Εκδρομή Πολυνεριτών στα Γιάννενα!

ekdromi polyneritwn iv

Μια ακόμη πρωτοβουλία του Προέδρου της Τ.Κ. Πολυνερίου του Δήμου Πύλης κ. Παναγιώτη Βλαχοδήμου έγινε πράξη. Εκδρομή στα Γιάννενα.

Στην καρδιά της Ηπείρου τα πανέμορφα Γιάννενα, βρέθηκαν την Κυριακή 23 Μαρτίου οι Πολυνερίτες μαζί με τους φίλους τους. Τα ραντεβού δόθηκαν στην Πύλη και τα Τρίκαλα νωρίς το πρωί. Μεγάλοι και μικροί όλοι μαζί μια παρέα ξεκινήσαμε για την εκδρομή μας. Οδηγός στο πούλμαν και ξεναγός μας σ’ όλη τη διαδρομή, ο Πολυνερίτης γαμπρός Μιχάλης Ζάμπρας.

Ο καλός καιρός σύμμαχος στην απόδρασή μας. Μια ανάσα πριν την άφιξη στα Γιάννενα η πρώτη στάση, ήπιαμε τον καφέ μας απολαμβάνοντας την ανοιξιάτικη λιακάδα.

Επισκεφθήκαμε το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας – Κέρινων Ομοιομάτων Παύλου Βρέλλη. Αγνό μελλισοκέρι δουλεμένο με αγάπη και μεράκι αρχιτεκτονικά αριστουργήματα αναπαριστούν σημαντικές μορφές που σημάδεψαν την Ελληνική Ιστορία. Δέος και μια εμπειρία μοναδική.
Από το Μπιζάνι στην άλλη άκρη της πόλης, το Πέραμα, και στο λόφο Γκορίτσα το επιβλητικό σπήλαιο. Ένα από τα εντυπωσιακότερα σπήλαια του κόσμου, που πριν από 1500000 χρόνια δημιούργησε μια τεράστια ποικιλία από σταλαχτίτες και σταλαγμίτες, μας έκοψαν την ανάσα. Ένα θαύμα! Που μόνο η φύση μπορεί να δημιουργήσει με υπομονή και φαντασία.

Τα Γιάννενα με προίκα τα πανύψηλα βουνά, την ιστορία και τη λίμνη, τη θρυλική Παμβώτιδα με το ξακουστό νησί της μας περίμεναν να τα γνωρίσουμε.

Η Λίμνη των Ιωαννίνων άρρηκτα δεμένη με το παρελθόν και παρόν της πόλης, γνωστή και ως λίμνη της Κυρά – Φροσύνης, που στα νερά της καθρεφτίζεται ολοζώντανη η πόλη. Ταβέρνες, ουζερί, καφέ, το κάστρο όλα γύρω της στα πόδια της.

Το απόγευμα ήρθε η ώρα για το νησάκι, που κλέβει πάντα την παράσταση. Ένα στολίδι ξεχωριστό με καταπράσινο τοπίο αλλά και με τον θρύλο του, σύμφωνα με τον οποίο ο Αλή Πασάς έπνιξε στη λίμνη την Κυρά Φροσύνη, τυφλωμένος από τον πόθο του για ‘κείνη.

Επιστροφή και απογευματινός καφές στο Μέτσοβο, με τα μοναδικής αρχιτεκτονικής κτίρια από πέτρα και ξύλο, τα γραφικά σοκάκια και τα παραδοσιακά προϊόντα. Σ’ ένα σοκάκι του Μετσόβου περπατώντας με τη μικρή μου φίλη Αντιγόνη Γ. Βλαχοδήμου, μαθήτρια Γ Δημοτικού στο σχολείο της Πύλης κάναμε τον απολογισμό της μέρας. Τι είδαμε, τι μας άρεσε και πως περάσαμε. Θα σταθώ στην περιγραφή της η οποία με καθήλωσε, για το «Λαχανόκηπο» στο σπήλαιο του Περάματος, ο οποίος μας εντυπωσίασε εξίσου το ίδιο και τις δύο.

Να μας έχει ο ΘΕΟΣ καλά πάντα ν’ ανταμώνουμε!!!