Μια καταγγελία έφτασε στο trikalaIN.gr από μια ομάδα πολιτών από το Δήμο Φαρκαδόνας. Σύμφωνα με την καταγγελία, ο δήμαρχος Φαρκαδόνας κ. Σπύρος Αγνάντης προέβη σε απευθείας ανάθεση υπηρεσιών Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε εταιρία με έδρα τους Γομφούς Τρικάλων με την οποία σχετίζεται άμεσα ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου.
Οι καταγγέλλοντες επικαλούνται δημόσιες πηγές και επαληθεύσιμες πηγές με βάση τις οποίες “υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Φαρκαδόνας, κ. Κωνσταντίνος Γιώτας, είναι διαχειριστής, εταίρος ή σχετίζεται άμεσα με την ανωτέρω εταιρεία, γεγονός που αποτελεί κατάφωρη παράβαση καθήκοντος, αλλά και παραβίαση των διατάξεων περί σύγκρουσης συμφερόντων και διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση”.
Σημείωνεται ότι η επίμαχη απευθείας ανάθεση ανέρχεται στα 4.960€.
Εν συνεχεία, οι καταγγέλλοντες παραθέτουν και πλήθος σχετικών εγγράφων με απευθείας αναθέσεις της ίδιας εταιρείας από τους δήμους των Νομών Τρικάλων και Καρδίτσας, αλλα και από τις ΔΕΥΑ κάποιων εξ’ αυτών.
Οι καταγγέλοντες, αφού περιέγραψαν το νομικό πλαίσιο που διέπει τις διαδικασίες των απευθείας αναθέσεων και της σύγκρουσης συμφερόντων ζητούν:
Να κινηθεί κάθε προβλεπόμενη πειθαρχική, ποινική και διοικητική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης των:
Τηδιερεύνηση της σύνδεσης του κ. Κωνσταντίνου Γιώτα με την εταιρεία CYBERMASTER ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε., μέσω ελέγχου στο Γ.Ε.ΜΗ., Εφορία, ΔΟΥ και δημοσίων συμβάσεων.
Τηδιενέργεια πειθαρχικού και ποινικού ελέγχου για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος και σύγκρουσης συμφερόντων.
Τηνακύρωση της ανάθεσης ως παράνομης και την επιστροφή του δημόσιου ποσού.
Έρευνας για παράβαση καθήκοντος,
Κατά την έρευνα αυτή ζητούμε ρητά και κατηγορηματικά την εξαίρεση του κ Αθανασίου Κωτούλα του τμήματος Διοικητικού- Οικονομικού Ν. Τρικάλων –της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας –Στερεάς Ελλάδος, για λόγους αμεροληψίας, δεδομένου ότι τυγχάνει συμφοιτητής . φίλος και κουμπάρος του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Φαρκαδόνας, σύμφωνα με το Νόμο 2690/1999, άρθρο 7- Αμεροληψία των διοικητικών οργάνων
Παύσης ή απομάκρυνσης του Γενικού Γραμματέα του δήμου Φαρκαδόνας
Οι αποφάσεις ανάθεσης των άλλων δήμων και Νομικών Προσώπων τους, να κοινοποιηθούν στους αντίστοιχους δήμους και Νομικά Πρόσωπα, από τους οποίους έγιναν οι απ’ ευθείας αναθέσεις και εκδόσεις των χρηματικών ενταλμάτων.
Την ενημέρωσή μου για την εξέλιξη της υπόθεσης.
Περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν άλλωστε τα κατάλληλα εργαλεία και διαπιστεύσεις για πιο ενδελεχή και εις βάθος έρευνα.
Αναλυτικά η καταγγελία με όλα τα σχετικά έγγραφα:
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
Στις 15 Ιουλίου 2024, με Αριθμό Πρωτοκόλλου 8310 και Απόφαση 212/2024, ο Δήμαρχος Φαρκαδόνας, Σπυρίδων Αγναντής, προέβη σε απευθείας ανάθεση υπηρεσιών Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) στην εταιρεία CYBERMASTER ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε., με έδρα στους Γόμφους Τρικάλων, Α.Φ.Μ. 801985110.
