Πειραματική διδασκαλία Γεωμετρίας από τον Σεραφείμ Σαμορέλη στο 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων
Την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015, σε τμήμα μαθητών της Β΄ τάξης του 8ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων, πραγματοποιήθηκε δίωρη πειραματική διδασκαλία από τον καθηγητή μαθηματι-κών Σεραφείμ Σαμορέλη, με θέμα:
«Μεγιστοποίηση της περιμέτρου και του εμβαδού ορθογωνίου τριγώνου σταθερής υποτεί-νουσας, με αφορμή ένα φυσικό πρόβλημα από την ενότητα της ‘Ελλειψης».
Τη διδασκαλία παρακολούθησαν ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Δημήτρης Ντρίζος και 13 καθηγητές μαθηματικών από τα 2ο, 3ο και 8ο Γενικά Λύκεια Τρικάλων, τα Γενικά Λύκεια Καλαμπάκας, Βαλτινού και Πύλης, το 1Ο Επαγγελματικό Λύκειο Τρικάλων, τα Επαγγελματικά Λύκεια Καλαμπάκας και Πύλης και το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λυκειακές τάξεις Τρικάλων.
Με τη λήξη της διδασκαλίας ακολούθησε διεξοδική συζήτηση με στόχο την κριτική ανάλυση της διδασκαλίας και την ανάδειξη καλών διδακτικών πρακτικών.
Κατά την άποψη όλων που την παρακολούθησαν, η διδασκαλία χαρακτηρίστηκε επιτυχημένη στο επίπεδο της πρακτικής της διαχείρισης, οι μαθητές συνέπραξαν δημιουργικά στα ερωτή-ματα που τέθηκαν για διαπραγμάτευση, και αναδείχθηκαν αποτελέσματα που μας επιτρέ-πουν να χαρακτηρίζουμε μια διδασκαλία ως ποιοτική και παράλληλα αποτελεσματική.
Η εν λόγω πειραματική διδασκαλία εντάσσεται στο πλαίσιο σεμιναρίου μαθηματικής παιδείας που συντονίζεται και οργανώνεται από τον κ. Ντρίζο, υπό τον τίτλο «Για μια δημιουργική τάξη μαθηματικών από την οπτική της Ευκλείδειας και της Αναλυτικής Γεωμετρίας».
Σημειώνεται ότι διαμέσου των πειραματικών διδασκαλιών, αλλά και του κύκλου συζητήσεων που τις ακολουθούν, επιδιώκεται να διευκρινιστούν και εμπεδωθούν οι προϋποθέσεις που οριοθετούν μια «διερευνητική τάξη μαθηματικών». Να προσδιοριστούν οι απαιτήσεις της ορ-γάνωσης, της καθοδήγησης και του συντονισμού μιας τέτοιας τάξης, που σκοπεύει να καλλι-εργήσει την «κριτική σκέψη», η οποία είναι τελικά και το ποιοτικό ζητούμενο της μαθηματικής εκπαίδευσης.
.