Περισσότερα από 320 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλη τη Θεσσαλία αποκτούν ισότιμη πρόσβαση στη γνώση – Πρόγραμμα 30 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2021-2027 για τα επόμενα 5 σχολικά χρόνια για προσλήψεις εκπαιδευτικών και ειδικού προσωπικού
Περισσότερα από 320 παιδιά με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλη τη Θεσσαλία αποκτούν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση με νέο πρόγραμμα που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός υπέγραψε την απόφαση ένταξης στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2021-2027 προγράμματος συνολικού προϋπολογισμού 30 εκατομμυρίων ευρώ, από τη νέα σχολική χρονιά 2023-2024 και για τα επόμενα πέντε σχολικά έτη που περιλαμβάνει:
-την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σχολικών νοσηλευτών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού για τη μαθησιακή υποστήριξη μέσα στη σχολική τάξη μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε 280 σχολικές μονάδες προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Θεσσαλίας και για
-την πρόσληψη εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για την στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), στα οποία γίνεται η διαγνωστική αξιολόγηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών και μαθητριών.
«Όλοι έχουν δικαίωμα στις ίσες ευκαιρίες. Είμαστε ένα με την κοινωνία, και το αποδεικνύουμε με πράξεις» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Δίνουμε τη δυνατότητα σε εκατοντάδες παιδιά να έχουν ισότιμη πρόσβαση στη σχολική γνώση και στην εξίσου πολύτιμη κοινωνικοποίηση μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Καλύπτουμε το μισθοδοτικό κόστος για προσλήψεις εκατοντάδων εκπαιδευτικών που θα τα υποστηρίξουν στην μαθησιακή διαδικασία αλλά και ειδικών επιστημόνων για παιδιά που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν ή χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας. Με επίκεντρο τον άνθρωπο, η Περιφέρεια Θεσσαλίας αγωνίζεται με έργα, δράσεις, πρωτοβουλίες για μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς».
Οι στόχοι του Προγράμματος
Μέσω του προγράμματος επιδιώκεται η στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της συνεκπαίδευσης και η ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στα σχολεία γενικής αγωγής της Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί η συμπερίληψη και η ισότιμη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΑμεΑ και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ. Επίσης, λαμβάνονται υπόψη οι προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί καθώς και το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Ειδικότερα επιτυγχάνεται:
– η ενίσχυση των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς οι οποίοι συλλειτουργούν και συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης και υποστηρίζουν τους μαθητές/τριες με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με εύλογες προσαρμογές στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους. Επίσης, οι σχολικές μονάδες υποστηρίζονται με το αναγκαίο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για τους μαθητές/τριες που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν και το αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) για όσους μαθητές/τριες χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας.
– η ενίσχυση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ – πρώην ΚΕΣΥ) με εκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για την αξιολόγηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών με στόχο την συμπερίληψη και ένταξη τους στο σχολικό περιβάλλον, τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου.
– η ανάπτυξη Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και η σύσταση και λειτουργία Επιτροπών Διαγνωστικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) με την υποστήριξη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί) για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών και την παραπομπή τους στα ΚΕΔΑΣΥ για γνωμάτευση όταν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, συνεχίζουν να έχουν
δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον.