Eπιστολή Παπατόλια στον Υπουργό Παιδείας για την κατάργηση ΚΕΔΔΥ

papatolias4

 

 

Επιστολή έστειλε ο Απόστολος Παπατόλιας Γενικός Γραμματέας Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.) Επικεφαλής «Θεσσαλών Δύναμη» προς τον Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Γεώργιο Μπαμπινιώτη με θέμα «Κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και προσβολή των δικαιωμάτων των παιδιών» αναφέροντας τα εξής:

 

Αγαπητέ κύριε Υπουργέ,

με το νόμο 2817/78, που ρύθμιζε τα θέματα της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συστάθηκαν στις έδρες των νομών Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, που υπάγονταν απευθείας στον Υπουργό Παιδείας. Τα Κέντρα αυτά με το νόμο 3699/2008 μετονομάστηκαν σε ΚΕΔΔΥ, με αποτέλεσμα να λειτουργούν σήμερα στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας 58 ΚΕΔΔΥ, με τις εξής αρμοδιότητες:

Α) Ανίχνευση των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις υγείας και πρόνοιας των Περιφερειών.

Β) Εισήγηση για εναλλακτικές εξεταστικές διαδικασίες στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Γ) Εισήγηση εναλλακτικών τρόπων εξέτασης των ανάπηρων μαθητών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Δ) Εισήγηση για τις διοικητικές μεταβολές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), την προσθήκη τομέων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, τη στελέχωσή τους και την αύξηση ή μείωση των θέσεων.

Ε) Παροχή υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και υπηρεσιών υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.

Η προσφορά των ΚΕΔΔΥ και το ιδιαίτερα ευαίσθητο εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο, που επιτελούν σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, τυγχάνει ευρείας αποδοχής και αναγνώρισης σε όλες τις τοπικές κοινωνίες, ως συστατικό και αναπαλλοτρίωτο στοιχείο ενός σύγχρονου κράτους πρόνοιας. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι τα ΚΕΔΔΥ υποδέχονται και αξιολογούν τα παιδιά των ελληνικών οικογενειών, κατευθύνοντάς τα στην προσφορότερη εκπαιδευτική διαδικασία εξατομικευμένα, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες μαθησιακές και ψυχοσυναισθηματικές ανάγκες του καθενός.

Ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό  κράτος πρόνοιας, οφείλει να συμπεριλαμβάνει στην κορυφή των προτεραιοτήτων του την κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και να ενισχύει τις δομές της ειδικής αγωγής, αντί να μεθοδεύει την κατάργησή τους.

Η κατάργηση των δομών αυτών ισοδυναμεί με ευθεία προσβολή των θεμελιωδών δικαιωμάτων του παιδιού και με ακύρωση του μηχανισμού αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναγκών του ενεργού πληθυσμού της χώρας και των σχολικών μονάδων.

Με δεδομένο επίσης ότι η χώρα μας έχει ιδιαιτέρως αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες λόγω των δυσπρόσιτων ορεινών όγκων της και των νησιών, τα ΚΕΔΔΥ στην Περιφέρεια αποτελούν κεντρικό θεσμό και σημείο αναφοράς της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η κατάργησή τους οδηγεί σε ισοπέδωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας, δεδομένου ότι στην Περιφέρεια δεν λειτουργεί εναλλακτική δομή με παρόμοιο αντικείμενο.

Κατόπιν των ανωτέρω, σας καλούμε να εξετάσετε σοβαρά τις ιδιαιτέρως δυσμενείς επιπτώσεις που συνεπάγεται τυχόν κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και να αναζητήσετε τρόπους για την περαιτέρω ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συνεργασία.

 

.