Συνεχίστηκε για ένατο συνεχές τρίμηνο η πτώση των διεθνών πωλήσεων tablets κατά το διάστημα Οκτωβρίου- Δεκεμβρίου 2016, παρά την εορταστική περίοδο, που λειτουργεί τονωτικά για την αγορά.
Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, σύμφωνα με στοιχεία της International Data Corporation (IDC), το 4ο τρίμηνο του 2016, σε παγκόσμιο επίπεδο, πωλήθηκαν 52,9 εκατ. tablets, κάτι που συνιστά μείωση κατά 20,1% από την αντίστοιχη επίδοση της αγοράς ένα χρόνο νωρίτερα.
Σε επίπεδο έτους, το 2016 οι παγκόσμιες πωλήσεις tablets κινήθηκαν στα επίπεδα των 174,8 εκατ. τεμαχίων, μειωμένες κατά 15,6% έναντι του 2015, που κι αυτό είχε κλείσει αρνητικά για τον τομέα. Σύμφωνα με τους αναλυτές της IDC, και οι πωλήσεις του 4ου τριμήνου επιβεβαίωσαν ότι η όποια κινητικότητα παρατηρείται στην αγορά των tablets συνδέεται, κυρίως, με την προϊοντική κατηγορία των detachable tablets (συσκευές με αποσπώμενο πληκτρολόγιο). Πάντως, όπως σχολιάζουν κι αυτή η κινητικότητα δεν είναι ακόμη ικανή να ανατρέψει τη συνολική εικόνα της αγοράς των tablets.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η Apple διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets το 4ο τρίμηνο του 2016, με τη Samsung να βρίσκεται στη δεύτερη. Τρίτη στην παγκόσμια κατάταξη κατετάγη η Amazon, με τη Lenovo να ακολουθεί στην τέταρτη θέση και τη Huawei να βρίσκεται στην πέμπτη.
Στις «ώριμες» αγορές, ήδη, από το 2018 και τουλάχιστον μέχρι το 2020, αναμένεται να υπάρξει μονοψήφιος θετικός ρυθμός ανάπτυξης. Στις αναδυόμενες αγορές οι πωλήσεις tablets αναμένεται να συνεχίσουν να μειώνονται και το 2018. Η IDC εκτιμά ότι τα tablets στις αναδυόμενες αγορές θα περάσουν σε θετικό πρόσημο από το 2020 και μετά.
naftemporiki