Μαρία Αγναντή: Σχολεία πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (EPAS)

Η Ευρωπαϊκή  Πράσινη Συμφωνία

(GREEN DEAL) Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Ανοιχτές θύρες θα έκρουε κάποιος υποστηρίζοντας ότι το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων προσφέρει κάθε φορά πιλοτικά δείγματα εξωδιδακτικής προσέγγισης της γνώσης με στόχο να μετατρέψει τους μαθητές του από παθητικούς δέκτες σε δημιουργούς ή συνδημιουργούς μέσω εναλλακτικών μορφών μάθησης.

Η ομάδα EPAS (European Parliament Ambassador Schools) στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος με τίτλο “Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου” που εκπονείται στο σχολείο με υπεύθυνη καθηγήτρια την κυρία Ειρήνη Μπεϊνά ΠΕ 79.01 και τον κύριο Γιώργο Σιούτα, ΠΕ02 είχαν τη χαρά, την Παρασκευή,

15 Απριλίου, να προσφέρουν στους συμμετέχοντες μαθητές τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με τον Επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Τμήμα Περιβάλλοντος, κύριο Δημήτριο  Παπαναστασίου.

Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα μείζονος σημασίας που αφορούν στο περιβάλλον.

Ο κύριος Παπαναστασίου αναφέρθηκε στην κλιματική αλλαγή και στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος που απειλούν την ίδια την ύπαρξη της Ευρώπης και του κόσμου.

Ενημέρωσε τους μαθητές για την “Πράσινη Συμφωνία”, η οποία αποσκοπεί στην προστασία, τη διατήρηση και την ενίσχυση του φυσικού κεφαλαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και την προστασία της υγείας και της ευημερίας των πολιτών από κινδύνους και επιπτώσεις που σχετίζονται με το περιβάλλον. Αναφέρθηκε στα προγράμματα ανάκαμψης που στόχο έχουν να ωθήσουν την παγκόσμια οικονομία προς μία βιώσιμη ανάπτυξη με αυξημένη ανθεκτικότητα.

Παρότρυνε τους μαθητές να μοιραστούν και να εφαρμόσουν μέτρα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής ή το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus, μία πρωτοβουλία που προσδίδει πολιτιστική και δημιουργική διάσταση στην Ευρωπαϊκή

“Πράσινη Συμφωνία” θεωρώντας τη ως πόρτα εξόδου σε μία κοινωνία ανταγωνιστική και ανθεκτική σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η συνάντηση, αν και διαδικτυακή, αποτέλεσε έναν εύστοχο τρόπο προσδιορισμού της έννοιας της μαθησιακής διαδικασίας και των εναλλακτικών της μεθόδων.

Σε εποχή που ο πολιτισμός της εικόνας απειλεί να κατακυριεύσει τις νεανικές ψυχές αφενός και πού το στείρο  (και σε μεγάλο βαθμό αναχρονιστικό …)

 εκπαιδευτικό σύστημα επιμένει να θεωρεί

 “χαμένο χρόνο”

τον χρόνο που επενδύεται εκτός της παραδοσιακής διδασκαλίας στην τάξη αφετέρου,

 τα ποιοτικά οργανωμένα εγχειρήματα από εκπαιδευτικούς που -σεβόμενοι τους μαθητές- αγαπούν και τιμούν το λειτούργημά τους χωρίς να διακατέχονται από την ευκολία της νοοτροπίας του περαστικού από το σχολείο,

 θα αποτελούν αναγκαία και ικανή συνθήκη για αναβαθμισμένο, ελκυστικό,

 πρωτίστως δημιουργικό Δημόσιο Σχολείο!

 

Μαρία Αγναντή, φιλόλογος