Το 3ο ΓΕΛ Τρικάλων σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius στην Πάδοβα Ιταλίας

foto01

Η δεύτερη συνάντηση των συμμετεχόντων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σύμπραξης Comenius “Learn to learn! Develop your Autonomy in Learning!” πραγματοποιήθηκε στην Πάδοβα Ιταλίας από τις 24 Φεβρουαρίου έως 1 Μαρτίου 2014 σε συνεργασία με τους ακόλουθους εταίρους:
από το νησί Reunion της Γαλλίας το σχολείο Legt de Verger, από την Ελλάδα το σχολείο 3ο ΓΕΛ Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης”,από την Λετονία το σχολείο Vecpiebalgas Vidusskola, από την Πολωνία το σχολείο Liceum w Zespole Szkol Gimnazjum i Liceum Ogolnoksztalcace w Dobrzejewicach, από την Ρουμανία, που αποτελεί και την συντονίστρια χώρα του προγράμματος,το σχολείο Colegiul Tehnic “George Baritiu”, από την Τουρκία το σχολείο Μaltepe Kiz Teknik ve Meslek Lisesi και τέλος από την διοργανώτρια Ιταλία το σχολείο Istituto di Istruzione Superiore “E. Usuelli Ruzza.”

Οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το σχολείο Istituto di Istruzione Superiore “E.Usuelli Ruzza”, που αποτέλεσε το χώρο των εργασιών όλες τις ημέρες της συνάντησης. Την πρώτη ημέρα της επίσκεψης, μας υποδέχτηκαν η διευθύντρια του σχολείου κα Anna Maria Addante μαζί με την εκεί συντονίστρια καθηγήτρια του προγράμματος κα Cristina Zoletto, οι οποίες με προθυμία και χαμόγελο μας καλωσόρισαν με δώρα και με μια αιφνίδια ευχάριστη εμφάνιση κάποιων παιδιών του σχολείου με ειδικές δεξιότητες που μοίρασαν εξίσου δώρα στους καθηγητές καθώς και σε όλα τα παιδιά του προγράμματος, φτιαγμένα από τα ίδια !
Στα πλαίσια των εργασιών, οι μαθητές παρουσίασαν τις ταινίες μικρού μήκους που είχαν ετοιμάσει με θέμα: “Παραδοσιακό / Σύγχρονο Σχολείο :Σύγκριση / Αξιολόγηση των ομοιοτήτων και διαφορών” με σκοπό την καταγραφή προτάσεων και ιδεών οι οποίες σκιαγράφουν το ιδανικό εκπαιδευτικό σύστημα .
Στη συνέχεια , με πρωτοβουλία του δικού μας σχολείου, παρουσιάσαμε ένα πρόσθετο κεφάλαιο που αφορά την γλώσσα του σώματος και την χρήση της στην καθημερινότητα, το οποίο θα ενσωματωθεί στο λεξικό με φράσεις και λέξεις εύχρηστες στην καθημερινή ζωή που ανανεώνεται συνεχώς από τις εφτά γλώσσες των συμμετεχόντων χωρών.
Κατά τις επόμενες συναντήσεις, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων από κάθε χώρα με θέμα την Αυτονομία των Μαθητών και ακολούθησε μια διεξοδική συζήτηση σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές επιλέγουν να αναζητούν τη γνώση τόσο ενδοσχολικά όσο και στις εξωσχολικές δραστηριότητες .Κατόπιν, δημιουργήθηκε το δεύτερο κεφάλαιο του Language Minimum Phrasebook, το οποίο περιλαμβάνει τις ιταλικές λέξεις με την μετάφραση τους στα Αγγλικά και προκύπτει κάθε φορά από τη συνεργασία των παιδιών που συμμετέχουν στην αντίστοιχη συνάντηση .Ακολούθησε ένας μικρός διαγωνισμός μεταξύ των ομάδων των παιδιών, αποτελούμενες αυτή τη φορά μόνο από τους φιλοξενούμενους μαθητές, για το ποια από αυτές θυμάται τις περισσότερες ιταλικές λέξεις, γεγονός που έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά και να διασκεδάσουν, αλλά ταυτόχρονα και να εξασκήσουν τη μνήμη τους για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα της ομάδας .
Επίσης κατά τη διάρκεια των εργασιών, οι μαθητές συμμετείχαν σε διάφορες δράσεις και δραστηριότητες οι οποίες εστιάζουν πάντα στο να αναλάβουν ενεργό ρόλο και να αποκτήσουν τον έλεγχο της μάθησής τους αναπτύσσοντας τις δημιουργικές τους ικανότητες, τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και ταυτόχρονα να μάθουν να συνεργάζονται με ανθρώπους διαφορετικής φυλής, ηλικίας, φύλου, εθνικότητας, κουλτούρας, κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου, κλπ.
Μετά το πέρας του ενδοσχολικού έργου, όλοι οι συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα, μαθητές και εκπαιδευτικοί, επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο της Πάδοβας, όπου, εκ μέρους του Δημάρχου, ένας Δημοτικός Σύμβουλος μας καλωσόρισε στην πόλη, μας συνεχάρη για το Πρόγραμμα και μίλησε για τις ωφέλειες τέτοιων ευρωπαϊκων projects, αφού κατά τη γνώμη του “προωθούν το σεβασμό, την αμοιβαία κατανόηση και την επικοινωνία μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, χτίζοντας την Ενωμένη Ευρώπη του αύριο στην οποία θα πρωταγωνιστούν οι μαθητές και όχι οι πολιτικοί.”Ακολούθησε ξενάγηση στους δρόμους της πόλης και στα μνημεία της περιοχής όπως το Prato Della Valle,Basilica del Santo,Palazzo Della Ragione e Piazze,Universita e Caffe Pedrocchi, από το οποίο αποφοίτησε μεταξύ άλλων ο Γαλιλαίος,και τέλος το Cappella degli Scrovegni, γνωστό για τις αγιογραφίες του Giotto,προάγγελου της Αναγέννησης.

foto02
Αξίζει τέλος να αναφερθούμε στην άψογη φιλοξενία από τη διοργανώτρια χώρα της δεύτερης συνάντησης,Ιταλία, τόσο στο πρόσωπο της υπεύθυνης του προγράμματος και των μαθητών του σχολείου, όσο και στο πρόσωπο της Διευθύντριας του σχολείου και των επισήμων εκπροσώπων της Περιφέρειας, οι οποίοι έκλεισαν τις εργασίες την τελευταία ημέρα, όταν αφού ολοκληρώθηκαν οι παρουσιάσεις του “Ιδανικού στα μάτια των Μαθητών Σχολείου “,επέδωσαν στους συμμετέχοντες, μαθητές και εκπαιδευτικούς,τα διπλώματα πιστοποίησης της συμμετοχής τους στη συγκεκριμένη εκπαιδευτική συνάντηση.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκ μέρους του 3ου Λυκείου Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης” οι εκπαιδευτικοί : Αργυρόπουλος Ευάγγελος (Διευθυντής του 3ου Λυκείου Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης), Φέρνες Κριστίν (καθηγήτρια Αγγλικών ),Σαμαρά Μαρία (καθηγήτρια Αγγλικών ) και οι μαθητές της Β´ τάξης: Κόκκαλη Κωνσταντίνα, Μπαρούτα Ειρήνη, Μπελέφα Ευαγγελία, Ποντίκας Κωνσταντίνος, Σιάφη Εβελίνα και Στεφοπούλου Νεφέλη οι οποίοι απέσπασαν τα συγχαρητήρια των συναδέλφων ξένων εκπαιδευτικών για την εξαιρετική τους παρουσία, κάνοντας εμάς τους καθηγητές τους περήφανους για άλλη μια φορά.
Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο Vecpiebalgas Vidusskola στη Λετονία την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου 2014.

Η εκπαιδευτική ομάδα του 3ου ΓΕΛ Τρικάλων ‘Οδυσσέας Ελύτης ‘

.