Ενημερωτικό σημείωμα των αιρετών του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων Ουρανίας Παπαζεύκου και Βασίλη Παππά

 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ των αιρετών μελών του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων

Ουρανίας Παπαζεύκου (τακτικό) και Βασίλη Παππά (αναπληρωματικό)

εκλεγμένων με το Ψηφοδέλτιο

της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ – ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ(ΣΥΝΕΚ)

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 14/2/2023 η 2η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων(2/Φ.33/10-02-2023) με θέματα ημερήσιας διάταξης

  1. Προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δ.Ε Τρικάλων για τις μεταθέσεις του έτους 2023 από περιοχή σε περιοχή.

  2. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου αναπληρώτριας εκπαιδευτικού.

  • Το θέμα 2 εγκρίθηκε ομόφωνα.

  • Για το θέμα 1 έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: ο προσδιορισμός κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού της ΔΔΕ Τρικάλων για τις μεταθέσεις του έτους 2023 περιοχή σε περιοχή αφορά 37 σχολεία, 6156 μαθητές και 290 τμήματα και για τη Γενική Παιδεία τα κενά είναι: 1 ΠΕ01-ΘΕΟΛΟΓΟΙ, 3 ΠΕ03-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΙ, 1 ΠΕ04.04-ΒΙΟΛΟΓΟΙ, 1 ΠΕ 81-ΠΟΛ. ΜΗΧ/ΚΩΝ-ΑΡΧ/ΝΩΝ, 1 ΠΕ83-ΗΛΕΚΤΡ/ΓΩΝ, 1 ΠΕ88.01-ΓΕΩΠΟΝΟΙ και 1 ΔΕ02.02-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ.

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΣΥΝΕΚ διά του τακτικού αιρετού της μέλους, Ουρανίας Παπαζεύκου, καταψήφισε τον σχετικό πίνακα καταθέτοντας στα πρακτικά την παρακάτω ΔΗΛΩΣΗ-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ, στην οποία αναλύουμε τους λόγους.

Ακολουθεί η ΔΗΛΩΣΗ-ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

Καταψηφίζω τους πίνακες κενών και πλεονασμάτων με βάση αντικειμενικούς λόγους που παραθέτω, τις θέσεις του κλάδου και τις πρόσφατες αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Παραμένω στη συνεδρίαση του συμβουλίου και συμμετέχω στη συζήτηση συμβάλλοντας και συνεισφέροντας θετικά με προτάσεις, που ενδεχομένως γίνουν αποδεκτές και ελέγχοντας τυχόν λάθη και παραλήψεις.

Παραμένω στη συνεδρίαση του συμβουλίου και συμμετέχω στη συζήτηση συμβάλλοντας και συνεισφέροντας θετικά με προτάσεις, που ενδεχομένως γίνουν αποδεκτές και ελέγχοντας τυχόν λάθη και παραλήψεις. Συνεπώς υπογράφω τα πρακτικά της συνεδρίασης του συμβουλίου αφού παραβρέθηκα σ’ αυτήν, αλλά καταψηφίζω τους πίνακες για τους παρακάτω λόγους: 

  • Δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος να τους ελέγξω, κυρίως τους πίνακες Α’ και να διασταυρώσω τα στοιχεία που δόθηκαν συγκρίνοντας με αριθμό μαθητών και τμημάτων, που αφορούν σε όλα τα σχολεία.

  • Δεν υπάρχει πρόβλεψη, ώστε ο σύλλογος διδασκόντων να γίνεται κοινωνός στη συμπλήρωση του πίνακα Α΄.

  • Στη σχετική εγκύκλιο 12458/Ε2/02-02-2023 προβλέπεται ότι τα αλγεβρικά αθροίσματα των στηλών 4α και 4β του πίνακα Β΄ θα διαιρεθούν με το είκοσι (20) και το πηλίκο θα γραφεί αντίστοιχα στο 5α ή 5β, χωρίς να τεκμηριώνεται για ποιο λόγο ο διαιρέτης είναι το 20 και όχι το 19 ή το 21 κλπ