Η εν λόγω ανάθεση, ύψους 4.960,00 € με Φ.Π.Α., εγκρίθηκε και εκτελέστηκε χωρίς διαγωνιστική διαδικασία.
Ωστόσο, από δημόσιες και επαληθεύσιμες πηγές, υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Φαρκαδόνας, κ. Κωνσταντίνος Γιώτας, είναι διαχειριστής, εταίρος ή σχετίζεται άμεσα με την ανωτέρω εταιρεία, γεγονός που αποτελεί κατάφωρη παράβαση καθήκοντος, αλλά και παραβίαση των διατάξεων περί σύγκρουσης συμφερόντων και διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση.
Πλην των παραπάνω απ’ ευθείας αναθέσεων από το Δήμαρχο Φαρκαδόνας και από την ΔΕΥΑ Φαρκαδόνας ανακαλύψαμε στη διαύγεια και τα κάτωθι:
Δέκα έγγραφα με απ’ ευθείας αναθέσεις στην CYBERMASTER από τους έξι δήμους των Νομών Καρδίτσας και Τρικάλων και Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης, μερικών από τους δήμους αυτούς.
Έξι (6) έγγραφα του τμήματος μητρώου του Εμπορικού Επιμελητηρίου Τρικάλων, Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. , για την ιδιοκτησία κλπ της CYBERMASTER.
Σε όλα τα παραπάνω έγγραφα το ΑΦΜ είναι του κ. Γιώτα Κωνσταντίνου ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου Φαρκαδόνας κατά τη δημοτική περίοδο 2019-2023 και νυν Γενικού Γραμματέα του δήμου Φαρκαδόνας κατά την τρέχουσα δημοτική περίοδο 2023-2028. Και στις δύο περιπτώσεις η επιλογή του έγινε από τον Δήμαρχο Φαρκαδόνας. Το κινητό τηλέφωνο τουλάχιστον το 6945414008, που αναγράφεται σε πολλές απ’ ευθείας αναθέσεις είναι ένα από αυτά που γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιεί. (είναι πιθανόν και το άλλο τηλέφωνο που αναγράφεται σε διάφορα έγγραφα , ότι είναι δικό του) και οι Γόμφοι Τρικάλων είναι η έδρα κατοικίας του (ένας από τους γονείς του κατάγεται από τον Νομό Καρδίτσας.)
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ
Η πράξη αυτή ενδέχεται να παραβιάζει τις εξής διατάξεις:
✅ Νόμος 4412/16 – Άρθρο 262, (άρθρο 42 της Οδηγίας 2014/25/ΕΕ)
Άρθρο 262: Συγκρούσεις συμφερόντων
Οι αναθέτοντες φορείς που είναι αναθέτουσες αρχές λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα, κατά τις επόμενες παραγράφους, για
α) την αποτελεσματική πρόληψη,
β) τον εντοπισμό και
γ) την επανόρθωση συγκρούσεων
συμφερόντων που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή διαδικασιών σύναψης σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της προετοιμασίας της διαδικασίας, καθώς και της κατάρτισης των εγγράφων της διαδικασίας σύναψης σύμβασης, ούτως ώστε να αποφεύγονται τυχόν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και να διασφαλίζεται η ίση μεταχείριση όλων των οικονομικών φορέων.
Κατάστασησύγκρουσης συμφερόντων συντρέχει ιδίως όταν μέλη του προσωπικού της αναθέτουσας αρχής ή παρόχου υπηρεσιών για τη σύναψη σύμβασης που ενεργεί εξ ονόματος της αναθέτουσας αρχής, τα οποία εμπλέκονται στη διεξαγωγή της διαδικασίας σύναψης σύμβασης ή μπορούν να επηρεάσουν την έκβασή της έχουν, άμεσα ή έμμεσα, χρηματοοικονομικό, οικονομικό ή άλλο προσωπικό συμφέρον, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4, το οποίο θα μπορούσε να εκληφθεί ως στοιχείο που θίγει την αμεροληψία και την ανεξαρτησία τους στο πλαίσιο της διαδικασίας σύναψης της σύμβασης.
