Πασχαλινή Μουσική Εκδήλωση στο 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων

1-DSC04553

Έκθεση εντυπώσεων από εκδήλωση Μουσικής Δωματίου του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων από την μαθήτρια της Β΄ Τάξης Ευσταθίου Αναστασία-Νιόβη

Την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015, υλοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων μουσική εκδήλωση, υπό την αιγίδα της καθηγήτριας Μουσικής του Γυμνασίου μας, κυρίας Κίτρου Ευαγγελίας που είχε ως θέμα «Μελωδίες σχετικές με τον εορτασμό του Πάσχα».

Τα παιδιά τα οποία ήταν υπεύθυνα για την παρουσίαση των τραγουδιών ήταν τα εξής:

1. ο μαθητής Ηλίας Γιώτα από το τμήμα Β1′ ο οποίος έπαιξε κιθάρα και
2. η μαθήτρια Στεφανία Κυριάκου από το τμήμα Β2′ η οποία έπαιξε πιάνο.

Οι μελωδίες που εκτελέστηκαν ήταν:

1.Greensleeves : είναι ένα παραδοσιακό αγγλικό λαϊκό τραγούδι και μελωδία. Είναι μια λαϊκή μελωδία, έχει διαφορετικές μορφές. Αυτή είναι μία εκδοχή, αλλά η έκδοση Vaughan Williams χρησιμοποιεί “Φαντασία” που είναι πιο κοντά από ό, τι αυτό στην αγγλική λαϊκή παράδοση.

2.Minuetto : το μενουέτο είναι ένας χορός που προέρχονται από τη Γαλλία. Το όνομα προέρχεται από το “μενού pas”, το οποίο στα γαλλικά σημαίνει «μικρό βήμα», δεδομένου ότι ο χορός ήταν στην πραγματικότητα μικρός και χαρακτηρίζεται από λίγα λεπτά απόσταση.

3.Courante : πήρε το όνομά του από τον Ferdinando Francesco Maria Meinrado Pascale Rosario Carulli (Νάπολη , 9 Φεβ του 1770- Παρίσι , 17 Φεβρουαρίου 1841) ο οποίος ήταν Ιταλός συνθέτης για κλασική κιθάρα και ο συγγραφέας του σημαντικού Méthode, το οποίο περιέχει τη μουσική που χρησιμοποιείται ακόμα από κιθαρίστες σπουδαστών σήμερα. Έγραψε μια σειρά από έργα για κλασική κιθάρα , συμπεριλαμβανομένων και αρκετών κονσέρτων . Ήταν ένας εξαιρετικά παραγωγικός συγγραφέας, συνθέτοντας πάνω από 400 έργα.

4.Fur Elise Beethoven : Η πιο δημοφιλής σύνθεση του Μπετόβεν και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα της κλασσικής μουσικής, γνωστή με τη γερμανική της ονομασία Für Elise («Για τη Λίζα»). Πρόκειται για μια τρίλεπτη μπαγκατέλα (μικρής διάρκειας σύνθεση για πιάνο με ελαφρύ περιεχόμενο) σε λα ελάσσονα, η πρεμιέρα της οποίας δόθηκε στις 27 Απριλίου 1810.

5.Πρώτη Σονατίνα του Mozart

6.Hachiko :είναι ένα τραγούδι εμπνευσμένο από τον πρωταγωνιστή της ταινίας ο οποίος ήταν γνωστός και ως Chuken Hachiko (ο πιστός Χάτσικο) ο οποίος ήταν ένας λευκός σκύλος ράτσας Ακίτα και ο οποίος γεννήθηκε στις 10 Νοεμβρίου του 1923, σε μια πόλη της Ιαπωνίας .

Έγινε διάσημος για την αξιοθαύμαστη αφοσίωση στον κύριό του, στον οποίο έμεινε πιστός για όλη του την ζωή.

1-DSC04558

Είμαι βέβαιη πως όλα τα τραγούδια ενθουσίασαν το κοινό, αλλά το τελευταίο τραγούδι, άφησε σε όλους μας ένα συναίσθημα θλίψης μα και θαυμασμού και μας έδωσε τα κίνητρα να ενισχύσουμε την πίστη μας στον ΣΩΤΉΡΑ ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ, ΤΟΝ ΈΝΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΙΝΌ ΘΕΌ…Το τραγούδι ονομάζεται :Κατά Ματθαίον πάθη …Αυτό το τραγούδι ειπώθηκε προς θύμηση όλων μας της θυσίας του Ιησού μας στον Σταυρό και τον μαρτυρικό θάνατό για τη δική μας Σωτηρία. Επίσης το τραγούδι αυτό συγγράφηκε από έναν συνθέτη που κουβαλά μεγάλη αξία επειδή: Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (Johann Sebastian Bach, Άϊζεναχ, 21/31 Μαρτίου 1685 – Λειψία ,28 Ιουλίου 1750 ) ήταν Γερμανός συνθέτης, διευθυντής ορχήστρας, εκπαιδευτικός και εκτελεστής (οργανίστας, κλειδοκυμβαλίστας,βιολιστής και βιολονίστας) της περιόδου Μπαρόκ.

