«Καλές οι εξαγγελίες και οι “μειώσεις” στο ρεύμα, αλλά στην πράξη το μόνο που βλέπουμε είναι μια ξεπερασμένη τακτική επικοινωνιακής εξυπηρέτησης των κυβερνητικών ή εταιρικών συμφερόντων. Μπορεί η χονδρική τιμή να κατέβηκε κατά 20%, όμως η τελική τιμή για τον καταναλωτή παραμένει εγκλωβισμένη στο παιχνίδι της αγοράς και του ανταγωνισμού που, αντί να προστατεύει τον απλό άνθρωπο, απλώς προσπαθεί να εξασφαλίσει «τους καλούς πελάτες». Δηλαδή, εκείνους που πληρώνουν χωρίς να διαμαρτύρονται.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό, οι «μειώσεις» δεν είναι παρά μια στρατηγική για να κρατήσουν τις εταιρείες ενέργειας και τις κυβερνήσεις αλώβητες από το βάρος της πραγματικότητας. Αν οι τιμές δεν πέφτουν πραγματικά στην λιανική, τότε τι ακριβώς κερδίζει ο καταναλωτής; Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εταιρείες, μάλλον προτιμούν να ρίχνουν το βάρος σε προσεκτικά επιλεγμένα πελατολόγια, που ξέρουν ότι θα πληρώσουν χωρίς αντιρρήσεις. Οι υπόλοιποι; Πληρώνουν το τίμημα του μη “καλού” πελάτη.
Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση χρησιμοποιεί το ρεύμα ως εργαλείο επικοινωνίας, για να δείξει ότι κάνει κάτι για τους πολίτες, χωρίς στην πραγματικότητα να επιλύει το πρόβλημα. Η ουσία του μέτρου είναι λιγότερο σημαντική από το πώς παρουσιάζεται στον κόσμο.
topontiki.gr