Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές του 2ου ΓΕΛ Τρικάλων

Επιστολή διαμαρτυρίας μαθητών και γονέων        

 

 Προς: Υ.ΠΑΙ.Θ.Α διά της τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού                

Δ /ΝΣΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

Ανθρωπιστικών Σπουδών 2ου ΓΕΛ Τρικάλων    Ν. ΤΡΙΚΑΛΩΝ (αφού λάβει γνώση)

Αξιότιμοι,

Σήμερα, 11 Σεπτεμβρίου 2024 ημέρα Τετάρτη και ώρα 8.30 π.μ. στον αγιασμό του 2ου ΓΕΛ Τρικάλων μία δυσάρεστη έκπληξη περίμενε ορισμένους μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης, καθώς πληροφορήθηκαν από τον Δ/ντή κ. Αριστείδη Λυμπίκη ότι δεν εγκρίνεται η λειτουργία του ολιγομελούς τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σύμφωνα με την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, με αριθμό πρωτοκόλλου 101210/Δ2/6-09-2024, με θέμα «Κατά παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού Γενικών Λυκείων για το Σχολικό Έτος 2024-2025». Αυτή η απόφαση αιφνιδίασε και αναστάτωσε εκτός από τους μαθητές και τις οικογένειές τους, μετατρέποντας μία ημέρα που θα έπρεπε φυσιολογικά να είναι ημέρα χαράς σε ημέρα βαρύτατης θλίψης… Ο Σύλλογος γονέων και η μαθητική κοινότητα του σχολείου διαμαρτυρόμαστε έντονα γι’ αυτήν την άδικη απόφαση και ζητούμε την ανάκλησή της για τους ακόλουθους λόγους:

  1. Διαβάζοντας τη σχετική απόφαση διαπιστώνουμε πολλές περιπτώσεις έγκρισης ολιγομελών τμημάτων σε σχολεία του Ν. Τρικάλων (αλλά και σε άλλους νομούς), τα οποία επίσης δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου που επικαλείται η απόφαση. Δεν καταλαβαίνουμε πώς τμήματα με ισάριθμους μαθητές σε άλλα σχολεία εγκρίνονται και σε άλλα όχι! Άρα, είναι φανερό ότι δεν υπάρχει δίκαιη και ίση μεταχείριση των μαθητών και δε δεχόμαστε ότι μπορεί να είναι θέμα τύχης ή κατάλληλων γνωριμιών ποιοι μαθητές θα ταλαιπωρηθούν και ποιοι θα βγουν ευνοημένοι.
  2. Στο 2ο ΓΕΛ Τρικάλων υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί για να διδάξουν τα μαθήματα της  Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, άρα εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος.
  3. Στο 2ο ΓΕΛ Τρικάλων φοιτούν μαθητές/τριες που κατοικούν σε χωριά μακριά από τον αστικό ιστό, οι οποίοι καθημερινά μετακινούνται με τα Μ.Μ.Μ. Αυτό το γεγονός δυσκολεύει την αναγκαστική τοποθέτησή τους σε άλλα σχολεία, καθώς αυτό θα σημαίνει ότι θα πρέπει να διανύουν μία απόσταση αρκετών χιλιομέτρων με τα πόδια από τη στάση του Λεωφορείου ως το νέο τους σχολείο. Την κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο το γεγονός ότι το 2ο ΓΕΛ Τρικάλων συστεγάζεται με το 2ο Γυμνάσιο Τρικάλων, στο οποίο φοιτούν αδέρφια των μαθητών Λυκείου, είναι λοιπόν αδύνατο για εμάς τους γονείς να μετακινούμε καθημερινά τα παιδιά μας σε διαφορετικά σχολεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τη χρονική περίοδο που συμβαίνουν όλα αυτά η δημόσια συγκοινωνία δεν έχει προετοιμαστεί για τέτοιες αλλαγές στις μετακινήσεις των μαθητών/τριών.
  4. Η σχετική απόφαση, η οποία λήφθηκε μόλις λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν τα σχολεία αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προειδοποίηση, επιφορτίζει ψυχολογικά με παραπανίσιο άγχος τους μαθητές/τριες, οι οποίοι καλούνται να αλλάξουν βίαια σχολικό περιβάλλον χωρίς την επιθυμία τους. Κι όλα αυτά σε μία τάξη όπου η προετοιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων έχει ήδη αρχίσει, οι μαθητές/τριες είναι ήδη πολύ αγχωμένοι και νιώθουν ανασφάλεια για το μέλλον τους. Είναι αδιανόητο σε αυτήν την πολύ δύσκολη χρονιά το Υπουργείο, αντί να τους βοηθά στον δύσκολο αγώνα τους, να τους ζητάει να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον, εκπαιδευτικούς και φίλους. (Σε άλλες περιπτώσεις η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, ας μην ξεχνάμε, αποτελεί τη μέγιστη τιμωρία!)
  5. Είναι θλιβερό στην πολύπαθη Θεσσαλία τα παιδιά μας να αντιμετωπίζονται από το Υπουργείο τόσο ψυχρά, ως νούμερα και όχι ως άνθρωποι. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιοι από αυτούς τους μαθητές/τριες χρειάστηκαν ψυχολογική υποστήριξη ήδη από την περσινή χρονιά, γιατί έχασαν τα σπίτια τους και την ήρεμη καθημερινότητά τους λόγω των πλημμυρών από την περσινή καταστροφή του Daniel. Και ενώ το σχολείο και η Διεύθυνση τούς στήριξε ψυχολογικά όλη τη χρονιά με σχολική ψυχολόγο, τώρα τους ζητάτε να περάσουν μία τρομερή νέα δοκιμασία!

Θεωρούμε λοιπόν, ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη όλα αυτά από την Δ.Δ.Ε. Τρικάλων, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας αλλά και το Υπουργείο, προκειμένου να αρθεί αυτή η φοβερή η αδικία εις βάρος των παιδιών μας. Η Παιδεία (όπως και η Υγεία) είναι ένα αγαθό που πρέπει να παρέχεται ισότιμα και χωρίς διακρίσεις σε όλους. Οφείλετε να εξασφαλίσετε στους μαθητές/τριες την απαραίτητη ομαλότητα στη σχολική τους ζωή, δίχως αλλαγές στο περιβάλλον τους και δίχως μετακινήσεις με χρονική επιβάρυνση και αχρείαστη ταλαιπωρία. Μόνο έτσι θα είναι σε θέση να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα στους προσωπικούς τους στόχους.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε την έγκριση ολιγομελούς τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Γ΄ Λυκείου. Εννοείται ότι σε όλα τα παραπάνω έχουμε τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Τρικάλων, όπως σας την εξέφρασαν και οι ίδιοι με χθεσινό τους έγγραφο.

Οι γονείς και οι μαθητές/τριες του τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών 2ου ΓΕΛ Τρικάλων