Η σύγκρουση συμφερόντων αφορά ιδίως τα ακόλουθα πρόσωπα:
α) μέλη του προσωπικού της αναθέτουσας αρχής ή του παρόχου υπηρεσιών για τη σύναψη συμβάσεων, ο οποίος ενεργεί εξ ονόματος της αναθέτουσας αρχής, συμπεριλαμβανομένων των μελών των αποφαινόμενων ή/και γνωμοδοτικών οργάνων ή / και
β) τα μέλη των οργάνων διοίκησης ή και άλλων οργάνων της αναθέτουσας αρχής
γ) τους συζύγους και συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού των προσώπων των περιπτώσεων α’ και β’, τα οποία:
α)α) εμπλέκονται στη διεξαγωγή της διαδικασίας σύναψης σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της προετοιμασίας της διαδικασίας, καθώς και της κατάρτισης των εγγράφων της διαδικασίας σύναψης σύμβασης ή /και
β)β) μπορούν να επηρεάσουν την έκβασή της.
Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου, ως συμφέροντα νοούνται προσωπικά, οικογενειακά, οικονομικά, πολιτικά ή άλλα κοινά συμφέροντα με τους υποψηφίους ή προσφέροντες ή με τους υπεργολάβους αυτών ή με οποιοδήποτε μέλος υποψήφιας/προσφέρουσας ένωσης οικονομικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων και αντικρουόμενων επαγγελματικών συμφερόντων, όπως ιδίως:
α) Η συμμετοχή προσώπου της παραγράφου 3 στα όργανα διοίκησης ή διαχείρισης ενός οικονομικού φορέα, όταν ο εν λόγω οικονομικός φορέας συμμετέχει στη διαδικασία σύναψης σύμβασης που διενεργεί η αναθέτουσα αρχή.
β) Η κατοχή από πρόσωπο των περιπτώσεων α’ ή/και β’ της παραγράφου 3, ποσοστού άνω του 0,5% των μετοχών, εταιρικών μεριδίων ή άλλης φύσης δικαιωμάτων επί του κεφαλαίου οικονομικού φορέα που συμμετέχει στη διαδικασία σύναψης σύμβασης, εφόσον η κατοχή του ανωτέρω ποσοστού επιτρέπει τη συμμετοχή στη διαχείριση του φορέα αυτού.
γ) Η ύπαρξη, κατά τη χρονική περίοδο που έχει ως αφετηρία 12 μήνες πριν από την έναρξη της διαδικασίας σύναψης της σύμβασης και λήξη την ημέρα σύναψης αυτής, συμβατικού δεσμού που αφορά είτε στην παροχή εξαρτημένης εργασίας είτε στην εκτέλεση έργου ή παροχή υπηρεσιών ή πώληση προϊόντων μεταξύ ενός προσώπου των περιπτώσεων α’ ή/και β’ της παραγράφου 3, με οικονομικό φορέα που συμμετέχει στη διαδικασία σύναψης σύμβασης.
Τα πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις (α) και (β) της παραγράφου 3, υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν εγγράφως στην αναθέτουσα αρχή τυχόν σύγκρουση συμφερόντων των ιδίων ή των συγγενικών τους προσώπων, υπό την έννοια της περίπτωσης γ’ της παραγράφου 3, σε σχέση με οποιονδήποτε υποψήφιο ή προσφέροντα, από τη στιγμή που λαμβάνουν γνώση της εν λόγω σύγκρουσης, προκειμένου η αναθέτουσα αρχή να είναι σε θέση να προβεί σε διορθωτικές ενέργειες, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 6. Παράλληλα, τα πρόσωπα αυτά οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια σχετική με τη διενέργεια της διαδικασίας σύναψης σύμβασης. Η παράβαση των διατάξεων των προηγούμενων εδαφίων αποτελεί λόγο ακύρωσης κάθε σχετικής διοικητικής πράξης.
