Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Erasmus Blended Intensive Program (BIP) 7-11 Οκτωβρίου 2024

Erasmus Blended Intensive Program (BIP)

Non-formal Spaces of Education. Reclaiming the School as a Space of Commons

Παν. Θεσσαλίας, Τμ. Αρχιτεκτόνων, 7-11 Οκτωβρίου 2024

(http://www.arch.uth.gr/el/activities/3346)

 

Συνοπτική περιγραφή

Το Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Παν. Θεσσαλίας συνδιοργανώνει με το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Παν. Θεσσαλίας και με την υποστήριξη του προγράμματος Erasmus + το  Blended Intensive Program  Nonformal Spaces of Education. Reclaiming the School as a Space of Commons. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 10 πανεπιστήμια, από το ICSTE- Instituto Universitário de Lisboa (Πορτογαλία), το Hochschule Anhalt- Anhalt University of Applied Science (Γερμανία), το Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias (Πορτογαλία), το Università degli Studi di Pavia (Ιταλία), το Technical University of Iasi (Ρουμανία), το Université de Liège (Βέλγιο), το Università degli Studi di Padova (Ιταλία), το Università Iuav di Venezia (Ιταλία), το Arab Academy for Science and Technology (Αίγυπτος) και το Lebanese American University (Λίβανο).

Σε μια περίοδο που οι παιδαγωγικές αναδιαμορφώνονται σύμφωνα με τις νέες κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες, τα σχολεία καλούνται περισσότερο από ποτέ να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο για τις μελλοντικές γενιές. Νέα προγράμματα ενσωματώνονται στα καθημερινά προγράμματα των σχολείων με απογευματινές δραστηριότητες και πρόσθετα μαθήματα αλλά οι  χώροι εκπαίδευσης  έχουν μελετηθεί με τυπολογικά μοντέλα βασισμένα σε άκαμπτα εκπαιδευτικά σχήματα – η τυπική ιεραρχική εκπαίδευση, ο έντονος διαχωρισμός μεταξύ διδασκαλίας και παιχνιδιού, η οργάνωση του  χώρου σε διαδρόμους και τάξεις, η απομόνωση του χώρου της σχολικής αυλής.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη διερεύνηση σχεδιασμού νέων εκπαιδευτικών χώρων σε ήδη υπάρχοντα σχολεία σε ένα πλαίσιο που περιλαμβάνει την προσβασιμότητα όλων, την  ενσωμάτωση διαφορετικών  κοινωνικών ομάδων, πρόγραμμα υποστήριξης  μαθησιακών διαταραχών, την ενεργό συμμετοχή της κοινότητας, την ανταλλαγή γνώσεων, τη φροντίδα. και την έμφαση στο ρόλο του παιχνιδιού στην εκπαίδευση. Πώς μπορούμε να φανταστούμε νέους σχολικούς χώρους που ενισχύουν συνέργειες ανάμεσα στις μαθησιακές διαδικασίες και στην κοινότητα  με στόχο την  κοινωνική ευημερία και το βιώσιμο περιβάλλον;  

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 35 περίπου ξένοι και 10 Έλληνες φοιτητές και φοιτήτριες από τα 9 πανεπιστήμια ,  25 περίπου διδάσκοντες και διδάσκουσες καθώς και  προσκεκλημένοι από το ΑΠΘ, το ΕΜΠ, και από τις ΜΚΟ Δεσμός, Mamagea και ΕLIX.

Οι συμμετέχοντες  θα συνεργαστούν με τους μαθητές και τους  δασκάλους του  5ο και 11ο Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας. Επίσης, θα επισκεφτούν την Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του ΑΡΣΙΣ και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Μακρινίτσα καθώς και το Ειδικό Σχολείο “Παιδόπολη” στην Αγριά, για να καταλάβουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες διαφορετικών πληθυσμιακών ομάδων.