Βιολάντα: Το μικρό αρτοποιείο από τα Τρίκαλα που κατέκτησε την ελληνική και παγκόσμια αγορά

Με “όπλο” την τήρηση υψηλών προτύπων σε όλα τα στάδια της παραγωγής και την καθόλα επαγγελματική της νοοτροπία, η «Βιολάντα» εξελίχθηκε από μικρό αρτοποιείο σε μια κραταιά βιομηχανία με ισχυρή παρουσία εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Η δεκαετής οικονομική κρίση της Ελλάδας των μνημονίων, συχνά αναφέρεται ως η βασική αιτία των προβλημάτων και της στασιμότητας που αντιμετωπίζουν ακόμα και σήμερα πολλές ελληνικές επιχειρήσεις.

Αν και αυτή η άποψη έχει μια βάση ως ένα βαθμό, αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν καινοτόμες επιχειρήσεις που όχι μόνο διατήρησαν τη δυναμική τους, επιδεικνύοντας σημαντικές αντοχές απέναντι στις προκλήσεις, αλλά ισχυροποίησαν τη θέση τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία πρωτοφανείς δυσκολίες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση της «Βιολάντα».

Η δημοφιλής εταιρεία παραγωγής μπισκότων και κουλουριών, η οποία φέτος συμπληρώνει 46 χρόνια παρουσίας στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή, σημείωσε τη μεγάλη της επιτυχία, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, εν μέσω ιδιαίτερα δύσκολων συνθηκών.

Το “success story” της «Βιολάντα» ξεκινά το 1975 σε ένα μικρό συνοικιακό αρτοποιείο στα Τρίκαλα. Από την πρώτη στιγμή, η «Βιολάντα» λειτούργησε με γνώμονα την αγάπη και το ταλέντο στη ζαχαροπλαστική, θέτοντας ως στόχο την δημιουργία και παραγωγή ποιοτικών, πρωτότυπων αλλά και παραδοσιακών γεύσεων, με έμφαση στα μπισκότα και τα κουλουράκια.

Με “όπλο” την τήρηση υψηλών προτύπων σε όλα τα στάδια της παραγωγής και την καθόλα επαγγελματική της νοοτροπία, η «Βιολάντα» εξελίχθηκε από μικρό αρτοποιείο σε μια κραταιά βιομηχανία με ισχυρή παρουσία εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.

Μάλιστα από το 2010 έως το 2020, η «Βιολάντα» σημείωσε μια σταθερά ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα πρωτοφανή για τις ελληνικές επιχειρήσεις εμπόδια. Σημείο καμπής στην ιστορία της «Βιολάντα» αποτέλεσε η επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο των Τρικάλων, με την εταιρεία να περνά και επίσημα από τη χύμα παραγωγή στο επώνυμο προϊόν. Από το 2016 έως το 2020, η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις κατά 14,5 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, το 2016 ο τζίρος του ομίλου «Βιολάντα» ξεπερνούσε οριακά τα 9 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις 4 χρόνια αργότερα ο κύκλος εργασιών της «Βιολάντα» ανήλθε σε 25,5 εκατ. ευρώ.

Αξιοσημείωτη άνοδο σημείωσαν την ίδια περίοδο και τα καθαρά κέρδη του ομίλου τα οποία τετραπλασιάστηκαν, ενώ τα EBITDA έφτασαν τα 4,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, ο όμιλος επένδυσε σημαντικά στην προώθηση νέων προϊόντων, στην ανάπτυξη του δικτύου συνεργατών καθώς και στην επέκταση στη διεθνή αγορά.  Συνολικά το 2020, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας έκλεισε με τις καλύτερες εντυπώσεις για τον όμιλο.

Η αδιαμφισβήτητη επιτυχία της «Βιολάντα» βασίζεται, μεταξύ άλλων, στην εφαρμογή μιας στρατηγικής, με έμφαση τόσο στην καινοτομία όσο και στην πρακτική εφαρμογή πρωτοποριακών ιδεών. Η «Βιολάντα» δίνει ιδιαίτερη σημασία στην πλήρη συμμόρφωση όλων των προϊόντων στις σταθερές αξίες της εταιρείας, η οποία θέτει στο επίκεντρο την ποιότητα των υλικών, την γευστική ικανοποίηση, την οπτική εμφάνιση και τις προσιτές τιμές.

Φυσικά, βασικό ρόλο στη συνεχιζόμενη ανοδική πορεία που διαγράφει η «Βιολάντα» έπαιξαν και οι συνεχιζόμενες επενδύσεις τόσο στο καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό της όσο και στις υλικές υποδομές. Η εταιρεία από την πρώτη στιγμή στάθηκε κοντά στους εργαζόμενους της. Δημιούργησε ένα φιλικό εργασιακό περιβάλλον, ενώ παρά τις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων 10 ετών, κατάφερε να παραμείνει ανεπηρέαστη από την νωθρή οικονομική κατάσταση της χώρας, διατηρώντας στο ακέραιο το αφοσιωμένο προσωπικό της, αυξάνοντας την αποδοτικότητά των ανθρώπων της και κατ’ επέκταση την παραγωγικότητα της ίδιας της εταιρείας, χωρίς όμως να μειώνει στο ελάχιστον την προσήλωσή στην ποιότητα.

