Παρεμβάσεις ΠΕ: Ειδική αγωγή με πιστοποίηση από τα LIDL διοίκησης και ΕΣΠΑ

 

Το υπουργείο παιδείας σε συνεργασία με το ΙΕΠ φιλοδοξούν με διαδικασία κατ’ επείγοντος να υλοποιήσουν εντός του Μάρτη επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, που καλύπτουν ανάγκες στην παράλληλη στήριξη χωρίς εξειδίκευση στην ΕΑΕ. Κάθε άλλο παρά κόπτονται για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αφού οδηγό τους αποτελεί μόνο η όπως-όπως υλοποίηση του έργου σε προβλεπόμενο χρόνο, όπως προκύπτει από την αντίστοιχη πράξη του ΕΣΠΑ. Με έτοιμο υλικό από προηγούμενες επιμορφώσεις και υποστήριξη από τη μονάδα ειδικής αγωγής του ΙΕΠ, δίνουν πιο «έγκυρο κρατικό» χαρακτήρα πιστοποίησης σεμιναρίων και νομιμοποιούν ολιγοήμερες επιμορφώσεις ως πιστοποίηση ISO στην ειδική αγωγή.

Τέτοιου είδους επιμορφώσεις, βρίσκονται μακριά από τις διεκδικήσεις μας που ζητούν ουσιαστικές διαδικασίες μέσα από σταθερές δημόσιες και δωρεάν επιμορφωτικές δομές οι οποίες θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα πρόκειται για απαξίωση των πτυχίων, υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ευελιξία στην εργασία. Μια εργασία όπου όλοι θα τα κάνουν όλα, προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού σύμφωνα με τις επιταγές του ΟΟΣΑ.

Είναι φανερό πως ο στόχος είναι η ολοκλήρωση και μόνο ενός προγράμματος ΕΣΠΑ,  που προωθεί την υλοποίηση του Ν. 4415/2016 για άκριτη διάθεση εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ, αφού η διαδικασία νομιμοποιεί την τοποθέτηση συναδέλφων γενικής αγωγής σε θέσεις ΕΑΕ. Εξυπακούεται ότι οι ολιγόωρες επιμορφώσεις παρασάγγας απέχουν από την απαραίτητη εμβάθυνση στην ΕΑΕ, ενώ η κρατική ολιγωρία δεν έχει τελειωμό: χρόνια υποστελέχωση, κατάργηση εκπαιδευτικών αδειών και Μαρασλείου, μηδενικοί διορισμοί στην ΕΑΕ.

Στην ίδια πλευρά η εφημερίδα της Αυγής, αντικαθιστώντας το γραφείο τύπου του υπουργείου διαφημίζει την επιμόρφωση και μας ενημερώνει ότι το έργο αφορά 600 και πλέον εκπαιδευτικούς. Η Αυγή μας «πληροφορεί» εμμέσως ότι πάνω από 200 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δίχως κριτήρια ένταξης στην ΕΑΕ καλύπτουν τμηματικά ή εξ ολοκλήρου κενά παράλληλης στήριξης, την ώρα που χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές παραμένουν άνεργοι. Αποφεύγει όμως, όπως ο διάολος το λιβάνι, να αναφέρει την πραγματική κατάσταση που θέλει μέχρι και 4 εκπαιδευτικούς να διαθέτουν το ακάλυπτο διδακτικό τους ωράριο στην παράλληλη στήριξη ενός μαθητή. Την ίδια στιγμή με τη «διαφήμιση» του έργου του υπ. παιδείας συσκοτίζεται το μέγεθος της παραβίασης του δικαιώματος χιλιάδων μαθητών σε δημόσια και δωρεάν ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ως τώρα στην παράλληλη στήριξη προσλήφτηκαν μόλις 315 νηπιαγωγοί και 2.113 δάσκαλοι, με τα εγκεκριμένα αιτήματα να ξεπερνούν τα 5.000).

Πάρα ταύτα παραμένει χρήσιμη γιατί αποκαλύπτει την πραγματική στόχευση του υπουργείου, που είναι η μείωση του κόστους μέσω της επιβολής κι εμπέδωσης της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής αλά ΟΗΕ. Με όχημα τη συγκεκριμένη επιμόρφωση επιχειρούν να προετοιμάσουν το έδαφος για το επόμενο έτος. Προσβλέπουν στη δραστική μείωση της πρόσληψης αναπληρωτών διαμέσου της εφαρμογής των τροπολογιών για τα τμήματα ένταξης και τη διάθεση εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ δίχως κριτήρια. Σοβαρά ερωτηματικά επίσης εγείρονται με την επέκταση του ωραρίου των ειδικών σχολείων, δεδομένου ότι η αναδιάρθρωσή τους προβλέπει τη μετατροπή τους σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια «σχολείο για όλους» χωρίς σταθερές δομές που θα καλύπτουν επαρκώς τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που δικαιούνται ειδική αγωγή κι εκπαίδευση, αλλά με εφαρμογή της διαφοροποιημένης ως  εκπαιδευτικής πολιτικής που τίποτα άλλο παρά αποτυχία για τον ίδιο τον μαθητικό πληθυσμό με ε.ε.α. δεν έχει να επιδείξει όπου εφαρμόστηκε.

Ως Παρεμβάσεις υπογραμμίζουμε ότι η υλοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών εμπερικλείει πολλά προαπαιτούμενα που σχετίζονται με τα ποιοτικά αλλά και τα ποσοτικά χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης που το κράτος πρέπει να τους παρέχει, αλλά κυρίως σχετίζονται με το κατά πόσο η εκπαίδευσή τους απαντά στις διαπιστωμένες ανάγκες τους.

Καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να αντιπαλέψει την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που υλοποιεί οδηγίες ΕΕ-ΔΝΤ και ΟΟΣΑ και ανεβάζει στο βωμό των θυσιών μορφωτικά δικαιώματα μαθητών ειδικής αγωγής, την ίδια στιγμή που καταστρατηγεί τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στο χώρο της εκπαίδευσης, δημιουργώντας ακόμα πιο ελαστικές εργασιακές σχέσεις και ρευστές δομές σε όλο το μήκος της ειδικής αγωγής.