Και όμως υπήρχε και δεύτερη «Μόνα Λίζα» φιλοτεχνημένη από το χέρι του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Και ήρθε η ώρα να τη δούμε για να αποδειχθεί πως ο θρύλος ότι ο κορυφαίος αναγεννησιακός ζωγράφος είχε φιλοτεχνήσει μία ακόμη «Τζοκόντα» δέκα χρόνια πριν από εκείνη του Λούβρου είναι πέρα για πέρα αληθινός.
Ο αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «Μόνα Λίζα» (με έδρα την Ελβετία) Ντέιβιντ Φέλντμαν δηλώνει ότι «όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του συνηγορούν υπέρ της γνησιότητας του έργου», το οποίο θα εκτίθεται από σήμερα στο θησαυροφυλάκιο του ιδρύματος στη Γενεύη.
Διαφωνίες, ωστόσο, υπάρχουν αρκετές. Πρώτον, αναφορικά με την ηλικία της Μόνα Λίζα – στον πίνακα του Λούβρου είναι γύρω στα 30, ενώ στη νέα και πιθανώς προγενέστερη από την «επίσημη» εκδοχή έχει μόλις μπει στη δεύτερη δεκαετία της ζωής της. Δεύτερον, για το υλικό επάνω στο οποίο απαθανάτισε τη Μόνα Λίζα ο ιδιοφυής Φλωρεντίνος ζωγράφος – ο «νεότερος» πίνακας είναι από καμβά και όχι ξύλο, που ήταν το αγαπημένο υλικό του Ντα Βίντσι. Αυτό, πάντως, που παραμένει μυστήριο είναι η… ταυτότητα της γυναίκας του πίνακα.
πηγή: tanea.gr