργείο απασχολεί εξίσου τις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, αφού τα διαθέσιμα βιβλία στις σχολικές αποθήκες δεν επαρκούν για να καλύψουν το σύνολο των εκπαιδευτικών αναγκών . Οι δύο Διευθυντές αναφέρθηκαν στις δεσμεύσεις της κ. Χριστοφιλοπούλου ότι σύντομα ολοκληρώνεται η μεταφορά των βιβλίων από τις σχολικές αποθήκες.
Επίσης ο κ. Παπαϊωάννου τόνισε ιδιαίτερα το πρόβλημα της απορρόφησης των νηπίων από τις εκπαιδευτικές μονάδες του Πολεοδομικού Συγκροτήματος, δεδομένης της αδυναμίας του Δήμου Βόλου να συνεχίσει την εγγραφή τους στους Παιδικούς Σταθμούς. Επειδή κατά το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου αναμένεται απροσδιόριστος αριθμός νηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία του Βόλου, ο κ. Παπατόλιας επεσήμανε την ανάγκη στενής συνεργασίας με το Δήμο Βόλου, προκειμένου να αξιοποιηθούν δημοτικές εγκαταστάσεις από το εκπαιδευτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας, η οποία δεν μπορεί να απορροφήσει με τις υπάρχουσες υποδομές περισσότερα από 100 νήπια.
Τέλος, εντοπίστηκαν τα προβλήματα που αφορούν την κατάργηση των Γραφείων Εκπαίδευσης και την αβεβαιότητα για την εφεξής άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, τα ζητήματα της μεταφοράς των μαθητών, η οποία πλέον θα γίνεται με ευθύνη των Δήμων, η μικρή πρόοδος στον τομέα της συντήρησης των Σχολείων και η ανάγκη να συγκροτηθούν γρήγορα οι Τριμελείς Επιτροπές ανά σχολείο, ώστε να λειτουργήσει χωρίς καθυστέρηση το νέο σύστημα των Σχολικών Επιτροπών.
Ο κ. Παπατόλιας δήλωσε ικανοποιημένος από τη συστηματική και υπεύθυνη δουλειά των Διευθύνσεων, τονίζοντας ότι «η εύρυθμη λειτουργία των μονάδων και η εμπέδωση ενός κλίματος ασφαλείας στη σχολική κοινότητα μπροστά στις προκλήσεις της νέας σχολικής χρονιάς, απαιτούν τη συνεχή εγρήγορση όλων των εκπαιδευτικών, αυτοδιοικητικών και κοινωνικών φορέων, καθώς και την επίδειξη πνεύματος συνεργασίας όλων των διοικητικών επιπέδων για την αντιμετώπιση των οξυμένων, λόγω κρίσης, λειτουργικών προβλημάτων στην εκπαίδευση».