  • Στην ίδια ως άνω εγκύκλιο προβλέπεται ότι: «6. Στους οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς δεν θα υπολογιστούν οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία από 1 έως 13 Φεβρουαρίου 2023 (άρθρο 46, παρ. 1 του Ν. 4777/2021-ΦΕΚ25Α’, υπ’ αριθμ. πρωτ 7297/Ε3/23-01-2023 – ΑΔΑ: 969Η46ΜΤΛΗ-2ΔΚ έγγραφο) και δεν την ανακαλέσουν μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της παρούσας εγκυκλίου». Συνεπώς δεν μπορεί να είναι γνωστός ο αριθμός όσων επιθυμούν ν’ ανακαλέσουν τις παραιτήσεις τους αφού θα μπορούν να το κάνουν μέχρι 13-3-2023. Άρα οι πίνακες που θα καταρτιστούν δεν θα είναι σωστοί.

  • Δεν είναι γνωστό σήμερα πόσοι τελειόφοιτοι Γσίου θα συνεχίσουν στο ΓΕ.Λ και πόσοι στο ΕΠΑ.Λ ή πόσοι θ’ απολυθούν από την Γ’ Γσίου. Αν δεν είναι γνωστοί αυτοί οι αριθμοί δεν μπορεί να προβλεφτεί σωστά ο αριθμός τμημάτων στις Α’ ΓΕΛ και Α’ ΕΠΑΛ.  Άρα οι πίνακες που θα καταρτιστούν δεν θα είναι σωστοί.

  • Δεν είναι γνωστό σήμερα πόσοι τελειόφοιτοι της Α’ ΓΕ.Λ θα συνεχίσουν στη Β’ ΕΠΑ.Λ. Αν δεν είναι γνωστός ο αριθμός τους δεν μπορεί να προβλεφτεί σωστά ο αριθμός τμημάτων στις Β’ ΓΕΛ και Β’ ΕΠΑ.Λ.  Άρα οι πίνακες που θα καταρτιστούν δεν θα είναι σωστοί.

  • Δεν είναι γνωστές από τώρα οι μεταγραφές, μετοικίσεις κλπ που μπορούν να υπάρξουν και όταν οι αριθμοί είναι οριακοί, μπορούν να επιφέρουν μεταβολές του αριθμού των τμημάτων. Άρα οι πίνακες που θα καταρτιστούν δεν θα είναι σωστοί.

  • Δεν γνωρίζω αν είναι γνωστός ο αριθμός των αποφοίτων των δημοτικών που τροφοδοτούν τα Γσια. Αν δεν είναι γνωστός αυτός ο αριθμός δεν μπορεί να προβλεφθούν σωστά τα τμήματα της Α’ Γσίου. Άρα οι πίνακες που θα καταρτιστούν δεν θα είναι σωστοί.

Η συμπλήρωση των πινάκων στηρίζεται δυστυχώς στην πρόβλεψη και όχι στην κατά το δυνατόν βεβαιότητα ή ισχυρή βεβαιότητα. Αυτό μπορεί ν’ αλλάξει αν οι δηλώσεις φοίτησης των μαθητών σε Γσιο, Λύκειο ή ΕΠΑ.Λ, οι αλλαγές σχολείου για την επόμενη χρονιά κλπ δηλώνονται πριν την κατάρτιση αυτών των πινάκων και είναι δεσμευτικές. Αλλιώς ματαιοπονούμε. Και θα έρχεται η περίοδος Σεπτεμβρίου να μπαλώσει όλες τις αστοχίες της προηγούμενης περιόδου με τις λειτουργικές τοποθετήσεις, που δίνουν ως ένα βαθμό λύση αλλά πολλές φορές αυτή δεν είναι ούτε η ενδεδειγμένη ούτε η καλύτερη.

Τέλος με βάση τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ ζητάμε:

  • Μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών. Πρόσληψη αναπληρωτών/τριών για πραγματική αναπλήρωση.

  • Τοποθετήσεις αναπληρωτών/τριών σύμφωνα με τις προτάσεις των ΠΥΣΔΕ υποχρεωτικά, σε μία φάση.

  • Εξίσωση εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών/τριών και μονίμων εκπαιδευτικών.

  • Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς.

  • Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Την κλιμάκωση μείωσης του ωραρίου με βάση την προϋπηρεσία, θεσμοθέτηση μιας νέας κατηγορίας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει τα 28 χρόνια υπηρεσίας, ώστε να έχουν και αυτοί κατά δύο ώρες μείωση στο υποχρεωτικό τους ωράριο.

