Σ. Παπαδόπουλος: Τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για την επαναδρομολόγηση των σιδηροδρομικών μετακινήσεων

Μετά την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πριν από ένα μήνα περίπου, για την  δρομολόγηση λεωφορείων από τα Τρίκαλα  μέχρι τον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου για την ανταπόκριση με την  αμαξοστοιχία Intercity, εκφράζονται ανησυχίες να χαθεί το μοναδικό υπάρχον απευθείας δρομολόγιο από Αθήνα προς Καλαμπάκα και να αντικατασταθεί με ανταπόκριση στα Παλαιοφάρσαλα.

Οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις των δρομολογίων συνιστούν δυσχερή εξέλιξη, όσον αφορά την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, την ίδια ώρα που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζει την προκλητική καταστρατήγηση των συμβατικών της υποχρεώσεων, ενώ εισπράττει κανονικά τη διόλου ευκαταφρόνητη κρατική επιδότηση και ενώ, παρά τη δημοπράτηση της ηλεκτροδότησης της γραμμής, η τύχη του έργου αγνοείται.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ενδεχομένως το επόμενο στάδιο μιας σειράς αποφάσεων, με απώτερο στόχο αρχικά την απαξίωση και μακροπρόθεσμα την οριστική κατάργηση της γραμμής, την ίδια ώρα που σε ολόκληρη την Ευρώπη :

  • αναγνωρίζεται η καταλυτική συμβολή του σιδηρόδρομου στην ασφάλεια των μετακινήσεων, στη περιβαλλοντική προστασία και στην πράσινη μετάβαση
  • δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις και τα δίκτυα εκσυγχρονίζονται προκειμένου να επιτυγχάνονται ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες.

Παράλληλα και στη χώρα μας σχεδιάζεται η επέκταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης προς  την δυτική Μακεδονία, τα δυτικά  Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη καθώς και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τελικό προορισμό την Ιταλία.

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση  και οι πολιτικοί εκπρόσωποι της Δυτικής Θεσσαλίας οφείλουμε να συνεργαστούμε για την επιτάχυνση των τελικών αποφάσεων για τις επεκτάσεις και την ένταξή τους στα χρηματοδοτούμενα διευρωπαϊκά δίκτυα μετακινήσεων.

Με βάση τα παραπάνω, προέχει η αντικατάσταση των λεωφορείων με τρένα και καθίσταται επιτακτική η ανάγκη τροποποίησης των εν λόγω δρομολογίων, εφόσον το επιβάλλουν το δημόσιο συμφέρον και οι πάγιες ανάγκες τακτικής παροχής υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό της δυτικής Θεσσαλίας.

Τα δρομολόγια θα πρέπει να σχεδιαστούν κατά τρόπο που να εξυπηρετούν τους επιβάτες και να σταματήσει επιτέλους το φαινόμενο της μετακίνησης άδειων συρμών σε δρομολόγια προγραμματισμένα σε ακατάλληλες ώρες.

Η Κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει άμεσα για την επαναδρομολόγηση  όλων των σιδηροδρομικών μετακινήσεων από Καλαμπάκα – Τρίκαλα – Καρδίτσα προς την Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και για την ταχεία ολοκλήρωση  του έργου της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής.