Παναγιώτα Μανταλιά: Οι Αφανείς ήρωες της εκπαίδευσης

Περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο και 575 εκατομμύρια μαθητές σε περίπου 188 χώρες σε όλο τον κόσμο αναφέρθηκαν ότι έχουν επηρεαστεί από το κλείσιμο σχολείων και πανεπιστημίων λόγω προληπτικών μέτρων που έλαβαν οι χώρες κατά της εξάπλωσης του COVID-19 (UNESCO, 2020). Λόγω της απομόνωσης, η χρήση της τεχνολογίας έχει θεωρηθεί η καταλληλότερη (αν όχι η μόνη) εναλλακτική λύση για τη διατήρηση της λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων σε πολλά μέρη του κόσμου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Εκτός από τις περιστάσεις που προκαλούνται από την κοινωνική απομόνωση και άλλους προσωπικούς παράγοντες, οι ανησυχίες των γονέων θεωρείται ότι επηρεάστηκαν από την αδυναμία τους να βοηθήσουν τα παιδιά τους στην απομακρυσμένη / διαδικτυακή μάθηση, την έλλειψη πρόσβασης στην απαραίτητη τεχνολογία και το Διαδίκτυο ή την ανεπάρκεια των τεχνολογικών μορφών που χρησιμοποιούνται για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οικονομικές δυσκολίες (UNESCO 2020).

Από την άλλη πλευρά, οι ανησυχίες των εκπαιδευτικών που ασχολούνται με τις διδακτικές διαδικασίες έχουν παρατηρηθεί ότι σχετίζονται με τις ικανότητές τους να διεξάγουν απομακρυσμένη / διαδικτυακή μάθηση λόγω του επιπέδου των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους στη χρήση της τεχνολογίας, την πρόσβασή τους στην τεχνολογία και -απομόνωση στο σπίτι. Παρ’όλα αυτά όλοι φάνηκαν αντάξιοι της θέσης τους. Οι εκπαιδευτικοί ξεπέρασαν τις δυσκολίες και κράτησαν την εκπαίδευση ζωντανή. Ώρες μπροστά στην οθόνη κατάφεραν να ανταποκριθούν στο ψηφιακό άλμα της εκπαίδευσης. Οι γιατροί υποστηρίζουν ότι η υπέρβαση του επιτρεπτού χρόνου μπροστά από τις οθόνες των υπολογιστών μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες στην όραση καταστρέφοντας μια πολύ σημαντική πρωτεΐνη και σταδιακά να προκαλέσει ξηροφθαλμία. Αυτό δεν αποτέλεσε τροχοπέδη για την συμβολή των εκπαιδευτικών στην επιτυχία της εκπαίδευσης των μαθητών αλλά και για τους μαθητές να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όλοι οι εκπαιδευτικοί εξοπλίστηκαν όσο μπορούσαν με ηλεκτρονικές συσκευές, οι μαθητές το ίδιο. Δημιουργήθηκαν φοβερές παρουσιάσεις, εξαιρετικές εργασίες, εκπαιδευτικά σενάρια. Υπάρχουν προβλήματα τα οποία με καλή θέληση μπορούν να ξεπεραστούν αρκεί να υπάρχει θέληση για το καλύτερο.

Μέσα λοιπόν σε αυτή την δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο λόγω του COVID-19 οι εκπαιδευτικοί ξεπέρασαν τα όρια τους , ανταποκρίθηκαν στις συνθήκες και έβαλαν το λιθαράκι τους στο να βοηθήσουν το πιο σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού: την νέα γενιά!!

 

Μανταλιά Παναγιώτα,  ΠΕ80

MSc, Ηγεσία στην Εκπαίδευση

Υποψήφια διδάκτωρ στο ΗΜΜΥ