Η αναθέτουσα αρχή αποφαίνεται αιτιολογημένα επί της συνδρομής ή μη κατάστασης σύγκρουσης συμφερόντων. Αν η αναθέτουσα αρχή αποφανθεί ότι συντρέχει κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων, ενημερώνει αμέσως την Αρχή και λαμβάνει αμελλητί τα κατάλληλα μέτρα προς διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης όλων των διαγωνιζομένων, στα οποία μπορεί να περιλαμβάνεται η εξαίρεση του συγκεκριμένου προσώπου από οποιαδήποτε συμμετοχή στη σχετική διαδικασία σύναψης σύμβασης, εφαρμοζομένων και των διατάξεων των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 7 του νόμου 2690/1999 (ΦΕΚ 45/Α/1999).
Εάν μια σύγκρουση συμφερόντων είναι αδύνατον να θεραπευθεί με άλλον τρόπο, ο υποψήφιος ή προσφέρων, ο οποίος σχετίζεται με αυτή, αποκλείεται από τη διαδικασία, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην περίπτωση δ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 73 του Βιβλίου I.
Η αναθέτουσα αρχή συντάσσει και αποστέλλει στην Αρχή γραπτή έκθεση η οποία περιλαμβάνει τις περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων που εντοπίστηκαν, καθώς και όλα τα επακόλουθα μέτρα που ελήφθησαν, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στο άρθρο 341.
Νόμος 4735/2020 Άρθρο 39
Άρθρο 39
Ειδικοί Σύμβουλοι Επιστημονικοί Συνεργάτες Ειδικοί Συνεργάτες των ΟΤΑ Τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 163 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων
Η παρ. 7 του άρθρου 163 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α΄ 143) αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Το έργο των Ειδικών Συμβούλων, των Ειδικών Συνεργατών και των Επιστημονικών Συνεργατών δεν είναι ασυμβίβαστο με την ιδιότητα του δικηγόρου, αλλά αναστέλλει την άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος. Για όσους έχουν την ιδιότητα του ελεύθερου επαγγελματία, η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματός τους είναι ασυμβίβαστη με την άσκηση των καθηκόντων του Ειδικού Συμβούλου, του Ειδικού Συνεργάτη και του Επιστημονικού Συνεργάτη. Με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να εισάγονται εξαιρέσεις από τα ασυμβίβαστα της παρούσας, με ανάλογη εφαρμογή της περ. α΄ της παρ. 3 του άρθρου 29 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114). Υπό τη διεύθυνση του Προϊσταμένου της οικείας Υπηρεσίας του Δήμου, οι Ειδικοί Σύμβουλοι, οι Ειδικοί Συνεργάτες και οι Επιστημονικοί Συνεργάτες, εφόσον κατέχουν τον απαιτούμενο τίτλο σπουδών και τα λοιπά προσόντα, μπορούν να συντάσσουν χωρίς πρόσθετη αμοιβή, μελέτες και τεύχη διαγωνισμών για έργα, υπηρεσίες και προμήθειες του Δήμου.».
Νόμος 4412/16 – Άρθρο 24
Άρθρο 24: Συγκρούσεις συμφερόντων
(άρθρο 24 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ) 1. Οι αναθέτουσες αρχές λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα, κατά τις επόμενες παραγράφους, για: α) την αποτελεσματική πρόληψη, β) τον εντοπισμό και γ) την επανόρθωση συγκρούσεων συμφερόντων που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή διαδικασιών σύναψης σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της προετοιμασίας της διαδικασίας, καθώς και της κατάρτισης των εγγράφων της σύμβασης, ούτως ώστε να αποφεύγονται τυχόν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και να διασφαλίζεται η ίση μεταχείριση όλων των οικονομικών φορέων. 2. Κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων συντρέχει ιδίως όταν τα πρόσωπα της επόμενης παραγράφου, έχουν, άμεσα ή έμμεσα, χρηματοοικονομικό, οικονομικό ή άλλο προσωπικό συμφέρον, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παράγραφο 4, το οποίο θα μπορούσε να εκληφθεί ως στοιχείο που θίγει την αμεροληψία και την ανεξαρτησία τους στο πλαίσιο της διαδικασίας σύναψης της σύμβασης. 