  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου λόγω προβλημάτων υγείας, όπως ισχύει και για τους υπολοίπους δημοσίους υπαλλήλους.

  • Μέχρι δύο σχολεία για κάλυψη ωραρίου. Μείωση διδακτικού ωραρίου κατά 1 ώρα σε κάθε σχολείο, σε περίπτωση μετακίνησης εκπαιδευτικού για συμπλήρωση ωραρίου σε πάνω από 2 σχολεία. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.

  • Επαναφορά της 3ωρης μείωσης ωραρίου Υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και της 2ωρης μείωσης ωραρίου για εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων.

  • Μείωση της υποχρεωτικής υπηρέτησης της οργανικής σε έναν χρόνο από δύο για τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς. Κατάργηση της υποχρέωσης υπηρέτησης της οργανικής για τους/τις νεοδιόριστους/ες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες, όπως ισχύει για τους/τις μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς.

  • Άμεση τροποποίηση του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 για την αναδιατύπωση και εκσυγχρονισμό των ιατρικών όρων των ασθενειών και ένταξη ίσης ή μεγαλύτερης βαρύτητας ασθενειών με αυτές που υπάρχουν ήδη στη σχετική νομοθεσία. Εκπαιδευτικοί που έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα τέκνα τους ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω να εντάσσονται σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.

  • Βελτίωση των ρυθμίσεων του ν.4386/2016 που αφορούν τόσο στην άρση της προθεσμίας της 30ης Σεπτεμβρίου μέχρι την οποία μπορεί να γίνεται συμπλήρωση ωραρίου με γραμματειακή υποστήριξη όσο και στη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων της Α/μιας και Β/μιας.

  • Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου για τη συγκρότηση και λειτουργία υπηρεσιακών συμβουλίων ανεξάρτητων και μη ελεγχόμενων από την εκάστοτε εξουσία. Ενός πλαισίου που θα κατοχυρώνει τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατική τους λειτουργία. Επαναφορά των δημοκρατικά εκλεγμένων αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών. Κατάργηση της τροπολογίας Κεραμέως για ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών και διεξαγωγή των εκλογών την πρώτη Τετάρτη κάθε δεύτερου Νοέμβρη με τις ρυθμίσεις που ίσχυαν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

  • Συμμετοχή των αιρετών του ΚΥΣΔΕ στη διαμόρφωση από την Κεντρική υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ των οριστικών κενών για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς, ανά περιοχή και ειδικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ για κενά και πλεονάσματα. Σε αυτά να συνυπολογίζονται οι συνταξιοδοτήσεις που θα πρέπει να οριστικοποιούνται εγκαίρως.

  • Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων, (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.

  • Κατάργηση της υποχρέωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να παραμείνουν στη θέση τοποθέτησής τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών. Να τους δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού.

  • Οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ και τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης σε κάθε περιοχή. Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές να γίνονται για μια 3ετία. Έγκαιρη πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων μέχρι τις 30 Ιούνη.

  • Ειδικά όσον αφορά στα διαπολιτισμικά, καλλιτεχνικά, μουσικά σχολεία, συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις σε αυτά.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Μπαίνουμε σαν κλάδος σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο κατά την οποία το Υπουργείο σκοπεύει να ξεκινήσει την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ξεκινώντας από το πιο ευάλωτο κομμάτι του κλάδου, τους νεοδιόριστους συναδέλφους, οι οποίοι έχοντας συμπληρώσει διετή υπηρεσία, θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μονιμοποίησής τους.

Σαν ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΣΥΝΕΚ σας καλούμε να πάρετε μέρος στις κοινές κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και ακολουθώντας τα βήματα που ΟΜΟΦΩΝΑ αποφασίστηκαν, να αποτρέψουμε την επιχειρούμενη δήθεν “αξιολόγηση”. Συμμετέχουμε μαζικά στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τρομοκρατείται!

Η αποφασιστικότητα, η μαχητικότητα και η μαζικότητα των κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ θα είναι η απάντηση του κλάδου! Η κυβέρνηση πρέπει να λάβει ισχυρό μήνυμα αντίστασης από τους εκπαιδευτικούς!!!!

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,