Θρίλερ με το χαμένο Boeing της Μαλαισίας – Συνεχίζονται οι έρευνες

3753BC223BC

Νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το θρίλερ με το αεροσκάφος των αερογραμμών της Μαλαισίας το οποίο έχασε την επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κοντά στο Βιετνάμ.

Αξιωματούχοι των υπουργείων Εξωτερικών της Ιταλίας και της Αυστρίας ανακοίνωσαν ότι δεν επέβαινε στο αεροσκάφος κανένας Ιταλός και Αυστριακός, παρά το γεγονός ότι αναφέρονται στη λίστα επιβατών της πτήσης. Τα διαβατήρια των συγκεκριμένων ατόμων έχουν κλαπεί.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Εξωτερικών της Ιταλίας ανακοίνωσε ότι στο αεροπλάνο δεν επέβαινε κανένας Ιταλός παρότι στη λίστα επιβατών της πτήσης περιλαμβανόταν ένας ιταλός πολίτης.

Στη λίστα την οποία έδωσε στη δημοσιότητα η αεροπορική εταιρεία περιλαμβανόταν το όνομα του 37χρονου Λουίτζι Μαράλντι, ιταλού πολίτη. Σύμφωνα όμως με την εφημερίδα Corriere Della Sera, το διαβατήριό του εκλάπη στην Ταϊλάνδη τον περασμένο Αύγουστο.

Από την πλευρά του, το αυστριακό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι ο αυστριακός πολίτης που φέρεται ότι επέβαινε στην πτήση είναι σώος και βρίσκεται στην Αυστρία. Αναφέρει, επίσης ότι και το δικό του διαβατήριο είχε κλαπεί πριν από δύο χρόνια στην Ταϊλάνδη.

Σε εξέλιξη οι έρευνες

Βιετναμέζικα αεροσκάφη διάσωσης έχουν εντοπίσει μεγάλες πετρελαιοκηλίδες και στήλη καπνού κοντά στις ακτές του Βιετνάμ, αλλά δεν είναι βέβαιο αν αυτά συνδέονται με το χαμένο αεροσκάφος.

«Αεροσκάφη διάσωσης του Βιετνάμ εντόπισαν δύο πετρελαιοκηλίδες και μία στήλη καπνού στην περιοχή που βρίσκεται περίπου 250 χιλιόμετρα δυτικά του νησιού Το Τσου, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι προέρχονται από το μαλαισιανό αεροπλάνο» δήλωσε τηλεφωνικώς στο πρακτορείο Reuters, o υφυπουργός Μεταφορών, Φαμ Κουί Τιού.

«Στείλαμε δύο σκάφη του Λιμενικού και δύο στρατιωτικά πλοία στην περιοχή για να το αποσαφηνίσουν, το καθένα επανδρωμένο με περίπου 20 άτομα. Οι πετρελαιοκηλίδες είναι μήκους περίπου 15 χιλιομέτρων. Τα σκάφη αυτά θα βρίσκονται στην περιοχή σε περίπου τρεις με τέσσερις ώρες» είπε ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για κακές καιρικές συνθήκες ή για κάποια άλλα αιτία που να εξηγεί την εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ περίπου μία ώρα μετά την απογείωσή του.

Το αεροσκάφος, τύπου Boeing B777-200, έχασε την επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της πόλης Χο Τσι Μινχ 120 ναυτικά μίλια ανατολικά των ακτών της πόλης Κότα Μπάρου της Μαλαισίας κοντά στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, στο αεροσκάφος επέβαιναν 239 άνθρωποι.

Το Βιετνάμ, η Μαλαισία και η Σιγκαπούρη διεξάγουν στη θαλάσσια περιοχή νότια του βιετναμέζικου νησιού Το Τσου κοινή επιχείρηση για τον εντοπισμό του αεροσκάφους.

