Σκληρή κριτική Χρήστου Μαγκούφη στην κυβέρνηση για τον Ε65

magkoyfis_2

 

Με συνεχείς παρεμβάσεις στην κυβέρνηση, ο Βουλευτής Τρικάλων Χρήστος Μαγκούφης ασκεί ασφυκτικές πιέσεις στην κυβέρνηση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65. Ο Βουλευτής θέτει τον οδικό άξονα Ε65 ως κυρίαρχο ζήτημα στις συνεδριάσεις των επιτροπών οικονομικών και περιφερειών και ζητά με επιμονή από την κυβέρνηση να δεσμευτεί να προχωρήσει η κατασκευή και η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό.

Συγκεκριμένα, ο Χρήστος Μαγκούφης άσκησε σκληρή κριτική για μία σειρά θεμάτων, επιρρίπτοντας πολιτικές ευθύνες στις ηγεσίες του Υπουργείου Μεταφορών: «Από την εποχή των εγκληματικών λεοντείων συμβάσεων του κ. Σουφλιά μέχρι σήμερα, διήλθαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ αρκετοί Υπουργοί, ο κ. Σουφλιάς, ο κ. Ρέππας, ο κ. Ραγκούσης και τώρα εσείς κύριε Βορίδη. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα συζητήσεις, διαβουλεύσεις και ξανά συζητήσεις, ξανά διαβουλεύσεις. Επιτέλους, τί θα γίνει; Πρέπει να παρθεί μία απόφαση. Υπάρχει ελληνική πολιτεία σε αυτόν τον τόπο ή όχι;».

Συνέχισε ασκώντας δριμύ κατηγορώ, παρουσία του Υπουργού και του Υφυπουργού Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδη και Γ. Μαγκριώτη, σε όσους προσπαθούν να προστατέψουν τα συμφέροντα των τραπεζών και των εταιρειών εις βάρος των ελλήνων πολιτών και τους κάλεσε να αναλάβουν άμεσα πολιτική ευθύνη να ξεκαθαριστούν αυτά τα ζητήματα, χωρίς περιστροφές και χωρίς χρονοτριβή.

Αλλά και σε όσους επικαλούνται περιβαλλοντικά κωλύματα στην κατασκευή του τμήματος του έργου Βόρεια της Καλαμπάκας, και συγκεκριμένα προβλήματα για την προστασία της αρκούδας, ο Χρήστος Μαγκούφης άσκησε έντονη κριτική και τόνισε την αστάθεια των επιχειρημάτων λέγοντας: «Κατάγομαι από την περιοχή, στα 60 χρόνια μου δεν έχω δει αρκούδα στην περιοχή, είδα όμως κατά την διάρκεια της τελευταίας πενταετίας να γεμίζει η περιοχή μετά το Αγιόφυλλο προς Γρεβενά από πινακίδες για την προστασία της αρκούδας και αυτό είναι μια δράση από τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, οι οποίες έχουν απομυζήσει το Ελληνικό Δημόσιο παίρνοντας χρήματα προκειμένου να συνυπογράψουν τις λεγόμενες περιβαλλοντικές μελέτες για να περπατήσουν τα έργα και είμαι σαφής και κατηγορηματικός σε αυτό τον τομέα». Ο Βουλευτής τόνισε ότι δεν τάσσεται σε καμία περίπτωση κατά των περιβαλλοντικών θεμάτων, αλλά δεν δέχεται την επιφατική πρακτική περί προστασίας του περιβάλλοντος και της αρκούδας από ΜΚΟ, προκειμένου να απομυζήσουν τεράστια χρηματικά ποσά από το ελληνικό δημόσιο.

Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, αναφερόμενος στον Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκη Βορίδη, χαρακτήρισε τα στοιχεία που έδωσε ο Υπουργός αναφορικά με το κόστος και τα οικονομικά οφέλη από την κατασκευή του Ε65 ως «μπλόφα», ενώ τόνισε ότι δεν συνυπολογίζεται το πληθυσμιακό δυναμικό. Αναφέρει με κατηγορηματικό τρόπο ότι: «Θα ήθελα καλύτερη ανάλυση…για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 υπολογίζετε ότι θα έχουμε εισπράξεις 43.068.00 ευρώ ως το τέλος της κατασκευής. Αυτό, πόθεν προκύπτει; Σε σχέση με το φορτίο των κινουμένων πολιτών με τα αυτοκίνητά τους, γιατί τίθεται έτσι; Κάνουμε μια σύγκριση με την Πελοπόννησο, το βόρειο κομμάτι, αναφέρετε 943.766.000. Εάν συγκρίνουμε το φορτίο από το πληθυσμιακό δυναμικό, το οποίο κινείται προς το κέντρο των Αθηνών και αφορά 12 νομούς και συγκεκριμένα αφορά τη Φθιώτιδα, την Ευρυτανία, τη Λάρισα, την Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Γιάννενα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Καστοριά, τη Φλώρινα, την Πέλλα και την Ημαθία εν μέρει, βλέπουμε ότι τα πράγματα δεν θα είναι έτσι για τις εισπράξεις από τα διόδια, γιατί ο Ε65 αφορά αυτούς τους νομούς είτε εκατό τοις εκατό, ως προς την κυκλοφορία τους είτε με μικρότερα ποσοστά και αν ολοκληρωθεί ο Ε65 και γίνει η σύνδεση ΠΑΘΕ-Εγνατίας, τότε οι πολίτες θα προτιμήσουν αυτόν τον άξονα».

Όσον αφορά στην αναγκαιότητα του άξονα, ο Χρήστος Μαγκούφης επισήμανε την εξυπηρέτηση στην κυκλοφορία 12 Νομών, τη σύνδεση των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και του Βόλου μέσω της Εγνατίας και του Ε65, αλλά και τη σύνδεση μέσω αυτών των οδών με την Αλβανία και τα Σκόπια, που θα ωφελήσει σημαντικά τις εμπορικές δραστηριότητες.

Τέλος, ο Βουλευτής απαίτησε από την κυβέρνηση να γίνει ειδική συνεδρίαση στην επιτροπή για να κουβεντιαστούν με λεπτομέρειες όλα τα στοιχεία για την κατασκευή του Ε65 και της σύνδεσης του με την Εγνατία Οδό.