Ανακοίνωση του ΚΚΕ Κ.Ο. Τρικάλων για τα εγκαίνια του Ε65

Οι κορδέλες και τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα δεν μπορούν να κρύψουν το βρώμικο ρόλο της κυβέρνησης

Οι κορδέλες και οι φιέστες του  υπουργού υποδομών κ. Σπίρτζη στην επίσημη τελετή παράδοσης τμήματος του αυτοκινητοδρόμου  Ε65 δεν μπορούν να καλλωπίσουν την αντιλαϊκή επίθεση  και τον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης, που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.

Το ίδιο «έργο», που έχει παιχτεί και σε άλλες περιοχές της χώρας σε εγκαίνια δρόμων, παίχτηκε  σε επανάληψη χτες και στα Τρίκαλα από τον υπουργό , κόβοντας άλλη μια “κορδέλα”  και δηλώνοντας προκλητικότατα ότι  «τα έργα ανήκουν  μόνο σε αυτόν που τα πληρώνει, στον ελληνικό λαό».

Αυτό που ,φυσικά, δε θέλησε  να πει ο κ.Σπίρτζης είναι ότι ο φερόμενος ιδιοκτήτης τους , ο λαός,  πλήρωσε χρυσάφι για την κατασκευή  και θα συνεχίσει να πληρώνει χρυσάφι για τη χρήση τους.  

Αντίθετα ,  χωρίς ίχνος ευθιξίας ,  ο κ. Σπίρτζης  αναφέρθηκε  στην περιβόητη «επαναδιαπραγμάτευση» που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι για την επανεκκίνηση των έργων ,   επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό περί «εξοικονόμησης» συνολικά  764 εκατ. ευρώ και 137 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο έργο. Η πικρή για το λαό αλήθεια είναι ότι για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους οι εταιρείες- παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα !

Ειδικά για την Ε65, πρόκειται για έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Κεντρική Οδός» (κατά κύριο λόγο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Είναι έργο που ξεκίνησε πριν δέκα χρόνια , δεν ξέρουμε αν και πότε θα ολοκληρωθεί , καθώς και σε τι ύψος θα φτάσει  το συνολικό κόστος σε σχέση με τα αρχικά προϋπολογισμένα 1,6 δις. Το σίγουρο είναι ότι το κόστος κατά συντριπτική πλειοψηφία θα καλυφθεί   από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου , από δάνεια με εγγύηση του δημοσίου και έσοδα από τα διόδια, δηλαδή κατά κύριο λόγο με λεφτά του λαού.  Μάλιστα για την επανεκκίνηση του μεσαίου και «τυφλού» τμήματος της Ε65 –που δόθηκε χθες στην κυκλοφορία –  χρειάστηκε  η ενεργοποίηση  ενός μηχανισμού οικονομικής στήριξης μέσω του οποίου το Δημόσιο  παραχωρεί στην Κεντρική Οδό το μερίδιό του από τα έσοδα από τα διόδια, αν τα έσοδα του παραχωρησιούχου δεν φθάνουν για να καλύψουν τα δάνεια, το λειτουργικό κόστος και το κέρδος του. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που τα έσοδά τους από τα διόδια πέσουν κάτω από ένα όριο (για παράδειγμα εξαιτίας της μείωσης διέλευσης οχημάτων), τότε το κράτος θα τους παρέχει επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό!

Όπως γίνεται ξεκάθαρο, πρόκειται στην πραγματικότητα για έργο που κατασκευάζεται  κατά βάση με κρατικά κονδύλια που ωστόσο θα τα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια η  εταιρεία παραχώρησης,  οι τραπεζικοί όμιλοι που θα εισπράττουν τα επιτόκια για τα δάνεια που χορήγησαν, ενώ το κράτος θα εγγυάται με αποζημιώσεις και τα κέρδη τους !

Ταυτόχρονα η λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος προς όφελος της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων θα  συνεχίζεται , αφού τα διόδια για τα 80 πρώτα χλμ του Τρίκαλα-Ξυνιάδα θα φτάνουν στα 5 ευρώ , ενώ με την ολοκλήρωση του δρόμου ως τη Λαμία θα χρειαζόμαστε πάνω από 10ευρώ!

Έτσι, είναι προφανές το θράσος του κ. Σπίρτζη να κάνει λόγο και από τα Τρίκαλα για σεβασμό των χρημάτων και του ιδρώτα του Ελληνικού λαού. Δεν περιμέναμε και τίποτε άλλο . Οι κυβερνώντες  των ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ είναι μάστορες στην εξαπάτηση και την πολιτική απατεωνιά .  Ως μικρό δείγμα του ταλέντου τους ως πολιτικοί τσαρλατάνοι θα θυμίσουμε ότι είναι αυτοί που λέγανε πως  θα διώξουν τους μεγαλοεργολάβους από τα δημόσια  έργα και ότι θα καταργήσουν τα διόδια!!!

Η σκληρή πραγματικότητα  όμως  λέει ότι η λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος για τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών συνεχίζεται παρ΄ όλο τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για το δήθεν “τέλος” των μνημονίων και το παραμύθι περί  “δίκαιης ανάπτυξης”.   Όταν  η κυβέρνηση επαναφέρει τη μπαγιάτικη και χρεοκοπημένη προπαγάνδα των “μεγάλων έργων”, που χρησιμοποίησαν στο παρελθόν κατά κόρον οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, καταλαβαίνει κανείς πόσο μεγάλη απάτη είναι το αφήγημά  της .Καταλαβαίνει και πόσο καίγεται να κρύψει με παραμύθια  την ομοιότητα  της  στατηγικής της με αυτή των προκατόχων της. Όμως οι αγκαλιές του κ. Σπίρτζη με τον κ. Ταμήλο και τα χαριεντίσματα  με τους παράγοντες της ΝΔ είναι κάτι παραπάνω από φανερές, βγάζουν μάτια!

Οι εργαζόμενοι και τα άλλα λαϊκά στρώματα που στενάζουν από τα αβάσταχτα φορολογικά μέτρα, τα χαράτσια, τη μείωση του εισοδήματος, τα μνημόνια που τους επέβαλαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, από τις πρόσφατες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για να επιτευχθούν τα ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060, πρέπει να αξιοποιήσουν την πείρα τους και να βγάλουν συμπεράσματα.

Σύγχρονα, δημόσια έργα και υποδομές, όπως το συγκεκριμένο έργο, είναι αναγκαία για την ασφαλή και γρήγορη μαζική μετακίνηση, όχι όμως να φορτώνεται ο λαός  το τεράστιο κόστος για την κατασκευή των έργων και  για τα διόδια σε έργα και  εθνικές οδούς που έχουν παραχωρηθεί για εκμετάλλευση σε μεγαλοεπιχειρηματίες.

Να καταδικάσουν στο σύνολό της την αντιλαϊκή πολιτική, να ενισχύσουν τους αγώνες, να διεκδικήσουν την κατάργηση των διοδίων και σύγχρονα οδικά έργα, ασφαλή, χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις του λαού μέσα από έναν κρατικό φορέα κατασκευών στο πλαίσιο μιας άλλης οικονομίας που κίνητρο δεν θα έχει το κέρδος, αλλά την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.