Μεγάλη η συμμετοχή στον 72ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Ο Θαλής»

epitropi

Στο χθεσινό 72o Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό στα Μαθηματικά «Θαλής» συμμετείχαν μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων του νομού μας. Παρατηρήθηκε αύξηση της συμμετοχής κατά 60% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο 7ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων.

Ο διαγωνισμός γίνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού συστάθηκε υπεύθυνη τοπική επιτροπή από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων σε συνεργασία με το Παράρτημα της Μαθηματικής Εταιρείας του νομού μας, όπως προβλέπεται από σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας. Η επιτροπή στελεχώθηκε με Πρόεδρο το Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Θ. Τσέλιο, Αντιπρόεδρο το Διευθυντή του 7ου Λυκείου κ. Χρ. Ζορμπά, καθώς και δεκαεπτά μαθηματικούς που είναι μέλη του Παραρτήματος Ν. Τρικάλων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

Ο διαγωνισμός διήρκεσε 3 ώρες από τις 9 πμ έως τις 12μ. Ο κάθε μαθητής κλήθηκε να απαντήσει σε τέσσερα θέματα πλήρους ανάπτυξης ανάλογα με την τάξη του.

Κάθε χρόνο περίπου 15 με 20 χιλιάδες μαθητές της χώρας μας συμμετέχουν σ’ αυτό τον πρώτο διαγωνισμό της σχολικής χρονιάς. Όσοι μαθητές προκριθούν από αυτή την πρώτη φάση θα λάβουν μέρος στη δεύτερη που είναι «Ο Ευκλείδης» και θα γίνει στις 21 Ιανουαρίου 2012. Στη συνέχεια οι διακριθέντες στον «Ευκλείδη» θα λάβουν μέρος στο διαγωνισμό «Ο Αρχιμήδης» στις 3 Μαρτίου 2012, με τόπο διεξαγωγής την Αθήνα αυτή τη φορά. Έτσι, θα επιλεγεί η εθνική ομάδα Μαθηματικών που θα λάβει μέρος στην 29η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα (Τουρκία, Μάιος 2012), στην 16η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων (Ιούνιος 2012) και στην 53η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα (Αργεντινή, Ιούλιος 2012).

Ο Πρόεδρος της Μαθηματικής Εταιρείας Τρικάλων Στέλιος Αμπράζης επισήμανε τα ακόλουθα: «Σήμερα οι μαθητές προσήλθαν οικειοθελώς ώστε να ασχοληθούν με προβλήματα και ασκήσεις που είναι μαθηματικές προκλήσεις. Όταν η εργασία έχει νόημα και περιεχόμενο για τον ίδιο το μαθητή, τότε εκείνος κρατά ενεργητική στάση στη μάθησή του. Για τους μαθητές, τα οφέλη από τη σημερινή διαδικασία είναι πολλαπλά. Αισιοδοξούμε ότι με την πορεία και τις διακρίσεις τους οι Τρικαλινοί μαθητές θα κάνουν τους γονείς τους, αλλά και τους συναδέλφους μας μαθηματικούς, υπερήφανους για άλλη μια χρονιά. Ευχαριστούμε τους συναδέλφους μας που βοήθησαν ώστε όλα να κυλήσουν σήμερα ομαλά».

Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό ήταν προαιρετική και οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα Μαθηματικά πέρα από την καθημερινή σχολική διαδικασία.