3. Η σύγκρουση συμφερόντων αφορά ιδίως τα ακόλουθα πρόσωπα: α) μέλη του προσωπικού της αναθέτουσας αρχής ή του παρόχου υπηρεσιών διαδικασιών σύναψης συμβάσεων, υπό την έννοια του παρόντος Βιβλίου (άρθρα 3 έως 221), ο οποίος ενεργεί εξ ονόματος της αναθέτουσας αρχής, συμπεριλαμβανομένων των μελών των αποφαινόμενων ή/και γνωμοδοτικών οργάνων ή/και β) τα μέλη των οργάνων διοίκησης ή άλλων οργάνων της αναθέτουσας αρχής ή/και γ) τους συζύγους και συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού των προσώπων των περιπτώσεων α’ και β’, τα οποία: α)α) εμπλέκονται στη διεξαγωγή της διαδικασίας σύναψης σύμβασης, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της προετοιμασίας της διαδικασίας, καθώς και της κατάρτισης των εγγράφων της σύμβασης ή/και β)β) μπορούν να επηρεάσουν την έκβασή της. 29/5/25, 6:39 μ.μ. Άρθρο 24: Συγκρούσεις συμφερόντων https://www.nomoskopio.gr/n_4412_16_24.php?toc=0&printWindow& 1/2 4. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου ως συμφέροντα νοούνται προσωπικά, οικογενειακά, οικονομικά, πολιτικά ή άλλα κοινά συμφέροντα με τους υποψηφίους ή προσφέροντες ή με τους υπεργολάβους αυτών ή με οποιοδήποτε μέλος υποψήφιας/προσφέρουσας ένωσης οικονομικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων και αντικρουόμενων επαγγελματικών συμφερόντων, όπως ιδίως: α) Η συμμετοχή προσώπου της παραγράφου 3 στα όργανα διοίκησης ή διαχείρισης ενός οικονομικού φορέα, όταν ο εν λόγω οικονομικός φορέας συμμετέχει στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης που διενεργεί η αναθέτουσα αρχή. β) Η κατοχή από πρόσωπο των περιπτώσεων α’ ή/και β’ της παραγράφου 3, ποσοστού άνω του 0,5% των μετοχών, εταιρικών μεριδίων ή άλλης φύσης δικαιωμάτων επί του κεφαλαίου οικονομικού φορέα που συμμετέχει στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης, εφόσον η κατοχή του ανωτέρω ποσοστού επιτρέπει τη συμμετοχή στη διαχείριση του φορέα αυτού. γ) Η ύπαρξη, κατά τη χρονική περίοδο που έχει ως αφετηρία 12 μήνες πριν από την έναρξη της διαδικασίας σύναψης της σύμβασης και λήξη την ημέρα σύναψης αυτής, συμβατικού δεσμού που αφορά είτε στην παροχή εξαρτημένης εργασίας είτε στην εκτέλεση έργου ή παροχή υπηρεσιών ή προμήθεια αγαθών μεταξύ ενός προσώπου των περιπτώσεων α’ ή/και β’ της παραγράφου 3, με οικονομικό φορέα, που συμμετέχει στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης. 5. Τα πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις α’ και β’ της παραγράφου 3 υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν εγγράφως στην αναθέτουσα αρχή τυχόν σύγκρουση συμφερόντων των ιδίων ή των συγγενικών τους προσώπων, υπό την έννοια της περίπτωσης γ’ της παραγράφου 3, σε σχέση με οποιονδήποτε υποψήφιο ή προσφέροντα, από τη στιγμή που λαμβάνουν γνώση της εν λόγω σύγκρουσης, προκειμένου η αναθέτουσα αρχή να είναι σε θέση να προβεί σε διορθωτικές ενέργειες, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 6. Παράλληλα, τα πρόσωπα αυτά οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια σχετική με τη διενέργεια της διαδικασίας σύναψης. 6. Η αναθέτουσα αρχή αποφαίνεται αιτιολογημένα επί της συνδρομής ή μη κατάστασης σύγκρουσης συμφερόντων. Αν η αναθέτουσα αρχή αποφανθεί ότι συντρέχει κατάσταση σύγκρουσης συμφερόντων, ενημερώνει αμέσως την Αρχή και λαμβάνει αμελλητί τα κατάλληλα μέτρα, προς διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων και προς αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού, στα οποία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται η εξαίρεση του συγκεκριμένου προσώπου από οποιαδήποτε συμμετοχή στη σχετική διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης, εφαρμοζομένων και των διατάξεων των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 7 του νόμου 2690/1999 (ΦΕΚ 45/Α/1999). 7. Εάν μια σύγκρουση συμφερόντων είναι αδύνατον να αρθεί με άλλον τρόπο, ο υποψήφιος ή προσφέρων, ο οποίος σχετίζεται με αυτή, αποκλείεται από τη διαδικασία, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην περίπτωση δ’ της παραγράφου 4 του άρθρου 73. 8. Η αναθέτουσα αρχή συντάσσει και αποστέλλει στην Αρχή γραπτή έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τις περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων που εντοπίστηκαν, καθώς και όλα τα επακόλουθα μέτρα που ελήφθησαν, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στο άρθρο 341.
