Σωτήρης Φαμίσης πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων: Περίληψη Υγειονομικού Πρωτοκόλλου για τα καταλύματα

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

 

  • ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ:

Α)        μάσκα και γάντια για το προσωπικό υποδοχής (ασπίδα προσώπου, προαιρετικά),

Β)        αντισηπτικό, αποστάσεις, υγιεινή χεριών, όχι χειραψίες,

Γ)         διαχείριση ύποπτου κρούσματος,

Δ)        βιβλίο συμβάντων (μη θεωρημένο) για την καταγραφή των περιστατικών ως μέτρο πρόληψης και αντιμετώπισης,

Ε)        προσωπικό της μονάδας            (μόνιμοι, έκτακτοι κ’ πρακτική άσκηση)

 

  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ:

Είναι ευθύνη του ΞΕΕ και των συνεργαζόμενων φορέων

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΣΗΜΑ ΄΄HEALTH FIRST΄΄ : 

Υποχρεωτικό σε εμφανές μέρος της επιχείρησης, απαραίτητο από τις 20-06-2020 για τα καταλύματα 12μηνης διάρκειας και από τις           05-07-2020 για τα λοιπά καταλύματα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:

Τετραψήφιος τηλ. αριθμός: 1572 ή στο site: www.mintour.gov.gr και πληροφορίες γενικά για το υγειονομικό πρωτόκολλο στα τηλέφωνα:

210 3736346, 3736371 υπόψη κκ. Νικολάου, Μπαμπάνου

 

ΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ, ΑΥΤΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΣΕ <50 ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕ >50 ΔΩΜΑΤΙΩΝ.

  • ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ > 50 ΔΩΜΑΤΙΩΝ:

Ορίζεται υπεύθυνος ανά τμήμα λειτουργίας της μονάδας, ο οποίος ενημερώνει / εκπαιδεύει αντίστοιχα τους άλλους εργαζόμενους ανά κλάδο

Προβλέπεται συνεργασία με πάροχο δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας ή ιατρό ανάλογης ειδικότητας (όπως προβλέπεται από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ)

Η πιστοποίηση από κάποιον πιστοποιημένο φορέα, δεν είναι υποχρεωτική

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • Πηγές και τρόπους μετάδοσης του ιού,
  • Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του καταλύματος και των πελατών,
  • Μέθοδοι επικοινωνιακής προσέγγισης επισκεπτών,
  • Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωση ασθένειας του προσωπικού,
  • Μέθοδοι και πρακτικές για καθαρισμό και απολύμανση συγκεκριμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης του ιού,
  • Τήρηση βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του ιού

 

  • ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ < 50 ΔΩΜΑΤΙΩΝ:

Εκπαίδευση ενός ατόμου συντονιστή ο οποίος εκπαιδεύει και τους λοιπούς εργαζόμενους ανεξάρτητα από τα τμήματα λειτουργίας

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ: ΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ!

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ:

  • Εάν κάποιος εργαζόμενος παρουσιάσει συμπτώματα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μένει σπίτι και επιστρέφει μόνο κατόπιν αρνητικών εξετάσεων,
  • Στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια ενώ αν ανήκει σε ευπαθείς ομάδες, ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ διαμένει σε μονόκλινα,
  • Επίσης ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ γίνεται έλεγχος του προσωπικού καθημερινά,
  • Ο ορισμός ατόμου ως διαχειριστή ύποπτου κρούσματος είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ενώ μπορεί να είναι και ο ίδιος με τον υπεύθυνο διαχειριστή.

ΑΛΛΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ:

  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ καταγραφή όλων των πελατών για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, αφού όλοι ενημερωθούν ότι δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στα προσωπικά δεδομένα (GDPR),
  • Τα μέτρα που ισχύουν εντός της επιχείρησης,, ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κοινοποιούνται και σε όλους τους εξωτερικούς συνεργάτες της επιχείρησης,
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, εμφανής ενημέρωση εντός του καταλύματος, έντυπη ή με σχετική σήμανση ή μέσω κοινόχρηστων τηλεοράσεων ενώ,
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ενημέρωση της ιστοσελίδας της επιχείρησης με τα μέτρα,
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για περίπτωση εμφάνισης ιού (μάσκα, γάντια, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακριά ρόμπα και θερμόμετρο laser)
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ, η τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή όπως επίσης και η ελαχιστοποίηση των επαφών με χρήση ηλεκτρονικών λειτουργιών,
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ αντισηπτικό για τους πελάτες, τακτική απολύμανση επιφανειών υποδοχής, τήρηση αποστάσεων σε ουρές και όχι συνωστισμός,
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ απολύμανση κλειδιών και καρτών, check in στις 15:00’ και check out στις 11:00’, απαγόρευση εισόδου στα δωμάτια για τους μη διαμένοντες, απολυμαντικό καθάρισμα σε πόμολα, κομβία και ανελκυστήρες, σωστή χρήση πλυντηρίων και επίσης το προσωπικό δεν καπνίζει, δεν πίνει, δεν τρώει.
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ το προσωπικό καθαριότητας φοράει γάντια, ρόμπα και μάσκα ενώ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τηρεί τους κανόνες υγιεινής (ΜΑΠ) κατά τη συγκέντρωση των ακάθαρτων τα οποία τοποθετεί σε ειδικές σακούλες. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ επίσης τα καρότσια απολυμαίνονται και το πλύσιμο του ιματισμού εντός ή εκτός της επιχείρησης, γίνεται σε θερμοκρασία άνω των 70ο.
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, δεν γίνεται συχνός καθαρισμός του δωματίου παρά μόνο εάν ο πελάτης το ζητήσει. Επίσης, δεν επιτρέπεται η αλλαγή του ιματισμού καθημερινά.
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κανονικό καθάρισμα δωματίου με 24h αναμονή ή σχολαστικό απολυμαντικό καθάρισμα απολύμανσης και άμεση χρήση,
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ, οι υφασμάτινες επιφάνειες πρέπει να καθαρίζονται με σίδερο ατμού σε θερμοκρασία > 70ο,
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ, απομάκρυνση διακοσμητικών, περιοδικών και χρήση θηκών χειριστηρίων.
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ επίσης, ενημέρωση για το πότε καθαρίστηκε το δωμάτιο, η διάθεση αντισηπτικών στο δωμάτιο και το άνοιγμα θυρών / παραθύρων στο δωμάτιο για αερισμό.

 

ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ

ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΠΟΠΤΟΥ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ

Καλείται ο γιατρός με τον οποίο συνεργάζεται το τουριστικό κατάλυμα για την αξιολόγηση του περιστατικού,

Η ΕΝΩΣΗ  ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ  ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ  ΘΕΡΜΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΤΕΩΡΩΝ  
ΣΠΥΡΟ  ΝΙΚΟΛΟΓΙΑΝΝΗ  ΓΙΑ ΤΗΝ  ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ  ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