Αν και φτάσαμε στο 2012,ύστερα από πολλά κοινοτικά προγράμματα και επιδοτήσεις, εν τούτοις ο Νομός μας δεν λέει να ξεκολλήσει από το τέλμα και τη μιζέρια. Επειδή ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι ειδικά για την περιοχή μας, θα πρέπει επιτέλους να προσανατολιστούμε σε πραγματικά έργα ανάπτυξης και να μην αρκούμαστε μόνο σε ασφαλτοστρώσεις και πλακοστρώσεις,
Υπάρχουν Νομοί στην Ελλάδα όπου δεν έχουν αισθανθεί την οικονομική κρίση ακόμη στο πετσί τους και αυτούς θα πρέπει να μιμηθούμε και δεν είναι άλλοι από αυτούς με τη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη.
Πρώτον και βασικότερον:
Δεν μπορείς να έχεις στην περιοχή σου αξιοθέατο τεράστιου τουριστικού ενδιαφέροντος με παγκόσμια αποκλειστικότητα και μονοπωλιακό χαρακτήρα όπως τα ΜΕΤΕΩΡΑ και να τα αφήνεις χωρίς αεροδρόμιο. Ο τουρίστας, ο οποίος έρχεται από πολύ μακριά, θέλει πλέον με το που κατεβαίνει από το αεροπλάνο ύστερα από πολύωρο ταξίδι, να παίρνει το ταξί του και να πάει κατευθείαν στο ξενοδοχείο του και όχι να μπαίνει σε λεωφορεία για να περνάει το Δομοκό όλο το χειμώνα. Για το λόγο αυτό η Κρήτη αυτή τη στιγμή διαθέτει 3 αεροδρόμια.
Αν υπήρχε αεροδρόμιο στα Μετεώρα, μια αλυσίδα επαγγελμάτων Θα δοκίμαζε μεγάλη ακμή, όπως οι οδηγοί ΤΑΧΙ, τα τοπικά τουριστικά πρακτορεία και ΚΤΕΛ, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και άλλα πολλά. χώρια που οι διανυκτερεύσεις θα αυξάνονταν, αφού έχει διαπιστωθεί ότι ο ατομικός τουρισμός εγκαθίσταται πλησίον του σημείου αφίξεως.
Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει αεροδρόμιο στην Κοζάνη και στη Σκιάθο για τρεις μήνες τουρισμού το χρόνο και να μην υπάρχει στα Μετέωρα για τέτοιο αξιοθέατο τεράστιου τουριστικού μεγέθους. Στατιστικές μελέτες δείχνουν ότι τα μέρη με τη μεγαλύτερη τουριστική ανάπτυξη είναι αυτά που διαθέτουν αεροδρόμια. Διαμαρτυρόμαστε γιατί δεν έρχονται Ρώσοι και Κινέζοι στην περιοχή μας, από τη στιγμή που δεν τους παρέχουμε άνετη
προσβασιμότητα όπως κάνουν άλλοι Νομοί. Όσο για το αεροδρόμιο της Αγχιάλου, αυτό δεν εξυπηρετεί την κατάσταση, πρώτον γιατί είναι μακριά (150 χιλιόμετρα) από τα Μετέωρα και δεύτερον δεν είναι σίγουρο αν εξυπηρετεί εμάς τελικά ή μόνο τη Μαγνησία.
Άλλο έργο πραγματικής ανάπτυξης είναι η κατασκευή επιτέλους ενός χιονοδρομικού κέντρου αξιοπρεπών διαστάσεων που θα κρατάει το χιόνι έως την άνοιξη και όχι μόνο για 10 ημέρες το χρόνο. Εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι ο ορεινός μας όγκος πλημμυρίζει από τουρίστες Κυρίως όταν δουλεύει το χιονοδρομικό Κέντρο Περτουλίου. Για να δουλέψει όμως πρέπει να υπάρχει άφθονο χιόνι και αυτό υπάρχει μόνο σε μεγαλύτερα ύψη όπως στη Μαρόσα η οποία κρατάει χιόνι μέχρι το Μάιο εκεί. Όλα τα χιονοδρομικά στην Ελλάδα βρίσκονται σε υψόμετρο 1800-2.200 μέτρων. Εξαίρεση αποτελεί το δικό μας, γι’ αυτό και λειτουργεί λίγες μέρες το χρόνο και έχει μια μόνο πίστα. Ευρωπαϊκού τύπου βέβαια αποτελεί το νέο Σαλέ υπό τη νέα διεύθυνση που μας βγάζει ασπροπρόσωπους. Δεν είναι δύσκολο έτσι να καταλάβουμε ότι χρειάζεται να γίνει και δεύτερο χιονοδρομικό στο Νομό μας αν θέλουμε βέβαια πάντα τουρίστες και οικονομική άνθηση.
Βασικό έργο ανάπτυξης θα αποτελούσε επίσης η κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου απευθείας με Λάρισα μέσω νέας (Λογικής) χάραξης παράλληλα με την εθνική οδόΤρικάλων-Λαρίσης. Δεν νοείται για να πας στη Λάρισα με τρένο να περνάς πρώτα από Καρδίτσα και Παλαιοφάρσαλο και να αλλάζεις και τρένο εκεί.Αυτά γινόντουσαν τον περασμένο αιώνα. Αν συνδεθούν τα Τρίκαλα με προαστιακό, τότε θα εξυπηρετούνταν μεγάλος αριθμός τρικαλινών εργαζομένων και φοιτητών που πάνε Λάρισα καθημερινά, αλλά κυρίως θα συνδέονται τα παράλια της Πιερίας που κατακλύζονται από ξένους τουρίστες το καλοκαίρι, με τα Μετέωρα και τα Τρίκαλα απευθείας μέσα σε 1 ώρα.
΄Οσον αφορά βέβαια την πόλη των Τρικάλων, το βασικότερο έργο τουριστικής ανάπτυξης είναι η αξιοποίηση της παραποτάμιας ζώνης επιτέλους, έτσι ώστε μετά το μύλο των ξωτικών να συνεχίζει να αποτελεί αυτή τον κυριότερο πόλο έλξης.
΄Οπως γίνεται εύκολα κατανοητό, ο μοναδικός γρήγορος και άμεσος τρόπος οικονομικής ανάπτυξης είναι ο τουρισμός για το Νομό μας, έτσι ώστε να μην ξαναφύγουν οι νέοι στηνξενιτιά και πλημμυρίσει η Γερμανία πάλι από Τρικαλινούς.
Οποιαδήποτε άλλα έργα χωρίς τα παραπάνω, αποτελούν απλά ημίμετρα και δε βοηθάνε στην οικονομική απογείωση του Νομού μας. Φθάσαμε στο 2012 και ακόμα η Περιοχή μας έμεινε η ίδια. Αρκεί να κοιτάξει κανείς τη Δυτική Θεσσαλία και θα διαπιστώσει τη διαφορά, όσον αφορά την ύπαρξη Βιομηχανιών,Πανεπιστημίων ακόμη και Σταδίων.
Για την ιστορία πάντως στην Καρδίτσα έχει δρομολογηθεί η κατασκευή Αεροδρομίου στο δήμο Κάμπο στα Ιωάννινα ξεκινάει η Κατασκευή δεύτερου μεγάλου χιονοδρομικού κέντρου, Λάρισα συνδέεται με προαστιακό με Βόλο και Θεσσαλονίκη και αξιοποιεί την παραποτάμια ζώνη Πηνειού στο έπακρο μεσ’ το κέντρο της πόλης και εμείς στα Τρίκαλα πανηγυρίζουμε επειδή δεν μας παίρνουν κάποια από τις δυο σχολές των ΤΕΙ, προς το παρόν δηλαδή.
Του Απ.Τσαντίλα,πολιτευτή Ν.Δ.- Δικηγόρου