«Πάμε Βιβλιοθήκη;»

biblio

Το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων σε συνεργασία με τη Σχολική Βιβλιοθήκη ( σχολικό έτος 2010-2011) δημιούργησε τη μαθητική ταινία -έρευνα «Πάμε Βιβλιοθήκη;», μια «ανίχνευση» με βάση συνεντεύξεις με ποικιλία ερωτήσεων για τη σχέση των μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση. Η ταινία είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και αποτελεί προϊόν εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού, κοινωνιολογικού και βιωματικού προβληματισμού.

Οι Υπεύθυνες της καινοτόμου δράσης-ταινίας,  Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός και Βάγγου Ευφροσύνη, φιλόλογος, αφού «αναρωτήθηκαν» για:

ü παραγωγή μιας νέας προσέγγισης στην εκπαιδευτική διαδικασία που στηρίζεται σε θεωρητική τεκμηρίωση

ü εισαγωγή για πρώτη φορά στο σχολείο μιας καθιερωμένης πρακτικής ή παιδαγωγικής προσέγγισης

ü αναμόρφωση/ανασχεδιασμό μιας καθιερωμένης διδακτικής προσέγγισης

ü προώθηση της συμμετοχής των εκπαιδευόμενων

ü συμβολή στην προσωπική, κοινωνική, πολιτιστική ανάπτυξη των μαθητών,

ü κίνητρα για την επίτευξη υψηλότερων προσδοκιών,

ü επικέντρωση στις ανάγκες των μαθητών,

ü διευκόλυνση στη διαδικασία «μαθαίνω πώς να μαθαίνω».

ü ευκολία εφαρμογής στο σχολείο,

ü διαμόρφωση θετικού κλίματος στις σχέσεις της σχολικής κοινότητας,

ü συνεργασία των εκπαιδευτικών της Σχολικής Μονάδας,

προχώρησαν στη σύνθεση ερωτηματολογίων, σεναρίου και δομής της ταινίας με βάση τις συζητήσεις και την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών. Ως αποτέλεσμα, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν η ομαδοσυνεργατική, με ερευνητική διάθεση εκ μέρους των συμμετεχόντων, με ελεύθερο διάλογο που ενισχύεται με τον καταιγισμό ιδεών και την εξακτίνωσή τους, ούτως ώστε να γίνει κατανοητό από μαθητές και καθηγητές πως το τελικό προϊόν προκύπτει από πραγματικές πνευματικές ανησυχίες και νοητικές διεργασίες, από ουσιαστικές ανάγκες και προβληματισμούς.

Με στενή συνεργασία, έρευνα, δουλειά και ζήλο για την επίτευξη γνωστικών, ερευνητικών, κοινωνικών και ψυχολογικών στόχων οι μαθητές:

ü Α) Γνώρισαν τη διαδικασία παραγωγής μιας ταινίας. Έμαθαν τον τρόπο επιλογής του θέματος και τα βήματα που γίνονται από το σενάριο μέχρι την αίθουσα προβολής. Ήρθαν σε επαφή με την τέχνη του κινηματογράφου και κατανόησαν ορισμένους κινηματογραφικούς όρους όπως σενάριο, σκηνοθεσία, παραγωγή, μοντάζ, μιξάζ κ.α.

ü Β) Εξοικειώθηκαν με το χειρισμό ηλεκτρονικών μηχανημάτων όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, σκάνερ, κάμερα κ.α. Μπόρεσαν να δραστηριοποιηθούν στην έρευνα και την επιλογή υλικού (μουσική, γραφικά) από ταινίες, το διαδίκτυο ή άλλες πηγές.

ü Γ) Ευαισθητοποιήθηκαν στην ανάδειξη των συναισθημάτων τους, των ανησυχιών και των προβληματισμών τους, προσπαθώντας να περάσουν θετικά μηνύματα μέσα από την ταινία τους. Μέσα από τη συνεργασία τους, μάλιστα, προήχθη ο αλληλοσεβασμός και η επικοινωνία τους.

ü Δ) Αναπτύχθηκε η υπευθυνότητά τους απέναντι σε υποχρεώσεις που ανέλαβαν. Μεγάλωσε και βελτιώθηκε η αυτοεκτίμησή τους. Βρήκαν επίσης διέξοδο στην έμφυτη δημιουργικότητά τους.

Στην έρευνα και στην ταινία που προέκυψε, διάρκειας 50’, συμμετείχαν οι μαθητές: Μπάμπα Μαρία, Μπάμπα Κωνσταντίνα, Μοσχόπουλος Γιώργος, Πολύμερος Στέφανος,             Κατσικογιάννης Γιώργος, Γκαγκαστάθης Γιάννης, Καλύβας Παναγιώτης, Μπλέκου Μαρία,                             Καμπλιώνη Βάσω, Ράπη Αλεξάνδρα, Γκιέρκη Νερτίλα, ΜπελετσιώτηςΓιάννης , Αναστασοπούλου Ελένη, Πολυμερόπουλος Θανάσης, Κρατζούνη Στέλλα, Μαργαρίτη Γιώτα,   Μπαρούτας Σταύρος, Ζαχαρή Ελένη, Τασιούλας Γιώργος, Χάνδακα Ρίτσα,  Πάπαϊ Ιρένα, Γιώτα Νάνσυ,   Αργύρης Αλέξανδρος, Μανίκα Βάσω ,  Βράντζα Τόνια, Ιονέσκου Μπιάνκα,   Βάσκα Μαρσέλλα.

Ευχαριστούμε επίσης για την πολύτιμη συνδρομή και ενεργό συμμετοχή τους, τους συναδέλφους: Λύπα Κωνσταντίνο, υποδιευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ, Καλλίνη Αγγελική, υποδιευθύντρια του 2ου ΕΠΑΛ. Μαρκάκη Φωτεινή, νομικό, Μπαρούτα Ευαγγελία, αγγλικής φιλολογίας,   Νεγρήν Αδαμαντία, οικονομολόγο, Καραδούκα Φωτεινή, βρεφονηπιοκόμο, Τσαρούχα Ευανθία, οικονομολόγο, Τσιώλη Ελένη, τεχνολόγο φυτικής παραγωγής, Σπαθή Ευτυχία, γραφιστικής.

Οι Υπεύθυνες της καινοτόμου δράσης-ταινίας:

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός

Βάγγου Ευφροσύνη, φιλόλογος.