Πάνω από 3.000 άτομα πεθαίνουν καθημερινά μόνο από οδικά δυστυχήματα, ενώ ξεπερνούν τις 30.000 αυτοί που τραυματίζονται σοβαρά.
Τα περισσότερα δυστυχήματα αφορούν μοτοσικλετιστές. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, έχει υπολογιστεί ότι μέχρι το 2020 τα οδικά δυστυχήματα θα είναι η 3η συχνότερη αιτία θανάτου και αναπηριών σε όλο τον κόσμο. Οι ειδικοί επιμένουν ότι η σωστή χρήση των μέτρων προφύλαξης μπορούν να μειώσουν ως και 33% τον αριθμό των μοτοσικλετιστών που χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο ή τραυματίζονται σοβαρά.
Μία μελέτη που έγινε στη Νέα Ζηλανδία σε 463 μοτοσικλετιστές, οι οποίοι είτε σκοτώθηκαν είτε τραυματίστηκαν, και σε 1.233 μοτοσικλετιστές που επελέγησαν τυχαία, διαπίστωσε τη σημασία της ορατότητας, δηλαδή το κατά πόσο εμφανής είναι ο ίδιος από τους άλλους οδηγούς στον δρόμο.
Η μελέτη ανέλυσε τα δεδομένα λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία των οδηγών, το πόσα έτη οδηγούσαν μηχανή, τις καιρικές συνθήκες του ατυχήματος, την κατανάλωση αλκοόλ και τις επικίνδυνες συμπεριφορές που είχαν κατά την οδήγηση.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μοτοσικλετιστές που φορούσαν αντανακλαστικά ή φθοριούχα ρούχα ακόμη και κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα οποία τραβούσαν την προσοχή των άλλων οδηγών, είχαν 37% μικρότερο κίνδυνο δυστυχήματος. Όσοι φορούσαν άσπρο ή ανοιχτόχρωμο κράνος σε σύγκριση με αυτούς που φορούσαν μαύρο, είχαν 24% μικρότερο κίνδυνο δυστυχήματος, ενώ όσοι διατηρούσαν αναμμένα τα μπροστινά φώτα ακόμη και μέρα, είχαν 27% μικρότερο κίνδυνο για δυστύχημα.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, τα μέτρα που λαμβάνει ο μοτοσικλετιστής προκειμένου να αυξήσει την ορατότητα στο δρόμο είναι τελικά αυτά που θα του σώσουν σε πολλές περιπτώσεις τη ζωή. Όπως ανέφεραν οι ειδικοί, τα μέτρα προφύλαξης μειώνουν θανάτους και αναπηρίες μέχρι και κατά 33%.
naftemporiki