Παράλληλα, η «Βιολάντα» διέθεσε μεγάλα κεφάλαια για την αναβάθμιση των εργοστασίων της στα Τρίκαλα, όπου στεγάζονται οι πλήρως καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής. Αξίζει να σημειωθεί πως σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας τηρούνται αυστηροί κανόνες υγιεινής, οι οποίοι είναι απόλυτα εναρμονισμένοι με τα υψηλά πρότυπα διασφάλισης ποιότητας BRC και IFS καθώς και με τους κανόνες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ειδικότερα, χρησιμοποιούνται τεχνολογίες αιχμής σε συνδυασμό με την ασφάλεια των εργαζομένων και το σεβασμό προς το περιβάλλον.

Σήμερα, η εταιρεία έχει εξελίξει την ποικιλία των προϊόντων της, προσθέτοντας συνεχώς νέες επιλογές. Στον προϊοντικό κατάλογο της «Βιολάντα» συμπεριλαμβάνονται περισσότερα από 200 μοναδικά προϊόντα, ενώ πέρα από τα γνωστά σε όλους μπισκότα, η εταιρεία έχει λανσάρει με μεγάλη επιτυχία, κουλουράκια, πίτες, δημητριακά, μπάρες και συνοδευτικά καφέ και πολλά άλλα.

Για την κάλυψη της ολοένα και αυξανόμενης ζήτησης των εν λόγω προϊόντων, η «Βιολάντα» διαθέτει 3 κέντρα διανομής, τα οποία εξυπηρετούν και παρακολουθούν 79 τοπικά κέντρα, έχοντας έτσι πρόσβαση σε περισσότερα από 16.800 σημεία πώλησης από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη.

Η «Βιολάντα» έκτος από την Ελλάδα, έχει ιδιαίτερα δυναμική παρουσία και στη διεθνή αγορά. Μάλιστα, η «Βιολάντα» συγκαταλέγεται στις ελληνικές επιχειρήσεις με τη μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα. Μέσω της οργανωμένης δομής των εξαγωγών της εταιρείας, ελέγχονται 36 κέντρα διανομής διεθνώς και αφορούν είτε τους ανά κράτος διανομείς, είτε αλυσίδες καταστημάτων λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ κτλ.) έχοντας έτσι πρόσβαση σε 6.500 σημεία πώλησης στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής.

Η «Βιολάντα» για την ποιότητα και τις γεύσεις των προϊόντων της έχει λάβει σειρά διακρίσεων, ενώ παράλληλα έχει κερδίσει και πολλές βραβεύσεις τόσο σε πανελλαδικό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η επιχειρηματική στρατηγική, οι άριστες τεχνολογικά εγκαταστάσεις, το εξειδικευμένο προσωπικό, οι ποιοτικές πρώτες ύλες, το μεράκι και η φαντασία των ανθρώπων της εταιρείας, είναι μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που οδήγησαν τη «Βιολάντα» στη σημερινή καταξιωμένη θέση της, δίπλα στις μεγαλύτερες παγκοσμίου φήμης εταιρίες του κλάδου της.

To 2015, η «Βιολάντα» τιμήθηκε με το βραβείο “Ανώτερης Γεύσης” από τον Διεθνή Οργανισμό Γεύσης και Ποιότητας, iTQi, στις Βρυξέλλες, για τα προϊόντα της οικογένειας “Μπισκότα Κρέμας” και “Full 45”.  Τρία χρόνια αργότερα η «Βιολάντα» απέσπασε το μετάλλιο καλύτερου λανσαρίσματος προϊόντος για τα μπισκότα “Πίτυρον”, ενώ το 2019 ανακηρύχθηκε Greek Business Champion, στην τελετή απονομής των βραβείων για το ελληνικό επιχειρείν, «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας». Ακόμη, η «Βιολάντα» έχει λάβει από την ICAP το πιστοποιητικό “Strongest Companies in Greece”, ενώ έχει βραβευθεί επίσης με το 1ο χρυσό βραβείο τεχνολογίας και ποιότητας “Golden Award for Technology and Quality” στο Παρίσι.

Από το 1975, όταν και άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες της ως μικρός φούρνος, η «Βιολάντα» ευθύς αμέσως έθεσε ως στόχο να καθιερωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή σαν μια εταιρεία και ένα εμπορικό σήμα που το όνομα της θα προσδιορίζει τον κλάδο των μπισκότων ενώ την ίδια στιγμή θα έρχεται πρώτη στο μυαλό οποιουδήποτε επιθυμεί να γευθεί ποιοτικά και γευστικά γλυκά σνακ. Δεκαοχτώ χρόνια μετά η «Βιολάντα» δίχως αμφιβολία έχει πετύχει τον στόχο της και με το παραπάνω, ενώ το μέλλον στον κλάδο της μπισκοτοποιίας της ανήκει δικαιωματικά.

Πηγή: Παναγιώτης Χαραλαμπόπουλος Emea.gr