Θρησκοληψία – Κορονοϊός: Σημειώσατε… 2!

Χθες στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός μεταφέρθηκε με κορονοϊό ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Τις προάλλες θετικοί είχαν βρεθεί ο Μητροπολίτης Κατερίνης, όπως και ο πρώην Μητροπολίτης Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβρόσιος – ο οποίος παρά τις εκκλήσεις των γιατρών να νοσηλευθεί, υπέγραψε χαρτί και αποχώρησε από το νοσοκομείο του Ρίου για προσωπική καραντίνα στο σπίτι του (σ.σ. γιατί το επέτρεψε η Πολιτεία;)

Σε καραντίνα μπήκαν και μοναχές της Ιεράς Μονής Αγ. Γερασίμου στα Ομαλά Κεφαλονιάς, επίσης μοναχές από τον Άγιο Ιωάννη του Θεολόγου, όπως και στην Ιερά Μονή «Παναγία του Έβρου» στην Μάκρη Θράκης, αλλά και μοναχοί στο Άγιο Όρος. Δεν κάνουμε πλήρη καταγραφή των «ιερών» θυμάτων του κορονοϊού, γιατί δεν έχει νόημα.

(Πάντως ας ησυχάσει το θορυβηθέν κοινό. Στη Μονή Βατοπαιδίου έκαναν λιτανεία πλήρως συνωστισμένοι, για να απαλλαγούμε από τον κορονοϊό!!).

Η πιο αξιοσημείωτη περίπτωση είναι η «κοίμηση» του μητροπολίτη Λαγκαδά Ιωάννη, προ πέντε ημερών. Ηταν ένας από τους πλέον λελογισμένους (όπως και ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος που δήλωνε το Πάσχα: «Ας υπάρχει αυτή η απόσταση φέτος, ας προσευχηθούμε από τα σπίτια μας και να λαχταρήσουμε τον Θεό να έρθει μέσα στο σπίτι του καθενός μας»).

Είναι τραγική ειρωνεία γιατί ο Λαγκαδά Ιωάννης ήταν υπέρ των μέτρων και συνιστούσε στους πιστούς να τα ακολουθούν, παρότι υποστήριζε και ο ίδιος ότι ο ιός από την θεία Κοινωνία δεν κολλάει. Όμως συμμετείχε στην δοξολογία του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη (την επομένη ημέρα η στήλη είχε γράψει κείμενο με τίτλο «Τι θα γίνει με τους … ανυπότακτους ιερείς χωρίς μάσκα;»).

Το συγκλονιστικό είναι ότι ο Ιωάννης, όπως δήλωσε ο καθηγητής της ιατρικής σχολής του Αριστοτελείου Α. Χατζητόλιας, «είχε πυρετό επί μια εβδομάδα αλλά δεν το είπε για να μην κάνει κακό στην εκκλησία!»

Εύλογη – και άνευ ευλογίας – η απορία: Τι κακό θα έκανε στην εκκλησία η παραδοχή της ασθένειας; Είναι τόσο εύθραυστη η πίστη τους ή είναι τόσος ο σκοταδισμός τους ώστε η εκκλησία ανεπισήμως μεν, αλλά σχεδόν εν σώματι, αρνείται την ύπαρξη του ιού; Οπως είχε νουνεχώς διερωτηθεί σε συνέντευξη και ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος: «Οι ιερείς δε αρρωσταίνουν;».

Υπάρχει και η προϊστορία του Χριστιανισμού που αποδυναμώνει την παράλογη σημερινή αρνητική τους στάση. Η εκκλησία τιμάει Αγίους της Ιατρικής, όπως τους Ρωμαίους Κοσμά και Δαμιανό, τους Ασιάτες Δαμιανό και Κοσμά (συνωνυμία), τους επίσης Ασιάτες Κύρο και Ιωάννη, τον οδοντίατρο Αντίπα, τον Σεβαστείας Βλάσιο, τον Κιλίκιο Διομήδη, τον Λιβανέζο Θαλαλαίο κ.α.

Δηλαδή πριν από αιώνες, όταν η επιστήμη δεν είχε ακόμη αναπτυχθεί, η χριστιανική θρησκεία σεβόταν την ιατρική και αγιοποιούσε τους λειτουργούς της, αποδεχόμενη την προσφορά τους στο άνθρωπο, δεδομένου ότι ο Θεός τον προίκισε με εφευρετικό πνεύμα για να αντιμετωπίσει τις ασθένειες.

Γιατί τώρα γίνονται παράλογοι αρνητές; Το πρόβλημα με τη νέα ασθένεια μάλλον είναι η μάσκα. Στο φαντασιακό τους επειδή ο Θεός είναι παντοδύναμος, η εμφανής προστασία με τη μάσκα, αίρει την παντοδυναμία του!

Φαίνεται ότι εν αντιθέσει με την εποχή που η χριστιανική εκκλησία αποτελούσε προοδευτική δύναμη για τα δεδομένα της τότε κοινωνίας, τώρα διατρέχεται από ρεύματα μεσαιωνικού σκοταδισμού, τοτεμικής τυπολατρίας (φιλάνε εικόνες σε μέρες κορωνοϊού) και φετιχιστικής θρησκοληψίας («μη φοράς μάσκα στην εκκλησία, προσβάλεις τον Θεό»), που δεν έχουν και μεγάλη σχέση με την πίστη ως υπαρξιακή και μυστηριακή σχέση με το Θείο.

Πόσοι άραγε πιστοί νόσησαν άραγε μέσα από τέτοιες λειτουργικές τελετουργίες;

Στα ανωτέρω ας προστεθεί και η αίσθηση κοσμικής παντοδυναμίας που απολαμβάνουν. Αφενός είναι δημόσιοι αξιωματούχοι με κοινωνική αναγνώριση, αφετέρου αποτελούν φορείς εκλογικής δύναμης.

Τώρα διάφοροι ανεπίγνωστοι ιερωμένοι με δηλώσεις τους στα ΜΜΕ προειδοποιούν να μην παρθούν μέτρα για τις εκκλησίες τις ημέρες των Χριστουγέννων. Αναμένουμε τι θα κάνει η Πολιτεία, με την υπενθύμιση ότι όπου το κράτος θέλησε, πάντα επέβαλε την θέλησή του.

liberal.gr