3ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ των αιρετών μελών του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων
Ουρανίας Παπαζεύκου (τακτικό) και Βασίλη Παππά (αναπληρωματικό)
εκλεγμένων με το Ψηφοδέλτιο της
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ(ΣΥΝΕΚ)
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 2/3/2023 η 3η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων. Τα θέματα ημερήσιας διάταξης και οι αποφάσεις ανά θέμα είναι:
-
Τοποθετήσεις, τροποποιήσεις και ανακλήσεις τοποθετήσεων εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων Δ.Ε. Τρικάλων 2022-2023: οι τοποθετήσεις, τροποποιήσεις και ανακλήσεις εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά ανακοινώθηκαν με την υπ.αριθμ. 3η/02-03-2023 πράξη του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων(https://srv-dide.tri.sch.gr/newsite/sites/default/upload/Deltio_Typou03_2-3-2023.pdf). Σχετικά με τα 2 λειτουργικά κενά που πρόεκυψαν στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Βιολογίας στο 5ο ΓΕΛ και στο Μουσικό Σχολείο μετά την άρνηση του αναπληρωτή εκπαιδευτικού που κλήθηκε να καλύψει τα εν λόγω κενά και μέχρι την ολοκλήρωση της εκ νέου διαδικασίας πρόσκλησης-πρόσληψης αναπληρωτή η κάλυψη τους έγινε με απόφαση ΔΔΕ.
-
Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου μόνιμων εκπαιδευτικών: εξετάστηκαν 11 αιτήσεις άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου μονίμων εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
-
Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου αναπληρωτών: εξετάστηκαν 5 αιτήσεις άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
-
Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου μόνιμου εκπαιδευτικού: εξετάστηκε 1 αίτηση αναγνώρισης συνάφειας μονίμου εκπαιδευτικού και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκε ομόφωνα.
-
Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου αναπληρωτών εκπαιδευτικών: εξετάστηκαν 3 αιτήσεις αναγνώρισης συνάφειας αναπληρωτών εκπαιδευτικών και αφού διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας εγκρίθηκαν ομόφωνα.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Μεγάλη είναι η αναστάτωση και η αγανάκτηση χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων που αυτές τις ημέρες λαμβάνουν email οποιαδήποτε ώρα της ημέρας….και της νύχτας(!) από τους επιμορφωτές του ΙΕΠ για τον προγραμματισμό του Προγράμματος Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ που διοργανώνει το ΙΕΠ στο πλαίσιο προγράμματος του ΕΣΠΑ. Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τη διαδικασία οργάνωσης και ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, αλλά και το περιεχόμενό της θα μπορούσε να χαρακτηριστεί γελοία αν δεν ήταν εξοργιστική! Την ίδια στιγμή γίνονται αποδέκτες μηνυμάτων σε Viber, email με αποστολή προγραμμάτων που «υποχρεώνουν» τους/τις επιμορφούμενους/ες να παρακολουθήσουν τις συνεδρίες εκτός εργασιακού ωραρίου, Σαββατοκύριακα, σε ημέρες αργίας, τη Μεγάλη Εβδομάδα κ.ο.κ. Μάλιστα ορισμένοι επιμορφωτές έχουν ξεπεράσει εντελώς τα όρια, φτιάχνουν ομάδες viber με τους/τις επιμορφούμενους/ες χωρίς καμία συγκατάθεση, στέλνουν μηνύματα οποιαδήποτε ώρα, λες και απευθύνονται σε φίλους/ες τους! Ακόμα και το υλικό της επιμόρφωσης είναι παρωχημένο, αντιπαιδαγωγικό και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο! Χαρακτηρισμοί μαθητών ως «προβληματικοί», «αναρχικοί», «πνεύματα αντιλογίας», χαρακτηρισμοί σχολείων ως «καταυλισμοί στιγματισμένων», ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνιση τους σε μία εικόνα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης.
Αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο! Στα σχολεία μας δεν υπάρχουν εργαζόμενοι/ες β΄κατηγορίας, χωρίς δικαιώματα. Δεν αντέχουμε άλλη «αναβάθμιση και βελτίωση». Δεν φτάνει που η Κυβέρνηση έχει καταστήσει τους/τις νεοδιόριστους/ες κυριολεκτικά «ομήρους» και αρνείται να προχωρήσει στη μονιμοποίησή τους! Δεν φτάνει που επιχειρεί να τους χρησιμοποιήσει με εκβιαστικό τρόπο για να περάσει τα αντιπαιδαγωγικά και αντιεκπαιδευτικά σχέδιά της, μέσω της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης», θεωρεί ότι θα τους μετατρέψει και σε άβουλους/ες πειθήνιους/ες εργαζόμενους/ες χωρίς δικαιώματα. Ότι θα είναι διαθέσιμοι/ες όποτε και όπως θέλουν. Τους δηλώνουμε καθαρά, τα σχέδιά τους δεν θα περάσουν! Το ΔΣ της ΟΛΜΕ θα διερευνήσει κάθε νομική δυνατότητα για την υπεράσπιση των νεοδιόριστων συναδέλφων και της δημόσιας εκπαίδευσης.
Σχετικά με τον μεγάλο αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση να τονίσουμε ότι τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια και οι πάνω από 50.000 απεργοί στην πανεκπαιδευτική απεργία της 15ης Φλεβάρη ήταν μια πρώτη δυναμική απάντηση ενάντια στην τιμωρητική ατομική αξιολόγηση που επιχειρεί να επιβάλει, βίαια και αυταρχικά η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η θέση των ΣΥΝΕΚ για την ατομική αξιολόγηση αποτυπώνεται εδώ.)
Η Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ αποφάσισε στις 11/2/2023 Απεργία – αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης εκπαιδευτικών που προβλέπονται από τον νόμο 4823/2021 και της ΥΑ99540/ΓΔ5/27-1-2023 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές).
Στα πλαίσια αυτά η ΟΛΜΕ καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς σύσσωμους/ες να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση:
-
Να υπογράψουν μαζικά την δήλωση απεργίας – αποχής από την ατομική αξιολόγηση όλες και όλοι και όχι μόνο οι νεοδιόριστες/οι,
-
να συμμετάσχουν στις προκηρυγμένες στάσεις εργασίας, σε περίπτωση που οι σύμβουλοι – αξιολογητές εμφανιστούν στα σχολεία και
-
οι νεοδιόριστες/οι να μην συμμετάσχουν σε καμία συνάντηση με τους συμβούλους τους, δια ζώσης ή διαδικτυακή.
Το εκπαιδευτικό και συνδικαλιστικό κίνημα, ενωτικά, συλλογικά και αποφασιστικά δηλώνει παρόν στους αγώνες και τις προσπάθειες ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των οικογενειών και όλης της κοινωνίας, για να αποτρέψει ακόμα μία φορά τις προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και της κυβέρνησης συνολικά, να δημιουργήσουν ένα εικονικά λαμπρό, και στην ουσία και τα αποτελέσματά του ζοφερό, με διαχωρισμούς και αποκλεισμούς, ακραία ταξικό σχολείο του μέλλοντος, όπου ο εκπαιδευτικός θα χειραγωγείται και θα είναι υπό τον συνεχή έλεγχο, χωρίς ακαδημαϊκή και παιδαγωγική ελευθερία, και όπου τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες του κάθε σχολείου και του μαθητικού δυναμικού του. Τα τελευταία 40 χρόνια οι εκπαιδευτικοί, με τους αγώνες μας, πιστωνόμαστε το γεγονός ότι δεν επιτρέψαμε να γίνει η εκπαίδευση πεδίο «ασκήσεων αξιολόγησης-χειραγώγησης» που είχαν ως στόχο τη συρρίκνωση της παιδαγωγική μας αυτονομίας και την καθυπόταξή μας σε επιβαλλόμενες φόρμες στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα. Απέναντι στη νεοφιλελεύθερη κυβερνητική πολιτική, τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων, τις αντιδημοκρατικές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές του υπουργείου Παιδείας, χρειάζονται ξεκάθαρες και δυναμικές απαντήσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα με μαζικούς και ενωτικούς αγώνες! Ο αγώνας για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 θα είναι μαζικός, ενωτικός και διαρκής! Είναι αγώνας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,