Ανάπλαση της παρόχθιας ζώνης του Ληθαίου ποταμού στα Τρίκαλα

Αλλάζει η εικόνα της πόλης των Τρικάλων με την ανάπλαση της παρόχθιας ζωής του Ληθαίου ποταμού,  κατά μήκος της κοίτης, εντός του σχεδίου πόλης.  Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έδωσε την έγκριση για την υπογραφή της σύμβασης του έργου, που χρηματοδοτείται με 3.092.200 ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020. Φορέας υλοποίησης και κύριος του έργου είναι ο Δήμος Τρικκαίων.

«Σε συνεργασία με τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Τρικάλων Χρήστο Μιχαλάκη  και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020, ξεκινά το επόμενο διάστημα ένα έργο παρακαταθήκη για την πόλη των Τρικάλων,  που αλλάζει την αισθητική του αστικού τοπίου και δημιουργεί συνθήκες για την εξέλιξη της σε μια πιο πράσινη, ανθρώπινη, μοντέρνα, φιλική στον πολίτη και τον επισκέπτη πόλη» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

«Τα έργα που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας   από το ολοκληρωμένο πρόγραμμα  Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης,  ανταποκρίνονται στην σύγχρονη προσέγγιση των αστικών αναπλάσεων στην οποία ενσωματώνεται η έννοια της βιωσιμότητας και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων,  μέσα από  την ουσιαστική ανασυγκρότηση του αστικού  ιστού» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.       

Το έργο

Το έργο αφορά σε επεμβάσεις που περιλαμβάνουν το κεντρικότερο κομμάτι διαδρομών εκατέρωθεν του Ληθαίου ποταμού και συγκεκριμένα από τη γέφυρα Γκίκα έως και τη Γέφυρα Μαιευτηρίου, καθώς και το παραποτάμιο τμήμα με σκοπό τη σύνδεση με το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμου επί της οδού Καλαμπάκας. Η παραποτάμια διαδρομή συνδέει το χώρο του Μουσείου Τσιτσάνη με το Κέντρο και τις δραστηριότητες της πόλης  και διασχίζει την πόλη  συνδέοντας  μεγάλους παρακείμενους χώρους πρασίνου (πλατεία Βουβής/ πάρκο Τζαμιού κτλ).

Πιο συγκεκριμένα  δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης γίνεται ανάπλαση των πεζοδρομίων με πλάτος 5,1 μ. μέσα στο οποίο περιλαμβάνεται ζώνη φύτευσης/προστασίας από 0,70 μ. έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος με έγχρωμο βιομηχανικό δάπεδο πλάτους 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης και ζώνη κίνησης πεζών με χυτό βοτσαλωτό δάπεδο ελάχιστου πλάτους 2,40 μ.

Η ανάπλαση συμπληρώνεται και ολοκληρώνεται με τη φύτευση νέων δέντρων, τη δημιουργία νέων καθιστικών καθώς και την τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων. Επίσης, η οδός Κανούτα από τη διασταύρωση µε την οδό Χατζηγάκη έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ, διασταύρωση µε οδό Γαριβάλδη, μετατρέπεται σε οδό ήπιας κυκλοφορίας.