Υπήρξε αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος συνθέτης αυτής της περιόδου, καθώς και ένας από τους σπουδαιότερους στην ιστορία της έντεχνης Δυτικής μουσικής. Τα περισσότερα από 1000 έργα του που έχουν διασωθεί ως τις μέρες μας, ενσωματώνουν όλα τα χαρακτηριστικά του στυλ Μπαρόκ, το οποίο και απογειώνουν στην τελειότητα. Παρόλο που δεν εισάγει κάποια νέα μουσική φόρμα, εμπλουτίζει το γερμανικό μουσικό στυλ της εποχής με μια δυνατή και εντυπωσιακή αντιστικτική τεχνική, ένα φαινομενικά αβίαστο έλεγχο της αρμονικής και μοτιβικής οργάνωσης, και την προσαρμογή ρυθμών και ύφους από άλλες χώρες, ιδιαίτερα από την Ιταλία και τη Γαλλία. Η μουσική του χαρακτηρίζεται από τεχνική αρτιότητα, αρτιστικό υπόβαθρο και, κυρίως, υψηλή πνευματικότητα.

Τα έργα του καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα τόσο της οργανικής (έργα για τσέμπαλο, εκκλησιαστικό όργανο, κονσέρτα), όσο και της φωνητικής μουσικής (ορατόρια, λειτουργίες, πάθη, καντάτες κ.α.). Ως χαρακτηριστικά έργα του Μπαχ μπορούν να αναφερθούν: η Τοκάτα και Φούγκα σε Ρε Ελάσσονα , η Λειτουργία σε σι ελάσσονα , τα Κατά Ματθαίον Πάθη , τα Βρανδεμβούργια Κονσέρτα , τοΚαλοσυγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο και η Τέχνη της Φούγκας.. .

Ειδικά για αυτό το τραγούδι αναφέρονται οι παρακάτω πληροφορίες: «Τα Κατά Ματθαίον Πάθη (γερμανικά: Matthäuspassion και Matthæus Passion), είναι ορατόριο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ για σόλο φωνές, διπλή χορωδία και διπλή ορχήστρα, σε λιμπρέτο του Πίκαντερ (Κρίστιαν Φρίντριχ Χενρίκι). Αποτελούν μελοποίηση των κεφαλαίων 26 και 27 του Ευαγγελίου του Ματθαίου με παρεμβαλλόμενα χορωδιακά και άριες. Ο Μπαχ συνέθεσε τα Κατά Πάθη το 1727. Μόνο δύο από τα τέσσερα (ή πέντε) πάθη που συνέθεσε σώζονται σήμερα, το άλλο είναι τα Κατά Ιωάννη Πάθη.

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη πρωτοπαίχτηκαν κατά πάσα πιθανότητα την Μεγάλη Παρασκευή (11 Απριλίου) του 1727 στον Ναό του Αγίου Θωμά της Λειψίας όπου ο Μπαχ ήταν κάντορας. Τα αναθεώρησε το 1736, και τα παρουσίασε ξανά στις 30 Μαρτίου 1736, συμπεριλαμβάνοντας αυτή τη φορά δύο εκκλησιαστικά όργανα στην ενορχήστρωση. Τα Κατά Ματθαίον Πάθη δεν ακουστήκαν έξω από την Λειψία μέχρι το 1829, όταν ο Φέλιξ Μέντελσον εκτέλεσε μια συντομευμένη και τροποποιημένη εκδοχή τους στο Βερολίνο με μεγάλη επιτυχία.

Τα τραγούδια αυτά θαυμάστηκαν από το ευρύ κοινό. Συνοψίζοντας θα ήθελα να εκφράσω τον ιδιαίτερο θαυμασμό μου προς την κυρία Κίτρου επειδή κατάφερε να διοργανώσει μια εξαίσια εκδήλωση μέσα σε πολύ μικρή χρονική περίοδο και μας παρουσίασε ένα αριστούργημα όμως τον θερμότερο θαυμασμό μου τον εκφράζω στους δύο συμμαθητές μου οι οποίοι δούλεψαν με αγάπη και αφοσίωση προς την δουλειά που τους ανατέθηκε και τα κατάφεραν θαυμάσια…
Ελπίζω τέτοιες εκδηλώσεις να συνεχιστούν και να διεξάγονται κάθε χρόνο με την συμμετοχή περισσότερων παιδιών.
ΚΑΛΌ ΠΆΣΧΑ ΜΕ ΑΓΆΠΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΉ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΊΟΝ ΜΑΣ!!!

.