Δηλαδή κάθε σύγκρουση συμφερόντων που ενδέχεται να επηρεάσει την αμεροληψία και ανεξαρτησία του υπαλλήλου ή στελέχους της αναθέτουσας αρχής, πρέπει να αποφεύγεται και να αντιμετωπίζεται εγκαίρως.
Νόμος 2690/1999
Άρθρο 7
Αμεροληψία των διοικητικών οργάνων
1. Ταδιοικητικάόργανα, μονομελή ή συλλογικά, πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
2. Ταμονομελήόργανα, καθώς και τα μέλη των συλλογικών οργάνων, οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διαδικασία που συνιστά συμμετοχή σε λήψη απόφασης ή διατύπωση γνώμης ή πρότασης εφόσον:
α) η ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντός τους συνδέεται με την έκβαση της υπόθεσης, ή
β) είναι σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ΄ ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον από τους ενδιαφερομένους, ή
γ) έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τους ενδιαφερομένους.
3. Τοόργανοή το μέλος του συλλογικού οργάνου, εφόσον κρίνει ότι συντρέχει στο πρόσωπό του λόγος που επιβάλλει την αποχή του, οφείλει να το δηλώσει αμέσως στην προϊστάμενη αρχή ή στον προεδρεύοντα του συλλογικού οργάνου, αντιστοίχως, και να απέχει από οποιαδήποτε ενέργεια. Στις περιπτώσεις αυτές, η προϊσταμένη αρχή, ή το συλλογικό όργανο, αποφαίνεται το ταχύτερο δυνατόν.
4. Αίτησηεξαίρεσηςμονομελούς οργάνου, ή μέλους συλλογικού οργάνου, μπορούν να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Η αίτηση υποβάλλεται στην προϊστάμενη αρχή, ή στον προεδρεύοντα του συλλογικού οργάνου, ή στο αποφασίζον όργανο, κατά περίπτωση. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται και στην περίπτωση αυτή τα οριζόμενα στην τελευταία περίοδο της προηγούμενης παραγράφου.
5. Ηεξαίρεσημπορεί να διατάσσεται και αυτεπαγγέλτως από την προϊστάμενη αρχή ή το συλλογικό όργανο.
6. Ταοριζόμεναστις προηγούμενες παραγράφους δεν εφαρμόζονται σε περίπτωση που δηλώνεται αποχή, ή ζητείται η εξαίρεση, τόσων μελών συλλογικού οργάνου ώστε τα απομένοντα να μη σχηματίζουν την κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 14 απαρτία.
Πειθαρχικά/Ποινικά Αδικήματα
Παράβαση καθήκοντος (Άρθρο 259 Π.Κ.) Άρθρο 259 – Ποινικός Κώδικας (Νόμος 4619/2019) – Παράβαση καθήκοντος
Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλο τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή, αν η πράξη αυτή δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη.
Αθέμιτη χρηματοδότηση/ανάθεση
Ίσως Κατάχρηση εξουσίας (Άρθρο 239 Π.Κ.);
Κανονισμός GDPR (ΕΕ 2016/679)
Οι υπηρεσίες GDPR πρέπει να ανατίθενται με διαφάνεια και τεκμηρίωση της αναγκαιότητας, από πρόσωπα με δεοντολογική ανεξαρτησία από τη διοίκηση.
Είναι αντίθετο με τις αρχές του GDPR να ανατίθεται η συμμόρφωση με τον GDPR σε εταιρεία ιδιοκτησίας του ίδιου του διοικητικού προσωπικού.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων)
Η εν λόγω ανάθεση:
Παραβιάζει τη νομοθεσία περί σύγκρουσης συμφερόντων.
Θέτει θέμα παράνομης οικονομικής σχέσης μεταξύ ΟΤΑ και στελέχους του.
Συνιστά πιθανή ποινική παράβαση (άρθρο 239 ΠΚ).
ΑΙΤΗΜΑΤΑ
Ζητούμε:
Να κινηθεί κάθε προβλεπόμενη πειθαρχική, ποινική και διοικητική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης των:
Τηδιερεύνηση της σύνδεσης του κ. Κωνσταντίνου Γιώτα με την εταιρεία CYBERMASTER ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε., μέσω ελέγχου στο Γ.Ε.ΜΗ., Εφορία, ΔΟΥ και δημοσίων συμβάσεων.
Τηδιενέργεια πειθαρχικού και ποινικού ελέγχου για ενδεχόμενη παράβαση καθήκοντος και σύγκρουσης συμφερόντων.
Τηνακύρωση της ανάθεσης ως παράνομης και την επιστροφή του δημόσιου ποσού.
Έρευνας για παράβαση καθήκοντος,
Κατά την έρευνα αυτή ζητούμε ρητά και κατηγορηματικά την εξαίρεση του κ Αθανασίου Κωτούλα του τμήματος Διοικητικού- Οικονομικού Ν. Τρικάλων –της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας –Στερεάς Ελλάδος, για λόγους αμεροληψίας, δεδομένου ότι τυγχάνει συμφοιτητής . φίλος και κουμπάρος του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Φαρκαδόνας, σύμφωνα με το Νόμο 2690/1999, άρθρο 7- Αμεροληψία των διοικητικών οργάνων
Παύσηςή απομάκρυνσης του Γενικού Γραμματέα του δήμου Φαρκαδόνας
Οι αποφάσεις ανάθεσης των άλλων δήμων και Νομικών Προσώπων τους, να κοινοποιηθούν στους αντίστοιχους δήμους και Νομικά Πρόσωπα, από τους οποίους έγιναν οι απ’ ευθείας αναθέσεις και εκδόσεις των χρηματικών ενταλμάτων.
Την ενημέρωσή μου για την εξέλιξη της υπόθεσης.
Περαιτέρω έρευνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες που έχουν άλλωστε τα κατάλληλα εργαλεία και διαπιστεύσεις για πιο ενδελεχή και εις βάθος έρευνα.
Συνημμένα:
Απόφαση Δημάρχου του Δήμου Φαρκαδόνας: 212/2024, με ΑΔΑ: Ψ2ΗΥΩΗΗ-44Ω
Αντίγραφο της Απόφασης της ΔΕΥΑ Φαρκαδονας: 6/2023 με ΑΔΑ: Ψ2ΗΥΩΗΗ-44Ω
Ένδεκα (11) επιπλέον με απ’ ευθείας αναθέσεις στην CYBERMASTER από έξι δήμους των Νομών Καρδίτσας και Τρικάλων και Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης, μερικών από τους δήμους αυτούς.
Επτά(7) έγγραφα του τμήματος μητρώου του Εμπορικού Επιμελητηρίου Τρικάλων, Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. , για την ιδιοκτησία κλπ της CYBERMASTER
Έγγραφο από ιστοσελίδα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος με αναζήτηση στη δημοσιότητα του ΓΕΜΗ για την CYBERMASTER
https://publicity.businessportal.gr/company/167601953000
Οποιαδήποτε διαθέσιμη επιβεβαίωση από ΓΕΜΗ ή άλλο φορέα
Με εκτίμηση