Πωλήσεις αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035

Ο Γερμανός Υπουργός Συγκοινωνιών, Φόλκερ Βίζινγκ και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Φραντς Τίμερμανς, ανακοίνωσαν ότι επιτεύχθηκε τελικά συμφωνία, η οποία προβλέπει τη συνέχιση των πωλήσεων Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (diesel και βενζίνη) και μετά το 2035, αρκεί να χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα e-Fuels.

Όπως αναφέρει το γερμανικό «SPIEGEL», αρχικά συμφώνησε ο Γερμανός Καγκελάριος Σολτς με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Μακρόν και στη συνέχεια έκαμψε ο Βίζινγκ τις αντιρρήσεις της σουηδικής κυβέρνησης, οπότε δόθηκε το πράσινο φως και από την πλευρά της Κομισιόν.

Οδικός χάρτης έως το φθινόπωρο του 2024

Ο Βίζινγκ έγραψε στο Twitter ότι «ο δρόμος είναι ελεύθερος: Η Ευρώπη παραμένει τεχνολογικά ουδέτερη», ενώ αποκάλυψε ότι η συμφωνία κλείδωσε την Παρασκευή 24 Μαρτίου, αργά το βράδυ. Στις διαπραγματεύσεις καθορίστηκαν συγκεκριμένα βήματα υλοποίησης και ένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε να έχει ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο του 2024 όλη η διαδικασία. Ο Τίμερμανς τουϊτάρισε από την πλευρά του ότι «πετύχαμε μία συμφωνία με τη Γερμανία για τη μελλοντική χρήση e-Fuels στα αυτοκίνητα» και τόνισε, ότι τώρα θα γίνει προσπάθεια να ψηφιστούν όσο το δυνατόν συντομότερα οι νέες οδηγίες εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα.

Διχασμένοι οι Ευρωπαίοι

Το Ευρωκοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της ΕΕ είχαν συμφωνήσει τον περασμένο Οκτώβριο, ότι από το 2035 και μετά θα πωλούνται μόνον Ι.Χ. και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα μηδενικών ρύπων. Ωστόσο η Γερμανία πρόβαλε στην πορεία αντιρρήσεις και ζήτησε -μαζί με την Ιταλία, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, τη Λετονία, κ.ά.- να συνεχιστούν και μετά το 2035 οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αρκεί να χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα e-Fuels αντί βενζίνης και πετρελαίου. Η αλλαγή πλεύσης των Γερμανών προκάλεσε πάντως αντιδράσεις από διάφορες χώρες μέλη της ΕΕ, που την χαρακτήρισαν ως κακό παράδειγμα για το μέλλον, ενώ αρνητικά αντέδρασαν και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volvo και η Ford, επειδή έχουν επικεντρώσει την εξέλιξη των μοντέλων τους αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

Τα e-Fuels παράγονται πάντως σε εξαιρετικά μικρές ποσότητεςκοστίζουν ακριβά και είναι αμφίβολο αν θα μπορούν να καλύψουν στο μέλλον τις ανάγκες της ναυτιλίας και της αεροπλοΐας, όπου θα χρησιμοποιούνται κατά προτεραιότητα. Έτσι θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να περισσεύουν αρκετές ποσότητες ηλεκτροκαυσίμων για την κίνηση των Ι.Χ. και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με εξαίρεση κάποιες ειδικές κατηγορίες όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα, κλπ.

ieidiseis.gr