Ν. Λέγκας: Δεν πρόκειται να ψηφίσω καμία σύμβαση που κάνει «λοβοτομή» στον Ε65

Legas_5_copy

Εμπαιγμό και κοροϊδία χαρακτηρίζει ο Νίκος Λέγκας τις δηλώσεις του Υφυπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σχετικά με την τύχη του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65)

Στη δήλωσή του ο κ. Λέγκας αποκαλύπτει ότι το αρμόδιο Υπουργείο,  μέσω της επαναδιαπραγμάτευσης «ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου» με αποτέλεσμα ο Ε-65 που θα προκύψει να μην έχει καμία σχέση με τον αρχικό του σχεδιασμό και τον ολοκληρωμένο στρατηγικό του χαρακτήρα,  αφού θα εξαιρούνται τα δύσκολα και κοστοβόρα τμήματα (Βόρειο ορεινό τμήμα του άξονα).

Τέλος, ο βουλευτής Τρικάλων ανακοινώνει ότι δεν πρόκειται να ψηφίσει καμία σύμβαση που κάνει «λοβοτομή» στο έργο.

Η δήλωση του κ. Λέγκα έχει ως εξής:

«Εγκαίρως είχα προειδοποιήσει, με δημόσιες ανακοινώσεις μου, για την επικίνδυνη τροπή που παίρνει το θέμα της κατασκευής του Ε-65.

 

Μέσω της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, για την οποία επίσης είχα προειδοποιήσει, επιχειρείται η τροποποίησή της με σκοπό την κατασκευή ενός μικρότερου έργου στο οποίο δεν θα περιλαμβάνονται τα δύσκολα και κοστοβόρα τμήματα, όπως το βόρειο ορεινό τμήμα του, που θα ένωνε την πεδινή χάραξη με την Εγνατία.

 

Η νέα αυτή πρόταση έρχεται σε συνέχεια άλλων παλαιότερων προσπαθειών για την ανατροπή της σύμβασης.

 

Θυμίζω τις περιβαλλοντικές ενστάσεις για το βόρειο τμήμα της χάραξης, την εκ των υστέρων «παρενόχληση» της οριστικής μάλιστα χάραξης του βορείου τμήματος «από τους λύκους και τις αρκούδες» της περιοχής, την προσπάθεια επαναχάραξης του βορείου τμήματος σε χαμηλότερο υψόμετρο, την υποδαύλιση εκδήλωσης διανομαρχιακών αντιπαραθέσεων για την επιλογή της «βέλτιστης» χάραξης.

 

Θυμίζω ακόμη «το κερασάκι στην τούρτα» που ήταν η  επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης και το «κλείσιμο του ματιού» για πιο φτηνά διόδια.

 

Δυστυχώς σήμερα φαίνεται πως προωθείται ένα ακόμη πιο επαχθές σενάριο το οποίο δεν οδηγεί ούτε σε πιο φτηνά διόδια, ούτε στην ολοκλήρωση του έργου καθόσον ο Ε-65 δεν θα φτάνει στην Εγνατία. Θα σταματάει στο Μουργκάνι, όπως και ο σιδηρόδρομος που έφτασε στην Καλαμπάκα και έμεινε εκεί, χωρίς να συνεχίσει τη διαδρομή του, ούτε  προς τη Μακεδονία, ούτε προς την Ηγουμενίτσα.

 

Μια τέτοια προοπτική είναι ολέθρια αφού ο Ε-65, ο μεγάλος αυτός άξονας που θα συνέδεε την Εγνατία με τον ΠΑΘΕ, δεν θα είναι ο γνωστός αυτοκινητόδρομος αλλά ένας «αεροδιάδρομος» με μια διαχωριστική νησίδα στη μέση.

 

Είναι προφανές ότι αυτό δεν είναι το έργο που σχεδιάστηκε, το έργο που θα έλυνε το πρόβλημα της απομόνωσης της Δυτικής Θεσσαλίας.

 

Υπό αυτή την έννοια, συμμερίζομαι την αγωνία, όχι όμως και την αισιοδοξία των συναδέλφων μου από το ΠΑΣΟΚ για την τύχη του έργου. Η τοποθέτηση του αρμοδίου Υφυπουργού, μπροστά στην επιμονή τους να αποκαλύψουν τις προθέσεις του, ότι τελικά το βόρειο τμήμα θα κατασκευαστεί με δημόσιους πόρους, προκαλεί. Όλοι γνωρίζουν πλέον ότι το Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων δεν φτάνει ούτε καν για τις απαλλοτριώσεις. Όλοι γνωρίζουν ότι το πρόγραμμα αυτό δεν αντέχει την ένταξη άλλων έργων.

 

Επειδή όλα αυτά συνιστούν μια απίστευτη κοροϊδία καλώ όλους τους φορείς του Νομού Τρικάλων να σταθούν απέναντι στα σχέδια που υποβαθμίζουν το Νομό. Δηλώνω προκαταβολικά και κατηγορηματικά, ότι δεν πρόκειται να ψηφίσω μια τέτοια σύμβαση. Οι αναπτυξιακές κατακτήσεις που με τόσο κόπο και αγώνες κερδίσαμε δεν μπορούν να γκρεμίζονται μέσα σε λίγους μήνες».