«Βόμβα» Καστανίδη κατά Σημίτη

kastanidis1

«Απασφάλισε»  ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χάρης Καστανίδης, ο οποίος αποδόμησε την εικόνα διαφάνειας των κυβερνήσεων Σημίτη, απαντώντας σκληρά στον πρώην πρωθυπουργό για τα όσα υποστήριξε ο τελευταίος σε επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα προ δύο ημερών για το θέμα των προμηθειών του Δημοσίου με αφορμή τη Siemens. Ο κ. Καστανίδης έσπασε σιωπή 16 χρόνων και κατέθεσε στη Βουλή τις επιστολές που είχε ανταλλάξει με τον κ. Σημίτη. «Ίσως είναι η πρώτη φορά που θα αποστώ από τη συνέπεια που έδειξα όλους αυτούς τους μήνες λόγω της ιδιότητας μου» είπε από του βήματος της Βουλής ο υπουργός Δικαιοσύνης. Και άρχισε να «πυροβολεί» τον πρώην πρωθυπουργό: «Ο κ. Σημίτης απέστειλε επιστολή για να εξηγήσει πως σκέφτηκε η τότε κυβέρνηση του για τις συμβάσεις που αφορούσαν στη Siemens Είναι δική του εκτίμηση γιατί το έκανε σήμερα» είπε ο κ. Καστανίδης και αναφέρθηκε στα περιστατικά της εποχής. Το 1996 όταν ανέλαβε υπουργός Μεταφορών είχε να διαχειριστεί «μερικά τρις δραχμών» όπως είπε «από αεροπλάνα της Ολυμπιακής μέχρι τα πάντα». Ζήτησε τότε από τον κ. Σημίτη να υπάρξει ξεκάθαρη διατύπωση στις προμήθειες γιατί «τα γιγάντια συμφέροντα γύρω από τα δημόσια έργα και τις προμήθειες δημιουργούν παρενέργειες στο πολιτικό σκηνικό» σημείωσε κομψά. Πρότεινε εξάλλου να συσταθεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή προμηθειών. Ο τότε Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση απεδέχθησαν αυτή την πρόταση, εισήχθη στην κυβερνητική επιτροπή η οποία παρατήρησε ότι το νομοθετικό καθεστώς θα πρέπει να αφορά το σύνολο των προμηθειών στο Δημόσιο τομέα. Το καλοκαίρι του 1996 παρεδόθη το σχετικό προσχέδιο στον κ. Σημίτη το οποίο κατά την προεκλογική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους έγινε βασική διακήρυξη της κυβέρνησης. Όπως αποκαλύπτει όμως στη συνέχεια ο κ. Καστανίδης, όταν σχηματίστηκε η νέα κυβέρνηση ζήτησε να έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το σχετικό νομοθέτημα. Στις 5 Νοεμβρίου με επιστολή του ο τότε Πρωθυπουργός του ζητά να επισπευσθούν οι σχετικές διαδικασίες. Στις 25/11 ο κ. Καστανίδης απαντά ότι «δεν έχω να κάνω παρατήρηση γιατί είμαι ο συντάκτης και χαίρομαι που επισπεύδουμε να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ προμηθευτών και πολιτικής». Δύο μήνες αργότερα όμως, στις 7/1/1997, ο κ. Καστανίδης, λαμβάνει μια νέα επιστολή από τον τότε Πρωθυπουργό, με κοινοποίηση και στον τότε υπ. Εσωτερικών κ. Αλέκο Παπαδόπουλο, στην οποία ο κ. Σημίτης δηλώνει ότι έχει ξανασκεφτεί το θέμα και πως θέλει περισσότερη συζήτηση επ’ αυτού. Ο κ. Παπαδόπουλος συγκαλεί συσκέψεις και στις 8 Μαΐου, το υπουργικό συμβούλιο συνεδριάζει ερήμην του κ. Καστανίδη ο οποίος απουσίαζε στις ΗΠΑ. Εκεί αποφασίζεται να απορριφθεί η πρόταση Καστανίδη με το επιχείρημα ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δεν χρειάζεται αλλαγές γιατί είναι «επαρκές». Όταν επέστρεψε ο κ. Καστανίδης από τις ΗΠΑ και πληροφορήθηκε την απόφαση έστειλε επιστολές σε μέλη του υπουργικού συμβουλίου επισημαίνοντας ότι έσφαλαν. Λίγο αργότερα έκανε δεύτερη προσπάθεια να υπάρξουν δικλίδες έστω στις προμήθειες του υπ. Μεταφορών. Στις 14/5 και στις 25/7 με νέες επιστολές του προτείνει εναλλακτικές λύσεις. «Δεν υπήρξε απάντηση» είπε με έμφαση ο κ. Καστανίδης. Βλέποντας ότι δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι, στις 30 Αυγούστου υπέβαλε την παραίτηση του από την θέση του υπ. Μεταφορών.

«Θα ήταν διαφορετικό το μέλλον του τόπου εάν τότε είχε αποδεχθεί όλος ο πολιτικός κόσμος μια διαφορετική λειτουργία στο σύστημα προμηθειών στα δημόσια έργα. Δεν το πράξαμε…» κατέληξε ο Χάρης Καστανίδης.

iefimerida.gr