Στις καλένδες τα δύσκολα τμήματα του E65.(Τρίκαλα-Γρεβενά και Λαμία -Ξυνιάδα)

E65_5
Την καταρχήν συμφωνία κυβέρνησης και παραχωρησιούχων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών.

 

Ήδη είχε υπάρξει συμφωνία για τα έργα της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου και την Τρίτη το βράδυ επετεύχθη συμφωνία και για την Ιόνια Οδό και τον Ε-65. Αμέσως ενημερώθηκε ο πρωθυπουργός κι αφού έγινε και η ενημέρωση των κομμάτων της συγκυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης προχώρησαν στην ανακοίνωση της καταρχήν συμφωνίας.

 

Σύμφωνα με αυτή:

 

Περιορίζεται το φυσικό αντικείμενο του συνόλου των έργων, με το 20% εξ αυτών να μετατίθεται σε δεύτερη φάση. Στόχος ειναι κι αυτά να προωθηθούν εντός τριετίας, ωστόσο δεν ξεκαθαρίστηκε απο ποια πηγή θα χρηματοδοτηθούν.

 

Πρόκειται για το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα της Ολυμπιας Οδού και τα τμήματα Τρίκαλα-Εγνατία και Λαμία-Ξυνιάδα του Ε-65.

 

Το υπόλοιπο 80% των έργων προχωρούν κανονικά. Συνολικά πρόκειται να υλοποιηθούν 956 χλμ. απο τα 1.204 χλμ. που προβλεπόταν αρχικά, καλύπτοντας το 95% του κυκλοφοριακού φόρτου.

 

Στόχος της κυβέρνησης ειναι μέχρι την άνοιξη να έχει ολοκληρωθεί και το δύσκολο κομματι της διαπραγμάτευσης με τις 43 τράπεζες που εμπλέκονται και τον Απρίλιο να “πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες”.

 

Ανακοινώθηκε επίσης οτι δεν θα υπάρξει αλλαγή στην πολιτική των διοδίων για τα οποία ήδη υπάρχει απώλεια εσόδων της τάξης του 45%.

 

Η απώλεια των διοδίων θα κατανεμηθεί αναλογικά μεταξύ του δημοσίου και των παραχωρησιούχων.

 

Ο κ. Χατζηδάκης έκανε λόγο για “λήξη του πρώτου ημιχρόνου. Τώρα αρχίζει το δεύτερο ημίχρονο που αφορά την διαπραγμάτευση με τις τράπεζες”. Ο υπουργός που τόνισε οτι η καταρχήν συμφωνία αποτελεί μια ρεαλιστική και βιώσιμη βάση που θα προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και θα ειναι ικανό να χρηματοδοτηθεί απο τις τράπεζες και εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος, επισημαίνοντας οτι πρόκειται για 43 τράπεζες, ορισμένες εκ των οποίων ειναι απο χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία. Πάντως οι ελληνικές τράπεζες που καλύπτουν περίπου το 45% της χρηματοδότησης, φαίνεται οτι τελικώς θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τα έργα.

 

Ακόμα, επισημάνθηκε πως θα υπάρξει σίγουρα χρηματοδοτικό κενό το οποίο θα καλυφθεί απο το δάνειο που έχει ήδη συμφωνήσει η κυβέρνηση με την ΕΤΕπ ύψους 650 εκ. ευρώ ενώ θα αναζητηθούν και πόροι απο το ΕΣΠΑ.

 

Το ύψος του κενού θα διαμορφωθεί μετά και τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες ενώ σίγουρα θα ειναι κατ’ ελάχιστο 15%-17% του συνόλου, αν υπολογιστεί το κενό στα διόδια που χρηματοδοτούν κατά το εν τρίτο τα έργα και στα οποία υπάρχει ήδη απώλεια της τάξης του 45%.

 

Σε οτι αφορά το ύψος των αποζημιώσεων των παραχωρησιούχων αυτές συμφωνήθηκαν στο ύψος των 280 εκ. ευρώ. Όπως τόνισε ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης το ποσό αυτό ειναι κατά πολύ μικρότερο απο τις αρχικές απαιτήσεις.
imerisia.gr