Πρωτοβουλία καθηγητών Τρικάλων-Πανδημία, αξιολόγηση, ΕΠΑΛ, εκλογές – παρωδία Υπηρεσιακών Συμβουλίων

Αυταρχικές ιδεοληψίες του ΥΠΑΙΘ και αδιαφορία για τη σχολική κοινότητα:

Πανδημία, αξιολόγηση, ΕΠΑΛ, εκλογές – παρωδία Υπηρεσιακών Συμβουλίων

Η εγκληματική αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στην πανδημία και τις επιπτώσεις της σε ολόκληρη την κοινωνία είναι πλέον εμφανής με τα κρούσματα των τελευταίων ημερών να ξεπερνούν τα 2.000 και τα τμήματα ή σχολεία σε αναστολή λειτουργίας να είναι πια τα 440.

Τον Αύγουστο η κυβέρνηση με πολιτική επιλογή της αποφάσισε να ανοίξει τα σχολεία με πλήρη σύνθεση, γεγονός που σημαίνει ότι πάνω από ένα εκατομμύριο μαθητές/τριες στοιβάζονται σε τμήματα 18 έως 27 ατόμων. Επίσης, με πολιτική επιλογή άφησε ανεκμετάλλευτους οκτώ ολόκληρους μήνες χωρίς να προβεί σε κανενός είδους σχεδιασμό για ασφαλή λειτουργία των σχολείων από τον Σεπτέμβρη, χωρίς επιπλέον προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας και εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς αξιοποίηση υπαρχουσών κενών αιθουσών και επιπλέον χώρων προς αποφυγή του συνωστισμού, καθώς και χωρίς διενέργεια δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Αντίθετα, διατυμπάνιζε στα ΜΜΕ τη δωρεάν διανομή μασκών, μέτρο που εξελίχθηκε σε φιάσκο καθώς τα σωστά μεγέθη δεν έχουν ακόμα φτάσει στα σχολεία, παρόλο που τα κονδύλια έχουν ήδη διατεθεί.

Και ενώ τα σχολεία και τα τμήματα κλείνουν το ένα μετά το άλλο, το Υπουργείο συνεχίζει με πολιτική επιλογή να μην έχει εξασφαλίσει την πρόσβαση των παιδιών και των εκπαιδευτικών σε τεχνολογικό εξοπλισμό για την πραγματοποίηση διαδικτυακών μαθημάτων, όπου αυτά αποτελούν αναπόδραστη ανάγκη.

Και ενώ ακούμε μόνο «ακριβοπληρωμένα» λόγια για το θέμα της υγειονομικής ασφάλειας και του σεβασμού των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, ενώ βαδίζουμε σε κινούμενη άμμο και μέσα στα σχολεία ζούμε πρωτόγνωρες συνθήκες, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θεωρεί ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα, εφαρμόζοντας τον κατάπτυστο νόμο 4692/2020 στον οποίο αντιτίθεται με σοβαρά επιχειρήματα η εκπαιδευτική κοινότητα. Και πράγματι αναρωτιόμαστε πώς θα εφαρμοστεί η αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες που κλείνουν λόγω πανδημίας, που δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό για τις ανάγκες των διαδικτυακών μαθημάτων, που έχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σε προσωπικό καθαριότητας και που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν καμία από τις εκπαιδευτικές δράσεις που οργάνωναν τα προηγούμενα χρόνια; Πράγματι αναρωτιόμαστε πώς θα «αξιολογηθεί» το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας για τις πολιτικές του επιλογές, όταν συστηματικά κωφεύει στις επισημάνσεις μαθητών γονιών και εκπαιδευτικών για τα διαχρονικά και έκτακτα προβλήματα και αδιαφορεί για τα αιτήματά τους;

Με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» η Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε, επίσης, ότι θα προχωρήσει σε νέο νόμο για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την Ομοσπονδία, εισακούοντας μόνο τις επιθυμίες του ΣΕΒ  και της θεοποιημένης αγοράς, με πρότυπα ΕΠΑΛ που θα υπακούν και θα συνδέονται με τις πρόσκαιρες απαιτήσεις της, με επαναφορά των μεταγυμνασιακών επαγγελματικών σχολών κατάρτισης για πτυχία επιπέδου τρία, που οδηγούν σε κακοπληρωμένα «μαστοράκια» και όχι σε εξειδικευμένους επαγγελματίες με την απαραίτητη τεχνολογική γνώση.

Αποφεύγοντας τον διάλογο ακολουθεί την ίδια αυταρχική ιδεοληψία και στις εκλογές για τη ανάδειξη των αιρετών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Όσον αφορά σε αυτές, αρνείται το αίτημα για αναβολή των εκλογών και την παράταση των θητειών των αιρετών, μέχρι να υπάρξουν πρόσφορες υγειονομικά συνθήκες (ομόφωνη πρόταση τριών εκπαιδευτικών ομοσπονδιών). Αντίθετα, προχωράει σε διαδικασία ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, χωρίς τις δημοκρατικές προϋποθέσεις του συνέρχεσθαι και συνδιαλέγεσθαι και χωρίς να διασφαλίζει ούτε στο ελάχιστο την προστασία των προσωπικών δεδομένων εκλογέων και ψηφοφόρων. Μάλιστα με νέα τροπολογία, 8 μέρες πριν τις “ηλεκτρονικές εκλογές” δίνει στον εαυτό της (!) πλήρη εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στην εκλογική διαδικασία και ορίζει διμελείς εφορευτικές επιτροπές, παρακάμπτοντας την άρνηση συμμετοχής των ΕΛΜΕ σε αυτές! Όταν οι νόμοι δεν συμφωνούν με τις επιθυμίες της Κυβέρνησης των “Αρίστων” τόσο το χειρότερο για τους νόμους!

Καλούμε την κυβέρνηση, έστω και τώρα, να εγκαταλείψει τις ιδεοληψίες της και να αναλάβει τις πολιτικές της ευθύνες απέναντι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και πραγματοποιήσει ουσιαστικό διάλογο με τα συνδικαλιστικά μας όργανα. Τα επικοινωνιακά παιχνίδια δεν λύνουν τα προβλήματα.

Είναι ζήτημα δημοκρατίας!