Περιβαλλοντική επίσκεψη 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στον ορεινό νομό Ευρυτανίας

Το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων πραγματοποίησε τριήμερη περιβαλλοντική επίσκεψη από 4 έως 6 Απριλίου στον ορεινό νομό Ευρυτανίας, στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος με θεματικό άξονα “Τα ψηλά βουνά”.

Οι εμπειρίες μας μοναδικές και ανεπανάληπτες!!!

Την πρώτη μέρα 4 Απριλίου, είχαμε την ευκαιρία πριν φτάσουμε στον τελικό προορισμό να σταματήσουμε για πρωινό και ψώνια στην πόλη της Λαμίας. Δεν παραλείψαμε να επισκεφθούμε τη γραφική << Ιερά Μονή Αγάθωνος >>, χτισμένη στην πλαγιά του όρους Οίτη, δυτικά της Υπάτης Φθιώτιδος. Αφού ξεναγηθήκαμε στους χώρους του μοναστηριού, επισκεφθήκαμε το υπάρχων Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

Το μεσημέρι φτάσαμε στο καταπράσινο Καρπενήσι, πρωτεύουσα του Νομού Ευρυτανίας με υψόμετρο 970 μέτρα. Αφού τακτοποιηθήκαμε στη μαθητική εστία του ΚΠΕ, ξεκινήσαμε τη δράση που είχαν ετοιμάσει οι φιλόξενοι και ευγενέστατοι υπεύθυνοι καθηγητές του ΚΠΕ. Τί περιείχε;

Πεζοπορία στα δύσβατα μονοπάτια του χωριού Γοργιανάδες, παιχνίδια στη φύση μεταξύ των μαθητών, εξερεύνηση, γνωριμία με την πανίδα και χλωρίδα, φυσικούς ήχους, φωλιές ζώων, φυσικές παρατηρήσεις.

Η μέρα τελείωσε με βραδινή έξοδο στην πόλη.

Την επομένη 5 Απριλίου και αφού περιμέναμε να σταματήσει η πρωινή βροχή, ανηφορίσαμε στο ιστορικό “Παλαιό Μικρό Χωριό” απέναντι από το αμφιθεατρικό “Μεγάλο Χωριό”. Μέσα από τις ιστορικές περιγραφές των ξεναγών μας προασπαθήσαμε να βιώσουμε και μεις τα γεγονότα που συνδέονται με το 1823 και το 1942. Περιδιαβήκαμε ένα μονοπάτι που οδηγεί κάτω στη ρεματιά και στο μνημείο εθνικής αντίστασης, εκεί όπου εκτελέστηκαν από τους Ιταλούς το Δεκέμβριο του 1942 οι 11 πατριώτες. Επίσης είχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε τη βρύση του Μάρκου Μπότσαρη, γιατί από δω πέρασαν και έπλυναν το σώμα του νεκρού, γενναίου οπλαρχηγού, ο οποίος χτυπήθηκε θανάσιμα στη μάχη του “Κεφαλοβρύσου” το 1823.

Παίξαμε, γελάσαμε, μυρίσαμε τις ευωδιές της ανοιξιάτικης φύσης και συνεχίσαμε για τον επόμενο προορισμό, την επίσκεψή μας στο μοναστήρι της αρχόντισσας της Ρούμελης “Παναγία η Προυσιώτισσα”. Η διαδρομή μαγευτική και συγκλονιστική. Στο μοναστήρι προσκυνήσαμε τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας και ξεναγηθήκαμε στο ιστορικό μουσείο της μονής, όπου φυλοξενούνται προσωπικά αντικείμενα του ήρωα του 1821 Γ. Καραίσκάκη. Γεμάτοι εμπειρίες επιστρέψαμε στη βάση μας.

Την επομένη 6 Απριλίου κατευθυνθήκαμε στο χωριό “Κεφαλόβρυσο” και στο σημείο όπου έγινε η μάχη των Ελλήνων με τους Τούρκους το 1823. Στη μάχη αυτή έχασε τη ζωή του ο Μάρκος Μπότσαρης. Ακολούθησε επίσκεψη στο παραδοσιακό οικισμό “Κορυσχάδες” κρυμμένο μέσα στα έλατα και με εκπληκτική θέα στα γύρω βουνά. Στους “Κορυσχάδες” σώζεται το ιστορικό σχολείο – μουσείο εθνικής αντίστασης στο οποίο με πολύ ενδιαφέρον ξεναγηθήκαμε. Φεύγοντας από κει και πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής για τα Τρίκαλα σταθήκαμε στο πάρκο δραστηριοτήτων “Saloon Park”. Γευτήκαμε τις νοστιμιές της κουζίνας του πάρκου και αναχωρήσαμε γοητευμένοι.

Οι συνοδοί Καθηγητές και οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ.