Τον Δήμαρχο Τρικκαίων επισκέφτηκαν εκπαιδευτικοί και μαθητές

P1200202

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος Comenius, επισκέφτηκαν σήμερα, Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, το Δήμαρχο Τρικαίων, Χρήστο Λάππα, εκπαιδευτικοί και μαθητές από 3 ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία), συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων. Ο Δήμαρχος, αφού υποδέχτηκε τους αντιπροσώπους των χωρών αυτών, τους πρόσφερε από ένα ενθύμιο του Δήμου μας.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

Ζούμε σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ταχύτατα. Η οικονομική ανάπτυξη αφήνει το αποτύπωμά της στη ζωή μας μεταβάλλοντας δυναμικά το περιβάλλον. Προβάλλει λοιπόν βασική η ανάγκη της προστασίας του, αφού αυτό αποτελεί την σπουδαιότερη κληρονομιά των επόμενων γενεών.
Στην προσπάθεια αυτή, κεντρικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού μας συστήματος που πρέπει να βρίσκει και να προωθεί εκείνες τις πολιτικές που θα κινητοποιούν μαθητές και εκπαιδευτικούς προς την κατεύθυνση τόσο της ενημέρωσης όσο και της δράσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων εδώ και χρόνια συμμετέχει σε περιβαλλοντικά προγράμματα ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας τους μαθητές του. Πέρα από προγράμματα τοπικής εμβέλειας δραστηριοποιείται με επιτυχία και σε ευρωπαϊκά προγράμματα παρέχοντας την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν συνεργασίες με σχολεία του εξωτερικού στη βάση της αναζήτησης λύσεων σε κοινά προβλήματα.
Από την τρέχουσα σχολική χρονιά ξεκινάμε ένα νέο πρόγραμμα με τίτλο «Όλοι μαζί για το περιβάλλον» (All together for environment).
Σε αυτό, πέρα από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, συμμετέχουν τα παρακάτω σχολεία:
• Istituto Istruzione Superiore F. Orioli από Viterbo – Ιταλία.
• Zespol Szkol από το Rybnik – Πολωνία
• Agrupamento de Escolas de Muralhas do Minho από τη Λισαβόνα – Πορτογαλία
Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος είναι:
• Η ενημέρωση σε θέματα περιβαλλοντικού και οικολογικού ενδιαφέροντος.
• Ο εντοπισμός τοπικών περιβαλλοντικών προβλημάτων και η σχέση τους με τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος μας.
• Η ανάδειξη των προβλημάτων στις τοπικές κοινωνίες, η αναζήτηση λύσεων και ο σχεδιασμός των κατάλληλων δράσεων.
• Η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχόντων.
• Η βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων μαθητών και καθηγητών.
• Η γνωριμία του πολιτισμού αλλά και της καθημερινής ζωής καθεμιάς από τις συμμετέχουσες χώρες.
• Η ενίσχυση της Ευρωπαϊκής συνείδησης.

.