Οι εκτιμήσεις των ειδικών

Ο Ρίτσαρντ Κουέστ, ειδικός του αμερικανικού ειδησεογραφικού δικτύου CNN σε θέματα αεροσκαφών, λέει ότι τη στιγμή που εικάζεται ότι το αεροπλάνο συνετρίβη, βρισκόταν στην «πιο ασφαλή στιγμή της πτήσης».

«Ήταν ήδη δύο ώρες στον αέρα (…) Η συγκεκριμένη φάση της πτήσης είναι η πιο ασφαλής, υποτίθεται ότι τότε τίποτε δεν πηγαίνει στραβά. Το αεροσκάφος βρίσκεται σε ύψος με αυτόματο πιλότο, οι πιλότοι κάνουν μόνο μικρές διορθώσεις και αλλαγές στο ύψος καθώς το αεροσκάφος καίει τα καύσιμα – το αεροπλάνο θα πηγαίνει όλο και πιο ψηλά – οπότε είναι πολύ σοβαρό ότι κάτι συνέβη εκείνη τη στιγμή της πτήσης» σχολίασε.

Ο Κουέστ, είπε ότι το αεροσκάφος, ένα Boeing 777-200, ήταν 11 ετών, και είχε δύο βρετανικούς κινητήρες Rolls Royce Trent. «Δεν είναι ένα ιδιαίτερα παλαιό αεροσκάφος. Η Μαλαισία έχει 15 “777-200” στον στόλο της, είναι εξαιρετικά έμπειρος αερομεταφορέας σε αυτού του είδους τα αεροσκάφη. Η φήμη της και το ιστορικό ασφάλειας είναι πολύ καλά» συμπλήρωσε.

Ειδικοί τονίζουν ότι ακόμη και αν είχε διακοπεί η παροχή ρεύματος του αεροσκάφους, οι πιλότοι θα έπρεπε να είναι σε θέση να το αναφέρουν. «Θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένα όργανα και εργαλεία επικοινωνίας που θα τους επέτρεπαν να ολοκληρώσουν την πτήση με ασφάλεια» είπε ο Γκρεγκ Φιθ, πρώην συνεργάτης της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ. Και συμπλήρωσε: «Μπορεί να χάσεις όλες τις γεννήτριες, και τις δύο μηχανές αλλά η μπαταρία – που λειτουργεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – προορίζεται για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης».

Σύμφωνα με τον ίδιο, μπορεί να προέκυψε πρόβλημα με την πίεση στο αεροσκάφος. «Αν υπάρξει πρόβλημα με την πίεση σε μεγάλο ύψος, καταστροφική αποσυμπίεση, ο χρόνος της λειτουργικής συνείδησης (δηλαδή ο χρόνος που ένας πιλότος μπορεί να λειτουργήσει με μη επαρκές οξυγόνο) στα 30.000 ή στα 40.000 μέτρα είναι ζήτημα δευτερολέπτων». Θα μπορούσε το αεροσκάφος να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση; «Δεν πρόκειται για Cessna. Είναι μεγάλο αεροσκάφος και αυτό το κατατάσσει σε εντελώς διαφορετική κατηγορία» είπε ο Φιθ.

Η Μέρι Σκιάβο, πρώην γενική επιθεωρήτρια του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών, είπε στο CNN, ότι δεν είναι δυνατόν το αεροσκάφος να έχει προσγειωθεί με ασφάλεια σε κάποιο σημείο χωρίς να έχει ήδη εντοπιστεί. «Δεδομένων των σύγχρονων συστημάτων επικοινωνίας με τα οποία είναι εξοπλισμένο το 777, είναι δύσκολο να έχει προσγειωθεί κάπου και να μην έχει εντοπιστεί. Ανάλογα με το πώς συνετρίβη το αεροπλάνο μπορεί να υπάρχουν επιζώντες που χρειάζονται βοήθεια (…) Η έλλειψη επικοινωνίας δείχνει ότι κάτι κακό έχει συμβεί – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άτομα που χρήζουν βοήθειας» είπε.

tovima.gr