Κ. Αγοραστός: «Ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δεν μπορεί να εξαντλείται σ’ ένα πολιτιστικό κέντρο»

 

«Πρόκειται για σχέδια τα οποία πρέπει να είναι βιώσιμα, να απευθύνονται στην κοινωνία. Γιατί την κοινωνία την ενδιαφέρει και ο πολιτισμός και το περιβάλλον, η εργασία, η προσβασιμότητα, η επιχειρηματικότητα»

Μήνυμα ότι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) «πρέπει να αντιμετωπιστούν όχι ως σημαία ευκαιρίας ή ως πεδίο για πραγμάτωση φαντασιώσεων και εμμονών αλλά ως προσφορά στο συνάνθρωπο, την οικονομία, την κοινωνία, τις πόλεις μας», εξέπεμψε ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός μιλώντας σε εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τα ΣΒΑΚ.

«Καταλαβαίνω ότι αυτό είναι δύσκολο, πολλώ δε μάλλον όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές, τις αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά πρέπει να το πετύχουμε. Δεν μπορεί ένα ΣΒΑΚ να εξαντλείται σ’ ένα πολιτιστικό κέντρο, σ’ αυτή την περίπτωση έχεις πέσει στην παγίδα την οποία έχεις ανοίξει μόνος σου», υπογράμμισε και πρόσθεσε:

«Εμείς έχουμε ήδη προκηρύξει τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης για τις δύο μεγάλες πόλεις, τη Λάρισα και το Βόλο, έχουν κατατεθεί προτάσεις, αξιολογούνται από την Διαχειριστική Αρχή αλλά πρέπει να ξεφύγουμε από τις εμμονές.

Πρόκειται για σχέδια τα οποία πρέπει να είναι βιώσιμα, να απευθύνονται στην κοινωνία. Γιατί την κοινωνία την ενδιαφέρει και ο πολιτισμός και το περιβάλλον, η εργασία, η προσβασιμότητα, η επιχειρηματικότητα. Κάθε σχέδιο πρέπει να εκπονηθεί κρατώντας το μέτρο για να επιτευχθούν οι πολύπλευροι στόχοι που τίθενται».

Ο κ. Κώστας Αγοραστός έκρινε αναγκαίο τα ΣΒΑΚ να συνδεθούν με την παραγωγή προκειμένου, όπως είπε, «να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία και να δημιουργηθούν καινούργιες θέσεις εργασίας ώστε να μπει τέλος στην ατέρμονη μετρολογία του Μνημονίου που έχει εγκλωβίσει τη χώρα μας σ’ ένα καθοδικό σπιράλ ύφεσης, ανεργίας και φτωχοποίησης».

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας εξέφρασε, παράλληλα, την εκτίμηση ότι «ένα ΣΒΑΚ μπορεί να είναι βιώσιμο υπό την προϋπόθεση ότι θα προκύψει μέσα από συμμετοχική διαδικασία, με κανόνες, επιλογή, αξιολόγηση, σταθερότητα και ταχύτητα».

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει ολοκληρώσει «τους περιφερειακούς δρόμους στις 4 μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας κι έτσι μειώσαμε το διοξείδιο του άνθρακα στο κέντρο των πόλεων

Έχουμε χρηματοδοτήσει πάρα πολλές αναπλάσεις πόλεων σε συγκεκριμένες συνοικίες, αυτές που ήθελε η τοπική αυτοδιοίκηση με την οποία συνεργαζόμαστε. Έχουμε χρηματοδοτήσει ποδηλατόδρομους άσχετα αν λειτουργούν κάποιοι καλά και κάποιοι χειρότερα. Έχουμε χρηματοδοτήσει αναπλάσεις σε παραπήνιες περιοχές. Γι’ αυτό και τονίζω ότι δεν χρειάζεται να αναβιώσουν φαντασιώσεις», σημείωσε.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας σχολίασε και την αναφορά που έγινε στην εκδήλωση για «χάσμα αστικής κινητικότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση το οποίο πρέπει να καλυφθεί.

Όσο υπάρχει χάσμα παραγωγικής δυνατότητας, θα υπάρχει και χάσμα αστικής κινητικότητας», επισήμανε και προέτρεψε: «Πρέπει να δούμε τα πράγματα διαφορετικά, ανατρεπτικά, δημιουργικά, συνεργατικά, ρεαλιστικά. Να δούμε άλλες λύσεις, πιο ρεαλιστικές και αποτελεσματικές. Βέβαια τα αποτυπώματα πρέπει να είναι ισχυρά, δεν πρέπει να λέμε μεγάλα λόγια».